53. Rallye Sanremo zná svého vítěze. Po dramatickém finiši, kdy tři RZ před cílem havaroval dosavadní lídr Freddy Loix, se jím stal Thierry Neuville.
Ohlasy a zprávy
Peugeot Sport: Hrdinský kousek Thierryho Neuvilla
V kalendáři Intercontinental Rally Challenge 2011 figurují tři legendární, nejslavnější závody rallye. Ve všech třech si letos připsala vítězství značka Peugeot s vozem 207 S2000. Po lednovém vítězství Bryana Bouffiera v Monte Carlu a triumfu Thierryho Neuvilla v květnu na Korsice, vyhrává mladý Belgičan 53. ročník závodu Rallye San Remo. Na italské riviéře se navíc jedná o třetí vítězství Peugeotu v řadě.
Thierry Neuville nemusel na svou odvetu čekat příliš dlouho. Vítězství v maďarském Mecsek Rallye před dvěma týdny uteklo mladému Belgičanovi po úžasném závodě o pouhých 8 desetin vteřiny. V San Remu byl scénář obdobný, ovšem se šťastným koncem. Pilot v barvách filiálky Peugeot Belgie-Lucembursko a jeho spolujezdec Nicolas Gilsoul společně vybojovali zlato.
⇥
„Rozhodně to nebylo jednoduché," zdůraznil Thierry v cíli. „Předešlý večer jsem kvůli problému s brzdami ztratil patnáct vteřin. V sobotu byl můj Peugeot 207 S2000 naštěstí téměř perfektně vyladěný, takže jsem celou dobu mohl jet na hranici jeho možností."
Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul byli nejrychlejší ve čtyřech z pěti speciálek ve druhé etapě a postupně vyrovnávali odstup, aby se v předposledním úseku ujali vedení a nakonec zvítězili s náskokem 1,5 vteřiny před Andreasem Mikkelsenem.
Peugeot na cestě za tituly IRC
Svým vítězstvím se Thierry Neuville vyšvihl na druhé místo v předběžném žebříčku pilotů Challenge IRC. „Spolu se třetím místem, které obsadil Bryan Bouffier a Xavier Panseri, nás Thierryho úspěch vrátil do hry v žebříčku pilotů i v pořadí o pohár konstruktérů," hodnotí situaci Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky divize Peugeot Sport. „Jeho vítězství si opravdu vážíme. Jak před dvěma týdny v Maďarsku, tak i v San Remu Thierry prokázal navzdory svému mládí (23 let) velkou vyzrálost a schopnost překonat pro vítězství sám sebe. Peugeot si dal velmi prestižní cíl – vyhrát na šampionátu IRC 2011všechny tři legendární závody. Díky Thierrymu v San Remu a Bryanovi jsme tohoto triptychu dosáhli. Ale nejsou to jen vítězství, ta jsou doplněna řadou čestných míst, která nám dva závody před koncem sezóny umožňují stále bojovat o tituly. Všechny naše naděje na pohár pilotů a konstruktérů jsou stále reálné."
Bryan Bouffier na stupních vítězů
Thierry Neuville nebyl v předních liniích jediným pilotem na voze Peugeot. Ze sedmi speciálů 207 S2000 v cíli jich pět skončilo mezi prvními osmi. Během několik závodů trvajícího boje o prvenství se vytvořilo kvarteto vozů Škoda s Freddy Loixem a Andreasem Mikkelsenem a Peugeot, za volantem s Thierry Neuvillem a Bryanem Bouffierem. Následuje je Xavier Panseri, který je v celkovém hodnocení na třetím místě. „Jsem spokojen se závodem i mým vozem", oceňuje pilot Peugeot Francie. „Ve druhé části závodu mi ale trochu chyběla rychlost, abych mohl do boje o první místo aktivně zasáhnout."
Bruno Magalhaès a Paulo Grave na pátém místě zajeli v letošním šampionátu IRC svůj nejlepší čas. „Během celého závodu jsem se cítil výborně," prohlásil pilot Peugeot Portugal. „V sobotu ráno jsem udělal jen jednu chybu – ve výběru seřízení. To mě pak odsunulo na celkovou čtvrtou pozici."
