RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Letka racing team na dvou frontách
    Nezařazené

    Letka racing team na dvou frontách

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý19.12.2010Updated:18.8.2016Žádné komentáře2 Mins Read

    Soutěžní kamiony Tatra Tomáše Tomečka a Brazilce Andrého Azeveda vstoupí do Nového roku v plném tempu. Ale na rozdíl od minulého roku, každý na jiném kontinentu. Brazilec Azevedo zůstane na svém rodném kontinentu a potřetí se zúčastní dakarského maratónu v Argentině. Naopak Tomáš Tomeček se vrátí do Afriky. Postaví se na start závodu Africa Eco Race, který míří do senegalského Dakaru.

    Týmové sestavy se proti loňskému ročníku Dakaru zásadně nemění. Tatru oděnou do barev společnosti Petrobras bude pilotovat André Azevedo. Role navigátora se zhostí jeho krajan Maykel Justo a posádku doplní český zástupce Jaromír Martinec v roli „mechanika".
    „Africkou" tatru v novém, oranžovém, designu Live score osedlá Tomáš Tomeček, post navigátora zaujme Vojtěch Morávek. Do afrického maratónu vyrazí posádka pouze ve dvoučlenném složení, což si už vyzkoušela ve svém vítězném tažení v Rally Orpi Maroc.
    Oba soutěžní tatry budou podporovat asistence. Azevedovi bude asistovat Tatra 6×6 vedená šéfmechanikem Petrem Vodákem a mechanikem Petrem Vojkovským (dále Brazilec Geraldo Lima). Tomeček bude mít k dispozici Tatru 4×4. Za její volant usedne Petr Čapka. Druhým členem posádky bude Vojtěch Morávek ml.

    Oba vozy prošly zásadní rekonstrukcí znamenající snížení hmotnosti a její lepší rozložení, tým tvrdě pracoval i na naladění podvozku. Proto budou u brazilské tatry Petrobras poprvé nasazeny tlumiče Reiger, které patří ke světové špičce. Další novinkou bude použití disků z lehkých slitin. Právě tlumiče a ráfky kol jsou jedinými konstrukčními prvky, které od sebe obě tatry odlišují. Tomečkova tatra zůstává u českých tlumičů Ateso a u klasických železných disků.
    S lepším rozložením hmotnosti souvisí umístění monobloku řízení za motor na nově vytvořený nosník na centrální rouře. Tím se přesunula část hmotnosti dozadu a zlepšilo se vyvážení vozu ve prospěch zadní nápravy. Stejný důvod mělo i přesunutí akumulátorů až úplně do zadní části rámu vozidla. Těsně před akumulátory našla své místo třetí nádrž na naftu, zatímco jedna z původních byla odpovídajícím způsobem zmenšena.
    Za zmínku stojí i použití nového rámu, kde se opět našel prostor pro úsporu hmotnosti.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.