RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio
    FOR SALE

    Lancia 037 Rally – Gruppo B aglio olio

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák13.3.2019Updated:14.3.2019Žádné komentáře5 Mins Read

    Barvy gigantu Martini patřily k soutěžním vozům italské Lancie stejně jako knír ke Kankkunenovi, potažmo cigárko k Salonenovi. Ale časy se měnily a mění. KKK zahodil knír a Timo retka. „Nejsem už aktivním sportovcem, proto nepotřebuji nikotinové vitamíny.“ prohlásil kdysi. No, a Lancie vlastně také nebyla vždy oděna jen do pruhovaných alkoholových šatiček.

    Úspěšná Zerotrentasette

    Model 037 byl navázal na úspěchy Fulvie a především legendárního Stratosu. Biason, Capone a Cerrato získali s „nulatřicetsedmičkou“ tři po sobě jdoucí tituly mistrů Evropy. I v národních šampionátech Lancia nelelkovala a brala jeden úspěch za druhým. I přes nepříliš dlouhou kariéru se model 037 zařadil k ikonickým soutěžním vozům rallyové historie.

    Oldschool & sexy oranžové rafiky budíků (© Girardo&Co)

    Lancia 037 Rally „OLIO FIAT“

    V nabídce společnosti Girardo&Co. (pro osvěžení paměti – jedná se o partičku petrolheadů, kteří si na konci loňského roku na střeše Imprezy WRC přivezli do svého anglického showroomu vánoční stromek) se nedávno objevil jeden raritní exemplář italské zadokolky. Nejen rodokmenem, ale také poměrně vzácnou a netradiční livrejí.

    Nebojím se říci, že temně modrá v kombinaci s kanárkově žlutou turínské krasavici sluší a pro závodníka (či sběratele) je zajímavou variantou oproti “všednímu” Martini stajlu.

    Lancia 037 Rally – OLIO FIAT (© Girardo&Co)

    Éra JOLLY CLUBU

    Ač má speciál s výrobním číslem 178 v rodném listu uveden rok početí 1982, k registraci došlo až v roce následujícím. Přiděleny mu byly plechy “TO Y70772”. Vlastníkem se stal Jolly Club a Lancie se mohla pyšnit ikonickým zeleno-oranžovým zbarvením s hlavním sponzorem TOTIP.

    Závodní premiéru si odbyla “nulatřicetsedma” při 67. Targa Florio 1983. Carlo Capone s Luigi Pirollem ji do cíle přivezli na druhém místě absolutně.

    Capone/Pirollo – Rally Targa Florio 1983 – 2. místo (© Girardo&Co)

    O tři týdny později auto putovalo lodí na největší středomořský ostrov – Sardinii. 6. Rally Costa Smeralda přivítala více než 100 účastníků, z nichž 9 z nich sedělo za volanty Lancií 037. Capone s Pirollem dokončili soutěž na čtvrtém místě.

    Capone/Pirollo – Rally Costa Smeralda 1983 – 4. místo (© Girardo&Co)

    Posledním Caponeho závodem s tímto exemplářem byla Rally Internazionale della Lana 1983. Carlo nenechal nic náhodě a konečně stanul na stupni nejvyšším. Mezi 180 přihlášenými se jednalo o opravdu skvělý výkon. Za sebou nechal další zkušené matadory Biasiona a Cunica s identickými vozy.

    Capone/Pirollo – Rally Internazionale della Lana 1983 – 1. místo (© Girardo&Co)

    Tři gazely s cigaretkou

    Po tomto vítězství se Lancie s Jollym Clubem rozloučila a putovala do týmu TRE GAZELLE.

    Andrea Zanussi s ní absolvoval svůj debut na soutěži mistrovství světa – italské Rally Sanremo 1983. S novým pilotem přišel i nový sponzor. 037 byla oděna do červeno-bílých barev německého kuřiva “R6”.