Italové Alessandro Perico a Fabrizio Carrara se se svým Peugeotem 207 S2000 umístili na šesté pozici a Pierre Campana a Sabrina de Castelli skončili osmí.
Stav IRC po Rally Sanremo
Jezdci
1. Jan KOPECKÝ 128
2. Thierry NEUVILLE 103
3. Freddy LOIX 103
4. Juho HANNINEN 98
5. Bryan BOUFFIER 88
6. Andreas MIKKELSEN 74
7. Guy WILKS 47
8. Toni GARDEMEISTER 35
9. Bruno Magalhaès 26
10. Hans WEIJS 18
Týmy
1. Škoda 285
2. Peugeot 223
53. Rally Sanremo – reportáž
Dech beroucí drama a zvraty do posledního kilometru – devátá soutěž letošního IRC připravila atraktivní podívanou, kdy o vítězi opět rozhodovaly desetinky sekundy. V neskutečném závěru podlehl Andreas Mikkelsen o 1.5 sekundy vítěznému Neuvillovi na Peugeotu. Smolný byl závěr soutěže pro do té doby vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen 2 RZ před koncem. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.
› Pořadí v cíli: 1. Neuville, 2. Mikkelsen +1.5, 3. Bouffier + 16.0
› Kopecký nadále v čele šampionátu, ŠKODA vede ve značkách
› Freddy Loix odstoupil po havárii v RZ 11 z průběžně prvního místa
› Rally San Remo je poslední letošní soutěží bodovanou standardním počtem bodů
⇥
Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, skončenou rally komentuje: „San Remo je náročná soutěž, byli jsme blízko prvenství, ale v samotném finále byl soupeř lepší. Poslední soutěže IRC ukazují, jak těsné a atraktivní souboje tento seriál nabízí, jsem přesvědčen, že takový průběh je skutečným adrenalinem nejen pro jezdce, ale i fanoušky. Tým se nyní začne připravovat na skotskou rally, kde se za dva týdny představíme s oběma továrními posádkami Kopecký-Starý a Hänninen-Markkula."
⇥
Jan Kopecký: „Určitě jsme pomýšleli na lepší výsledek, San Remo je specifická soutěž. Zkoušeli jsme všechno možné, ale jezdci před námi byli tentokrát prostě rychlejší."
Konečné pořadí 53. Rally Sanremo:
1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) 2h19m57.8s
2. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) +1.5s
3. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +16.0s
4. Jan Kopeckyý / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +1m09.1s
5. Bruno Magalhães / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1m26.0s
6. Alessandro Perico / Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3m47.8s
7. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +4m05.9s
8. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +4m28.0s
9. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) + 5:24.1s
10. Giandomenico Basso / Mitia Dotta, (Proton Satria Neo S2000) + 7:26.9s
2. etapa
Sobota – 24. září
RZ 13 Colle d’Oggia – 15,47 km – vítěz: Neuville / vedení: Neuville
Fantastické finále podobné tomu ve Zlíně. Thierry Neuville si nenechal vzít obrovskou příležitost a druhému Andresovi Mikkelsenovi nadělil 1.2s. Po dlouhé době vítězí na podniku IRC, i když trochu překvapivě, jezdec Peugeotu. Rally Sanremo zná svého letošního pokořitele, je jím posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul.
RZ 12 Passo Teglia – 18,80 km – vítěz: Neuville / vedení: Neuville
Thierry Neuville vítězí v této RZ a přebírá vedení. Andreas Mikkelsen ztrácí na Thieryho neuvěřitelné 3 desetiny. Poslední RZ bude na ostří nože. HOnza kopecký se posová díky odstoupení Loixe na čtvrtou příčku.
RZ 11 Colle Langan – 20,57 km – RZ zastavena kvůli havárii Freddy Loixe – posádka bez zranění
Crash, chcete-li havárii, Freddy Loixe zaznamenala televizní stanice Eurosport:
Průběžné pořadí po RZ10:
1. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) 1h55m59.0s
2. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) +2.5s
3. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +4.4s
4. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +11.5s
5. Jan Kopeckyý / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +35.2s
6. Bruno Magalhães / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +1m03.3s
7. Alessandro Perico / Fabrizio Carrara (Peugeot 207 S2000) +3m13.6s
8. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +3m36.0s
9. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +3m42.6s
10. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +4m41.3s
servis – 30 min.
