Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»STORY: Jari-Matti dopsal řecký příběh!
    Jari Matti Latvala (FIN), Miikka Antilla (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2013) WRC Rally Greece (Acropolis) 2013
    Osobnosti

    STORY: Jari-Matti dopsal řecký příběh!

    By Roman Fluxa2.6.20133 Mins Read

    Na Acropolis rally 2003 vynesl Ford překvapivý trumf, když do závodu nasadil po boku Mikko Hirvonena 18-letého Jari-Mattiho Latvalu. Příběh vrcholí po deseti letech když Jari-Matti Latvala vítězí v Řecku v barvách týmu VW Motorsport.

    Acropolis rally 2003

    Jari-Matti Latvala, narozen 3. dubna 1985, se při své WRC premiéře na Acropolis rally 2003 stal nejmladším továrním jezdcem historie. O tři roky tak překonal dřívější primát někdejšího týmového kolegy Francoise Duvala. Ten debutoval ve Švédsku 2002 v 21 letech.

    Latvala získával první soutěžácké zkušenosti na britských ostrovech, kde je povoleno jezdit už od 17 a jeho prvním podnikem byla Int. Scottish Rally v červnu 2002. Světovou premiéru si odbyl v listopadu na Network Q Rally za volantem vozu Mitsubishi Lancer.

    Kuriozní situaci v sezoně 2003 komentoval Markko Märtin. Ve svých 27 letech byl Latvalou a dalšími mladíky v tehdejší sestavě týmu FORD v podstatě odsunut do role "seniora".

    ⇥

    "Ford na sebe v Řecku upozornil mimo jiné nasazením teprve 18letého Jari-Mattiho Latvaly. Hrůza, že! Hodně jsem o něm před startem slyšel, ale blíže jsem ho poznal až při vlastní soutěži. Bylo zajímavé pozorovat jej, neboť být v tak mladém věku továrním jezdcem je pozoruhodné. Wilson však vsadil na mládí. Mně je 27 let, zbývající trojice jezdců (Francois Duval, Mikko Hirvonen a nyní Jari-Matti) je podstatně mladší.

    ⇥


    Mohu se tak cítit starý, ale v každém jiném továrním týmu bych byl nejmladším. Navíc Jari-Matti zajel fantasticky, Akropolis dokončil na desátém místě absolutně. Nebýt vítězství nového focusu, určitě by se mnohem větší pozornost soustředila právě na něj."
    Markko Märtin, vítěz Acropolis rally 2003

    J-M Latvala, Acropolis rally 2003, Ford Focus WRC J-M Latvala, Acropolis rally 2013, VW Polo R WRC

    Deset let poté…

    Příběh juniorského rekordmana vrcholí. Jari-Matti Latvala vítězí na Acropolis rally 2013. "Rally bohů" symbolicky dopsala další velký příběh v kronice světové rally.

    ⇥

    Jari-Matti Latvala na Acropolis rally 2003"Když jsem přijel v roce 2003 do Řecka jako osmnáctiletý junior, byl to teprve můj druhý start v MS a první s Fordem Focus WRC. Před začátkem jsem poskytl spoustu rozhovorů. Nikdy poté jich už tolik nebylo. Bylo to moc příjemné, cítil jsem se skvělě.

    ⇥

    Přešlo to však ihned, co rally odstartovala. Přes den jsem si nemohl zvyknou na velké horko, večer mi dělal problém krátký odpočinek. Možná jsem nebyl ještě dostatečně psychicky odolný, snad mi chyběla fyzička, nevím. Každopádně je teď úsměvné, vzpomínat na události před lety. Přesto jsem dojel desátý, což byl můj nejlepší výásledek v MS a zážitek, na který nikdy nezapomenu.

    ⇥


    Chtěl jsem aspoň o jedno místo porazit Didiera Auriola, který byl mým vzorem. Deváté místo v jedné z RZ pro mě znamenalo hodně. Je třeba si uvědomit, kolik vozů specifikace WRC tehdy jelo. Měli jsme pochopitelně krize, ale dojeli jsme.

    ⇥

    Můžu vyprávět řadu historek a můžeme nad nimi strávit celý den. Za ta léta jsem se naučil mnoho. Začal jsem s minimem znalostí o možnostech nastavení auta a s katastrofálním rozpisem. Zažil jsem však příběh, na který se nezapomíná…" Jari-Matti Latvala, vítěz Acropolis rally 2013

    Jari Matti Latvala (FIN), Miikka Antilla (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2013) WRC Rally Greece (Acropolis) 2013
    Jari Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2013) WRC Rally Greece (Acropolis) 2013
    Jari Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2013) WRC Rally Greece (Acropolis) 2013
    Jari Matti Latvala (FIN), Miikka Antilla (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2013) WRC Rally Greece (Acropolis) 2013
    jezdci
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.