    Zanussi/Cresto – Rally Sanremo 1983 – havárie (© Girardo&Co)

    Posádka Zanussi/Cresto se pohybovala v průběžných výsledcích na čtvrtém až pátém místě. Na RZ33 “Pienza” však vylétla z tratě. Podařilo se jim sice dojet až do cíle této vložky, ale pro značné poškození byli nakonec nuceni odstoupit.

    Zanussi/Cresto – Rally Sanremo 1983 – generálka u chodníku (© Girardo&Co)

    HF GRIFONE

    Psal se rok 1984 a Lancia 037 opět změnila domovskou stáj i livrej. Vůz zakoupil legendární tým HF Grifone a dostalo fráček „OLIO FIAT“, ve kterém je nyní na prodej. Se změnou domoviny přišla i změna registrační značky na “GE 941679”.

    GE 941679 (© Girardo&Co)

    Lancia se opět vrátila na světová kolbiště při Rally Sanremo. V kokpitu seděla posádka Tabaton/Tedeschini a čtvrté místo v cíli soutěže bylo působivé. Pro Tabatona to byl vlastně nejlepší výsledek, kterého kdy při soutěži mistrovství světa dosáhl. Příčky před ním obsadilo trio Vatanen, Bettega a Biasion, což rozhodně nebyla žádná “ořezávátka”.

    Tabaton/Tedeschini – Rally Sanremo 1984 – 4. místo (© Girardo&Co)

    Z Itálie do Monte Carla

    V roce 1985 se stal novým majitelem Massimo Lugli. Lancie s ním vyrazila na pět soutěží italského mistráku, ale ani v jednom z nich nespatřila cílovou rampu.

    Lugli/Santini – Rallye dell’Isola d’Elba 1986

    Sezóna 1986 byla úspěšnější a Lugli získal druhá místa na Tirrenia rally a Rally Citta di Modena.

    Lugli/Santini – Tirrenia rallye 1986

    Rok 1987, tým Raceprogram a opět Lancia. Toto spojení znamenalo pro posádku Luca a Rita Borghi 3. místo na Rally Sestriere.

    Borghi/Borghi – Rally del Sestriere 1987

    Přes několik dalších majitelů se Lancia 037 dostala až do Monte-Carla, kde bylo přeregistrována na prominentní espézetku “X 037”. Zároveň byla udržována v provozuschopném stavu v turínských dílnách bratří Giovanni.

    © Girardo&Co

    Dvojčata Baldi a Elio Giovanni jsou bývalými mechaniky továrního týmu Lancie. V současné době neexistuje nikdo lepší pro restaurování a udržování jakékoli soutěžní techniky italské automobilky.

    Poté, co společnost Girardo&Co. Lancii odkoupila, podstoupila v Turíně u Giovannových kompletní ozdravnou kůru a zároveň jí byla navrácena “tabatonovská” livrej ze Sanrema osmdesátčtyři.

    © Girardo&Co

    Může být právě Vaše

    Nyní jen Lancia v TOP kondici a můžete ji mít i Vy. Částka, kterou současný majitel za “nulatřicetsedmu” požaduje, bude zájemcům sdělena pouze na vyžádání. Nicméně je nasnadě, že soutěžní vůz s tak skvělým rodokmenem bude mít svoji cenovku opravdu hodně vysoko.

    A mě to vlastně ani nevadí. Dělá to kravál, špatně se do toho nasedá (což není nic pro má bolavá záda) a zavazadlový prostor nepojme více než dvě igelitové nákupní tašky. Kdyby měla aspoň stereo na MC nosiče… Ne, nefunguje to. Ač si to sám sobě snažím znechutit, pořád si myslím, že právě tahle kára by byla nízkým a hlučným klenotem našeho panelákového parkoviště. Chci ji a basta. Sádrové prasátko, asi se na Tebe právě dovařila voda!

    Andrea Zanussi aukce Carlo Capone Fabrizio Tabaton Group B Itálie Lancia Lancia 037 Rally
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Eifel Rallye Festival: Toivonen a Lancia Delta S4, Fabrizia Pons za volantem

    Rally Finland 1985 – Jak pan Mikkola s Quattrem spěchal na Ouninpohje

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.