Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»FOR SALE»Lancia Delta Integrale 16V – Rudá záře nad Turínem
    Lancia Delta Integrale Rudá záře nad Turínem
    FOR SALE

    Lancia Delta Integrale 16V – Rudá záře nad Turínem

    By Ivo Nowi Novák22.7.20214 Mins Read

    Úchvatný stroj, jenž se nedávno mihnul v prodejní nabídce společnosti artandrevs.com, se narodil ve státě, jehož obyvatelé si rádi dopřávají “dolce far niente”, káva se pije z náprstku a do pizzy se nedává ananas. Ano, mluvíme o Itálii!


    Oděna do alkoholu, zbavena kil

    Datum registrace jedinečné Lancie Delta Integrale je 2. ledna 1989. Místem početí je samozřejmě Turín. Někdejší domov automobilky, která pěkných pár let určovala technické i módní trendy v oblasti automobilového průmyslu.

    Na dobových samolepkách zapracoval zub času

    Delta byla postavena v asfaltové specifikaci a oděna do dnes již klasické červeno-modré livreje Martini na bílém podkladu.

    Předtím ovšem absolvovala důkladnou odtučňovací kůru. Jednotlivé části karosérie byly namáčeny do kyseliny, čímž se postupně tloušťka oceli snížila na 0,7 – 0,8 milimetrů. Dodavatel zajistil pro tento soutěžní automobil také speciální skla o síle pouhé 2 milimetry. Všechny popsané úpravy zredukovaly váhu Lancie ze 1400 na 1070 kilogramů.

    Úspěšná premiéra v Monte Carlu

    V ostrém závodě byla použita pouze jedenkrát. Při Rallye Monte Carlo 1989 využila jejich služeb dvojice Didier Auriol – Bernard Ocelli.

    Pro Auriola to byla první sezóna v kolotoči závodů se statusem Mistrovství světa, když předtím tři roky svými výkony dominoval ve francouzském šampionátu. V rámci MS debutoval hned v úvodním podniku sezóny 1989, slavné Rallye Monte Carlo.

    Auriol-Ocelli / Rallye Monte Carlo 1989
    Auriol-Ocelli / Rallye Monte Carlo 1989

    Na monackých vložkách zdatně sekundoval světem protřelému týmovému kolegovi Mikimu Biasionovi. Dokázal zvítězit v deseti rychlostních testech ze dvaceti čtyřech. Na cílovou rampu dorazil v druhém nejrychlejším čase absolutně. Nechal za sebou mnoho pilotů zvučných jmen.

    A mohl dokonce bojovat o prvenství. Na trati předváděl mnohem agresivnější styl, než Biasion. Prokázal tím strmě rostoucí potenciál italského speciálu. Možná i díky “tvrdší” jízdě se však v průběhu soutěže potýkal s potížemi s obutím. Jeho pneumatiky měly tendenci vyzouvat se z ráfků. Opakující se problémy s pryžemi mu nedopřály okusit, jaký je to pocit stát při „svěťáku” na stupínku nejvyšším.

    Motorový prostor Lancia Delta Integrale 16V
    Motorový prostor Lancie – ani šroubek nepropadne

    Testovací mula i modelka

    Pro zbrusu novou Deltu to byl její premiérový start a zároveň derniéra v klasické rally.

    Nedlouho po návratu z Monte Carla byla totiž převedena do služeb “Vývojového oddělení”. Na zkušební dráze Fiatu – “La Mandria”, se v jejím kokpitu vystřídalo mnoho pilotů. Sloužila jako testovací vůz v rámci programu vývoje šestnáctiventilového motoru.

    Začátkem června téhož roku byla zástupcům tisku představena v nové, rudé livreji a se šestnáctiventilovým agregátem pod kapotou.

    Jednalo se o další důležitý krok ve vývoji legendární Delty. Debut inovovaného speciálu byl naplánován na domácí hřiště, kterým byla Rallye Sanremo 1989 (reportáž naleznete zde).

    Zajímavostí je, že motor představeného vozu nebyl osazen restriktorem. Jezdec tak mohl užívat výkonu až 400 koňských sil. V lednu 1990 byl nařízením FIA do motorů vozů skupiny A přidán restriktor o průměru 36mm. Agregát jím byl “přiškrcen” na zhruba tři sta plnokrevníků.

    Červená Delta si také zahrála na modelku. Najdeme ji na fotografiích v dobových materiálech, které automobilka používala k propagaci svých sportovních aktivit.

    Prezentační materiály Lancia
    Dobové prezentační materiály

    Unikátní sběratelský kousek

    V roce 1995 získal Lancii do své rozsáhlé sbírky sportovních vozů italský průmyslník a šéf automobilky Fiat Giovanni Agnelli. Byla uložena do depositu a udržována v autentickém stavu. A to až do roku 2017.

    Lancia Delta Integrale 16V Martini Rosso

    Tehdy byla poslána do Florencie, sídla firmy „Carrozzeria Cieffe“. Úkol pro jejího majitele, Fabrizia Pandolfiho, zněl jasně – vzácný vůz mimořádně pečlivě zrestaurovat! Lancia byla rozebrána do posledního šroubku.

    Podvozková část “budky” byla přelakována. Na zbytku karoserie zůstal zachován původní lak, včetně samolepek.

    Během celého procesu obnovy byla věnována maximální pozornost zachování originality celého vozu. Extrémně vzácné “fabrické” součástky prošly repasí a byly znovu použity. Lancii zůstala i původní registrace “TO 70780L”.

    Jedná se o skutečně špičkový muzejní kousek s úžasným rodokmenem.

    A velmi vzácná je i barva Martini Rosso, která Lancii odlišuje od zbytku svých sestřiček. V rudém kabátě jich totiž bylo oficiálně vyrobeno jen velmi málo. Proč tomu tak bylo? Vysvětlení je poměrně jednoduché. Na konci osmdesátých let ještě vycházela spousta tiskovin výhradně v černobílé verzi. Agresivní červené barva se v nich jako mávnutím kouzelného proutku měnila na černou, jenž zbytek designu téměř pohltila. “Markeťáci” si asi museli rvát vlasy. Bleskový návrat k dnes již klasické verzi s bílým pozadím byl tedy nasnadě.

    foto: artandrevs.com
    aukce Didier Auriol Itálie Lancia Lancia Delta HF Integrale technika
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.8.2025

    AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

    Ivo Nowi Novák15.7.2025

    Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

    Ivo Nowi Novák16.6.2025

    Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

    2 komentáře

    1. magic on 10.8.2021 7:35

      Pozor, máte tam komickou chybu v řádech, zřejmě v překladu: tloušťka plechu samozřejmě nebyla 7–8 mm, ale 0,7–0,8 mm (místo standardního 1 mm). Ale ta kyselinová lázeň byla apriori kvůli chemické očistě ruského plechu, který vykazoval výraznou mezykrytsalickou korozi, což mělo ponořování do kyseliny eliminovat a odtranit ze struktury plechu nečisté vazby.

      Reply
      • Roman Fluxa on 10.8.2021 7:50

        Zkoušíme pozornost čtenářů 😉 Opraveno. Získáváte „Turínského bludišťáka“ a velký palec nahoru. Moc děkujeme za opravu, tím spíš, že je od znalce. Zachovejte nám přízeň. S pozdravem Roman Fluxa.

        Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.