RZ 10 Colle d’Oggia – 15,47 km – vítěz: Loix / vedení: Loix
Kopecký – Starý : 4. v RZ / 5. v průběžné klasifikaci. Honza ztrácí na čtvrtého Bryana Bouffiera 24s, ale jak sám pouznamenal, zběsilého útoku se asi nedočkáme: "Hoši jedou docela kudlu. Počkáme, zda někdo neudělá chybu."
>>> Další problémy s technikou Protonu hlásí Basso
>>> Umberto Scandola nejprve oznámil potíže s posilovačem, o několik kilometrů dál zůstal stát na trati
RZ 9 Passo Teglia – 18,80 km – vítěz: Neuville / vedení: Mikkelsen
Kopecký – Starý : 5. v RZ / 5. v průběžné klasifikaci.
RZ 8 Colle Langan – 20,57 km – vítěz: Neuville / vedení: Mikkelsen
Česká dvojice Kopecký – Starý zahájila dnešní etapu třetím časem, přesto Honza v cíli RZ neoplýval spokojeností: "Nejsem vůbec spokojený se svou jízdou. Tato zkouška byla velice obtížná."
>>> Problémy s brzdami hlásí Giandomenico Basso, potíže s tlakem paliva Pierre Campana.
1. etapa
Pátek – 23. září
V San Remu je po prvním dni ve vedení Loix s Fabií Super 2000
› Loix se dostal do vedení v poslední rychlostní zkoušce
› Mikkelsen na další Fabii je o pouhých 2.7 sekundy druhý
› Rally San Remo je poslední letošní soutěží bodovanou standardním počtem bodů
Slunečné počasí, obloha téměř bez mráčků, teplota kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celý první den. Na jezdce čekalo sedm rychlostních zkoušek a 116 kilometrů, jejich vrchol byl přichystán na úplný závěr dne, kdy se jela noční a s 44 kilometry nejdelší zkouška. Po celý den nebyla nouze o dramatické souboje o vteřinky, výrazným způsobem do pořadí promluvila poslední zkouška dne, která se jela za tmy a byla nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix, o pouhých 2.7 sekundy je na druhém místě Andreas Mikkelsen. Jan Kopecký je pátý se ztrátou 34 vteřin.
⇥
Freddy Loix „ Parádní den, zabrali jsme na poslední zkoušce, která byla náročná, ale zajeli jsme skvělý čas. Určitě to bude v sobotu ještě tvrdý boj."
⇥
Jan Kopecký „Nejsme spokojení s naší pozicí, auto funguje výtečně, my však musíme v druhé etapě zrychlit."
Rally San Remo končí v sobotu šesti rychlostními zkouškami o délce 110 kilometrů.
Průběžné výsledky po 1. etapě
1. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) 01:17:49.7
2. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) +02.7
3. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +16.6
4. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +17.8
5. Jan Kopecký / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +34.2
6. Bruno Magalhães / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +39.2
7. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +47.1
8. Perico A. / Carrara F. (Peugeot 207 S2000) +02:39.9
9. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +02:40.3
10. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +03:35.9
RZ 7 Ronde – 44,00 km vítěz: Loix / vedení: Loix
Přetěžkou noční RZ vyhrál velezkušený Freddy Loix a odsunul tak Mikkelsena na druhé místo. Norovi není tedy přán ani tento dílčí úspěch, vítězství v etapě. Zdá se ale, že denní rychlostní zkoušky v Itálii mu svědčí. Tuhý boj o celkové první místo tak bude pokračovat ve druhé etapě. Za dvojicí Škodovek čekají na chybu dva Peugeoty v pořadí Neuville – Bouffier. Ty od sebe dělí necelé 2 sekundy. Pátý Honza Kopecký už ztrácí přes 34 sekund na vedoucího Loixe.
Po technické závadě na intercomu byl mimo trať Basso. Cíl RZ Ronde však s velkou ztrátou a s pomocí všech svatých nakonec spatřil. Po výletu mimo trať končí Karl Kruuda. Toni Gardemaister a Pierre Campana přijeli do cíle na defektu.
