RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»Lancia Delta Integrale 16V – Rudá záře nad Turínem
    Lancia Delta Integrale Rudá záře nad Turínem
    FOR SALE

    Lancia Delta Integrale 16V – Rudá záře nad Turínem

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák22.7.2021Updated:28.3.20222 komentáře4 Mins Read

    Úchvatný stroj, jenž se nedávno mihnul v prodejní nabídce společnosti artandrevs.com, se narodil ve státě, jehož obyvatelé si rádi dopřávají “dolce far niente”, káva se pije z náprstku a do pizzy se nedává ananas. Ano, mluvíme o Itálii!


    Oděna do alkoholu, zbavena kil

    Datum registrace jedinečné Lancie Delta Integrale je 2. ledna 1989. Místem početí je samozřejmě Turín. Někdejší domov automobilky, která pěkných pár let určovala technické i módní trendy v oblasti automobilového průmyslu.

    Na dobových samolepkách zapracoval zub času

    Delta byla postavena v asfaltové specifikaci a oděna do dnes již klasické červeno-modré livreje Martini na bílém podkladu.

    Předtím ovšem absolvovala důkladnou odtučňovací kůru. Jednotlivé části karosérie byly namáčeny do kyseliny, čímž se postupně tloušťka oceli snížila na 0,7 – 0,8 milimetrů. Dodavatel zajistil pro tento soutěžní automobil také speciální skla o síle pouhé 2 milimetry. Všechny popsané úpravy zredukovaly váhu Lancie ze 1400 na 1070 kilogramů.

    Úspěšná premiéra v Monte Carlu

    V ostrém závodě byla použita pouze jedenkrát. Při Rallye Monte Carlo 1989 využila jejich služeb dvojice Didier Auriol – Bernard Ocelli.

    Pro Auriola to byla první sezóna v kolotoči závodů se statusem Mistrovství světa, když předtím tři roky svými výkony dominoval ve francouzském šampionátu. V rámci MS debutoval hned v úvodním podniku sezóny 1989, slavné Rallye Monte Carlo.

    Auriol-Ocelli / Rallye Monte Carlo 1989
    Auriol-Ocelli / Rallye Monte Carlo 1989

    Na monackých vložkách zdatně sekundoval světem protřelému týmovému kolegovi Mikimu Biasionovi. Dokázal zvítězit v deseti rychlostních testech ze dvaceti čtyřech. Na cílovou rampu dorazil v druhém nejrychlejším čase absolutně. Nechal za sebou mnoho pilotů zvučných jmen.

    A mohl dokonce bojovat o prvenství. Na trati předváděl mnohem agresivnější styl, než Biasion. Prokázal tím strmě rostoucí potenciál italského speciálu. Možná i díky “tvrdší” jízdě se však v průběhu soutěže potýkal s potížemi s obutím. Jeho pneumatiky měly tendenci vyzouvat se z ráfků. Opakující se problémy s pryžemi mu nedopřály okusit, jaký je to pocit stát při „svěťáku” na stupínku nejvyšším.

    Motorový prostor Lancia Delta Integrale 16V
    Motorový prostor Lancie – ani šroubek nepropadne

    Testovací mula i modelka

    Pro zbrusu novou Deltu to byl její premiérový start a zároveň derniéra v klasické rally.

    Nedlouho po návratu z Monte Carla byla totiž převedena do služeb “Vývojového oddělení”. Na zkušební dráze Fiatu – “La Mandria”, se v jejím kokpitu vystřídalo mnoho pilotů. Sloužila jako testovací vůz v rámci programu vývoje šestnáctiventilového motoru.

    Začátkem června téhož roku byla zástupcům tisku představena v nové, rudé livreji a se šestnáctiventilovým agregátem pod kapotou.

    Jednalo se o další důležitý krok ve vývoji legendární Delty. Debut inovovaného speciálu byl naplánován na domácí hřiště, kterým byla Rallye Sanremo 1989 (reportáž naleznete zde).

    Zajímavostí je, že motor představeného vozu nebyl osazen restriktorem. Jezdec tak mohl užívat výkonu až 400 koňských sil. V lednu 1990 byl nařízením FIA do motorů vozů skupiny A přidán restriktor o průměru 36mm. Agregát jím byl “přiškrcen” na zhruba tři sta plnokrevníků.

    Červená Delta si také zahrála na modelku. Najdeme ji na fotografiích v dobových materiálech, které automobilka používala k propagaci svých sportovních aktivit.

    Prezentační materiály Lancia
    Dobové prezentační materiály

    Unikátní sběratelský kousek

    V roce 1995 získal Lancii do své rozsáhlé sbírky sportovních vozů italský průmyslník a šéf automobilky Fiat Giovanni Agnelli. Byla uložena do depositu a udržována v autentickém stavu. A to až do roku 2017.

    Lancia Delta Integrale 16V Martini Rosso

    Tehdy byla poslána do Florencie, sídla firmy „Carrozzeria Cieffe“. Úkol pro jejího majitele, Fabrizia Pandolfiho, zněl jasně – vzácný vůz mimořádně pečlivě zrestaurovat! Lancia byla rozebrána do posledního šroubku.

    Podvozková část “budky” byla přelakována. Na zbytku karoserie zůstal zachován původní lak, včetně samolepek.

    Během celého procesu obnovy byla věnována maximální pozornost zachování originality celého vozu. Extrémně vzácné “fabrické” součástky prošly repasí a byly znovu použity. Lancii zůstala i původní registrace “TO 70780L”.

    Jedná se o skutečně špičkový muzejní kousek s úžasným rodokmenem.

    A velmi vzácná je i barva Martini Rosso, která Lancii odlišuje od zbytku svých sestřiček. V rudém kabátě jich totiž bylo oficiálně vyrobeno pouze sedm. Proč tak málo? Vysvětlení je poměrně jednoduché. Na konci osmdesátých let ještě vycházela spousta tiskovin výhradně v černobílé verzi. Agresivní červené barva se v nich jako mávnutím kouzelného proutku měnila na černou, jenž zbytek designu téměř pohltila. “Markeťáci” si asi museli rvát vlasy. Bleskový návrat k dnes již klasické verzi s bílým pozadím byl tedy nasnadě.

    foto: artandrevs.com
    aukce Didier Auriol Itálie Lancia Lancia Delta HF technika
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    2 komentáře

    1. magic on 10.8.2021 7:35

      Pozor, máte tam komickou chybu v řádech, zřejmě v překladu: tloušťka plechu samozřejmě nebyla 7–8 mm, ale 0,7–0,8 mm (místo standardního 1 mm). Ale ta kyselinová lázeň byla apriori kvůli chemické očistě ruského plechu, který vykazoval výraznou mezykrytsalickou korozi, což mělo ponořování do kyseliny eliminovat a odtranit ze struktury plechu nečisté vazby.

      Reply
      • Roman Fluxa on 10.8.2021 7:50

        Zkoušíme pozornost čtenářů 😉 Opraveno. Získáváte „Turínského bludišťáka“ a velký palec nahoru. Moc děkujeme za opravu, tím spíš, že je od znalce. Zachovejte nám přízeň. S pozdravem Roman Fluxa.

        Reply

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Duben
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
         1
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      01/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    2
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      02/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    3456789
    10111213141516
    1718192021
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      21/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    22
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      22/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    23
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      23/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    2425262728
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      28/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    29
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      29/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    30
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.