⇥
Zprávy od ŠPIONA Marka Pléhy:
Na poslední rychlostní zkoušce přestal Bassovi fungovat správně interkom a než si přepojili nový, narazil Proton do zídky a vozů diváků. Podle dostupných informací došlo i ke zranění fanoušků a na trať musela sanitka. Pořadatelé operativně použili jednu s časomír, která stála na trati z předchozích rychlostních zkoušek a soutěž tak mohla pokračovat. Bohužel, obě naše posádky na Fabiích R2 jely pod vyvěšenou žlutou vlajkou a byl jim následně upraven čas. Míra Tarabus v cíli potvrdil, že jel část zkoušky za sanitkou.
Průběžné pořadí po RZ6:
1. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) 48m09.5s
2. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +4.5s
3. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +5.4s
4. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +12.2s
5. Jan Kopecký / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +20.5s
6. Bruno Magalhães / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +21.4s
7. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +24.3s
8. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +1m04.2s
9. Giandomenico Basso / Mitia Dotta (PROTON Satria Neo S2000) +1m07.7s
10. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +1m24.5s
servis – 30 min.
RZ 6 Bignone – 10,59 km – vítěz: Neuville / vedení: Mikkelsen
Šestý čas Honzy Kopeckého stačí na pátou příčku průběžně. Posádky nyní zamíří na přeskupení, následované půlhodinovým servisem. V samém závěru etapy čeká startovní pole neuvěřitelných 44 km noční RZ Ronde.
RZ 5 Apricale – 17,43 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen
Honza s Petrem pátí v RZ stejně jako v průběžném hodnocení.
RZ 4 Coldirodi – 13,06 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen
Honza změnil v servisu nastavení. Výsledkem je druhé místo v této RZ a větší klid v kokpitu fabie S2000.
Průběžné pořadí po RZ3:
1. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) 20m41.0s
2. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +1.4s
3. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +1.9s
4. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +4.0s
5. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) +7.0s
6. Bruno Magalhães / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +7.8s
7. Jan Kopeckyý / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +9.2s
8. Giandomenico Basso / Mitia Dotta (PROTON Satria Neo S2000) +13.0s
9. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) +21.3s
10. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +34.7s
servis – 30 min.
RZ 3 Bignone – 10,59 km – vítěz: Loix / vedení: Mikkelsen
První dnešní rundu před servisem zakončil Honza Kopecký sedmým časem. V tabulce ztrácí český jezdec další místo na úkor Bruna Magalhães.
RZ 2 Bajardo – 7,36 km – vítěz: Loix / vedení: Mikkelsen
Osmý čas Honzy Kopeckého znamená propad na šestou příčku průběžného pořadí po RZ2
RZ 1 Coldirodi – 13,06 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen
Honza Kopecký s Petrem Starým zajíždějí v první RZ 4. čas. "Ok, byla to první RZ rally. Rychlost jsme měli dobrou, ale můžeme jet rychleji."
>>> Guy Wilks nezvládl svého peugeota a poté, co se nevešel na most, odstupuje v samém úvodu soutěže
>>> Technická závada Protonu Satria Neo S2000 zastavila Chrise Atkinsona
Shakedown
Andreas Mikkelsen zajel na shakedownu Rally Sanremo nejrychlejší čas. Na 2,7 km dlouhém úseku nadělil druhému Bouffierovi 1.8 sekund.
"Trať nebyla moc optimální, při závodě je charakter vložek zcela odlišný. Spíše šlo o vyzkoušení funkčnosti vozu," litoval Mikkelsen.
Další místa patřila opět peugeotům Magalhaese a Wilkse, následovala fiesta Scandoly. Až za nimi figurovaly fabie Loixe a Kopeckého.
Časy na shakedownu:
1. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (ŠKODA Fabia S2000) 1:53.4
2. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) 1:55.2
3. Bruno Magalhaes / Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) 1:55.4
4. Guy Wilks / Phil Pugh (Peugeot 207 S2000) 1:55.6
5. Umberto Scandola / Guido D’Amore (M-Sport Ford Fiesta S2000) 1:55.7
6. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) 1:55.9
7. Jan Kopecký / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) 1:56.1
8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) 1:56.6
9. Pierre Campana / Sabrina de Castelli (Peugeot 207 S2000) 1:56.6
10. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) 1:57.6
Informace před startem
Andreas Mikkelsen
chce navázat na časy z posledních závodů IRC i v okolí San Rema. Společně se spolujezdcem Olou Floenem tradičně povedou vůz Škoda Fabia S2000 týmu Škoda UK Motorsport.
Rally Sanremo je kultovním podnikem, pro Andrease však stále trochu krokem do neznáma. Proti zkušenějším kolegům bude handicapem 22letého Nora pouze jeden předchozí start. "Ale byli jsme na špičce v posledních třech závodech, tak proč bychom tam chyběli v Sanremu," věří Nor.
Pomoci k dalším nejrychlejším časům Mikkelsenovi (letos už 22) se bude snažit týmový koordinátor stáje Škoda UK Dario D´Esposito. Velezkušený spolujezdec startoval na Sanremu patnáctkrát, nejlépe skončil druhý v roce 2006 s Andreou Aghinim. Jeho bydlištěm je navíc vesnička Colle San Bartolomeo mezi RZ 9 a 10 letošního harmonogramu.
"Sanremo je kusem historie rallysportu. Pro mě jsou však často starty na podobných podnicích těžší. Konkurence je zná dokonale, mnohokrát na nich startovala. Ale o to je start vždy větší výzvou. A jak jsme viděli na barumce, v rallysportu je vše možné," říká Mikkelsen. "Jsou tam nádherné erzety, ale zejména se těším na noční dlouhý test. Jízdu v noci miluju a tento test může o mnohém rozhodnout. Určitě se tak pokusím zaútočit."
Rošáda u Protonu
Zveřejněná startovní listina Rally Sanremo přináší překvapení v řadách Protonu. Letos tradiční dvojice Basso a Andersson je tentokrát minulostí. Šéf týmu Proton MEM nominoval namísto PG. Anderssona jezdce působícího pod týmem Proton v Asijsko-pacifickém šampionátu. Tím je lídr šampionátu Chris Atkinson.
"Někdy v minulosti jsem Chrisovi slíbil další start na některém ze závodů IRC a jelikož pro šotolinu počítáme s PG. Anderssonem, padla volba na Sanremo. PG bude pokračovat s týmem ve Skotsku," objasnil šéf Protonu Mellors.
"Jsem rád, že budu zpět. Loni jsme v Sanremu trénoval, ale nikdy v minulosti jsem tam nezávodil. Je to ale soutěžácká klasika nedávné minulosti, proto jsem si přál tam někdy startovat. Teď si mi to vyplní. Bohužel od ledna jsem na asfaltu nejel, přesto každý kilometr za volantem si vždy užívám. Bude to tvrdá bitva, věřím, že budu moci využít znalostí Giandomenica Bassa hlavně ohledně volby pneumatik," doplnil Chris Atkinson.
Ve startovní listině figuruje 16 vozů specifikace Super 2000.
Ze soukromníků mají ambice zejména Pierre Campana, Max Settembrini, Švýcar Gregoire Hotz či bývalý vítěz Sanrema Alessandro Perico (všichni peugeot). Sestava privátních fabií je tentokrát skromnější, v čele s Finem Gardemeisterem a Estoncem Kruudou. Největší hvězdou Fordu bude Umberto Scandola s Fiestou S2000.
Časový harmonogram:
Čtvrtek 22. září
Shakedown Pompeiana / Castellaro / Tagglia
Pátek 23. září
Largada Sanremo 13:20
RZ1 Coldirodi (13,06 km) 13:54
RZ2 Bajardo (7,36 km) 14:33
RZ3 Bignone (10,59 km) 14:51
Servis Sanremo 15:31
RZ4 Coldirodi (13,06 km) 16:50
RZ5 Apricale (17,43 km) 17:12
RZ6 Bignone (10,59 km) 17:39
Servis Sanremo 21:29
RZ7 Ronde (44,00 km) 22:33
Servis Sanremo 23:50
Sobota 24. září
RZ8 Colle Langan (20,57 km) 10:16
RZ9 Passo Teglia (18,80 km) 10:53
RZ10 Colle d’Oggia (15,47 km) 12:02
Servis Sanremo 13:02
RZ11 Colle Langan (20,57 km) 15:16
RZ12 Passo Teglia (18,80 km) 16:00
RZ13 Colle d’Oggia (15,47 km) 17:09
Cíl Sanremo 18:23
Špička startovní listiny Rally Sanremo
1- Bryan Bouffier / Xavier Panseri / Peugeot 207 S2000 Evo 3
2- Jan Kopecký / Petr Starý / Škoda Fabia S2000 Evo 2
3- Freddy Loix / Frederic Miclotte / Škoda Fabia S2000 Evo 2
4- Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul / Peugeot 207 Evo 3
5- Juho Hänninen / Mikko Markkula / Škoda Fabia S2000 Evo 2
6- Andreas Mikkelsen / Ola Floene / Škoda Fabia S2000 Evo 2
7- Giandomenico Basso / Mitia Dotta / Proton Satria Neo S2000
8- Guy Wilks / Phil Pugh / Peugeot 207 S2000 Evo 3
9- Chris Atkinson / Stephane Prevot / Proton Satria Neo S2000
10- Toni Gardemeister / Tapio Suominen / Škoda Fabia S2000 Evo 2
11- Bruno Magalhaes / Paulo Grave / Peugeot 207 S2000 Evo 3
12- Uumberto Scandola / Guido Demore / Ford Fiesta S2000
14- Alessandro Perico / Fabrizio Carrara / Peugeot 207 S2000
15- Pierre Campana / Sabrina De Castelli / Peugeot 207 S2000
16- Gregoire Hotz / Pietro Ravasi / Peugeot 207 S2000
18- Massimo Settembrini / Davide Boselli / Peugeot 207 S2000
19- Florian Gonon / Sandra Arletazz / Subaru Impreza WRX STI
20- Karl Kruuda / Martin Jarveoja / Škoda Fabia S2000 Evo 2
25- Elwis Chentre / Tania Canton / Škoda Fabia R2
33- Jaromír Tarabus / Václav Vorel / Škoda Fabia R2
Soutěž, která v nedávné minulosti nechyběla v kalendáři mistrovství světa, letos překvapivě chybí v italském šampionátu. Kromě IRC se tak pojede pouze o body do zónového šampionátu (South West European Cup) a italského asfaltové série (Italian Asphalt Rally Trophy).
Pořadatelé evidují více než 110 přihlášek, na které budou čekat tradiční úseky v kopcích nad "květinovou riviérou" a letoviskem San Remo.
Mezi přihlášenými nechybí nikdo ze špičky IRC. Škoda Motorsport tedy nasadí nejen současného lídra Jana Kopeckého, ale rovněž jeho nejbližšího konkurenta Freddyho Loixe (Škoda Fabia S2000). Peugeot bude naopak sázet na Thierryho Neuvilla a Bryana Bouffiera (Peugeot 207 S2000).
Trať Rally Sanremo vychází z vyzkoušeného formátu posledních let. Start závodu IRC je v pátek 23. září, na posádky čeká 6 rychlostních zkoušek včetně 44 km dlouhého testu "Ronde".
V sobotu 24. září bude soutěž pokračovat třemi úseky, které účastníci absolvují dvakrát. Harmonogram soutěže nabízí celkem 13 RZ o délce 225,77 km. Celková délka trati je 524,10 km.
Pořadatelé letos připravili novou trať shakedownu. Bude použita cesta mezi vesnicemi Castellaro a Pompeiana, s možností servisu v centru městečka Taggia.
V rámci italského asfaltového šampionátu se pod názvem "Rallye Sanremo Leggenda" představí i vozy WRC v čele s aktuálním lídrem Lukou Pedersolim (Citroën C4 WRC) a dalšími kvalitními jezdci.
Rallye Sanremo Leggenda
201- Luca Pedersoli / Matteo Romano / Citroën C4 WRC
202- Felice RE / Mara Bariani / Citroën C4 WRC
203- Tobia Cavallini / Sauro Farnocchia / Ford Focus RS WRC
204- Rudy Michelini / Michele Perna / Ford Focus RS WRC
205- Corrado Fontana / Nicola Arena / MINI John Cooper Works WRC
206- Alfo Di Benedetto / Alex Michelett / Peugeot 207 S2000
207- Piero Longhi / Luigi Pirollo / MINI John Cooper Works WRC
208- Luigi Fontana / Roberto Mometti / Peugeot 206 WRC
Posádky Italian Asphalt Rally Trophy pojedou pouze devět testů (125,28 km).