36. Rally Islas Canarias je druhým podnikem IRC. Až poslední rychlostní zkouška rozhodla o vítězi. Problém s motorem Mikkelsena posunul k prvenství český tandem Jan Kopecký – Pavel Dresler.

Vítězem druhého podniku IRC se stala tovární posádka Škody Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler. Jejich největšího konkurenta Andrease Mikkelsena zpomalily v poslední rychlostní zkoušce problémy s motorem.

Česká dvojice byla nejrychlejší ve všech rychlostních zkouškách poslední sekce, ztrátu na Mikkelsena však ukrajovala velmi pozvolna. O vítězi definitivně rozhodla až poslední zkouška.

Jan Kopecký: "Byl jsem informován o problémech Andrease s motorem. Je to pro něj škoda, protože náš souboj závod udělal. Takové vítězství není až tak radostné, jako kdyby přišlo bez jeho problémů."

Třetí pozici udržel nejrychlejší domácí jezdec Luis Monzón s Peugeotem 207 S2000.

Fotogalerie Dušana Velímského

 

Stav IRC po 2. závodě:

Jezdci:

1. Andreas Mikkelsen 43
2. Jan Kopecký 25
3. Sepp Wiegand 24
4. Juho Hänninen 18
5. Bryan Bouffier 15
6. Luis Monzón 15

Značky:

1. Škoda 86
2. Peugeot 42
3. Honda 18
4. M-Sport 16


Rally Islas Canarias

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

1. Kopecký – Dresler Škoda Fabia S2000 2:21:46.5
2. Mikkelsen – Floene Škoda Fabia S2000 + 28.3
3. Monzón – Déniz Peugeot 207 S2000 + 3:13.6
4. Wiegand – Gottschalk Škoda Fabia S2000 + 4:32.0
5. Pérez – Velasco Peugeot 207 S2000 + 7:29.3
6. Vinyes – Mercader Suzuki Swift S1600 + 9:00.3
7. Antxustegi – Suárez Suzuki Swift S1600 + 9:18.9
8. Marrero – Marrero Honda Civic Type R3 + 11:27.4
9. Puskádi – Godor Škoda Fabia S2000 + 12:03.3
10. Al Ketbi – Al Kendi Škoda Fabia S2000 + 14:43.2

Andreas Mikkelsen Canarias 2012

II. etapa

Sobota, 17. 3.

RZ15 "Valleseco 2" 16.12 km – vítěz: Kopecký / vítěz soutěže: Kopecký (+ 28.3s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 1. celkově + 28.3s

>>> Mikkelsena zpomalil problém s motorem fabie, Nor ztratil více než půl minuty

Andreas Mikkelsen: "Motor chvílemi vynechával, nešlo kompletně o ztrátu výkonu motoru. Jsem zklamán, byl jsem blízko prvnímu vítězství na asfaltu."

RZ14 "San Bartolome De Tirajana 2" 21.36 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 3.6s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově + 3.6s

RZ13 "Maspalomas 2" 13.28 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 3.7s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově + 3.7s

Servis


Pouhé 4.4 sekundy dělí před poslední sekcí kanárské soutěže staronového lídra Andrease Mikkelsena a Jana Kopeckého s vozy Škoda Fabia Super 2000. Nor zajel během dopoledne tři vítězné erzety, Jan Kopecký se ale drží v kontaktu, v posledním testu sekce zaostal o jedinou desetinu.

Luis Mónzon zůstává i díky pravidelným třetím časům bronzový, výpadkem Gassnera se posunul už na čtvrtou pozici Wiegand, následuje další peugeot Pereze.

Navrátilec díky superally Oleksandr Saliuk zajel během dopoledne pravidelně časy mezi nejrychlejší šesticí, Dream Team Ukraine ale přišel o Tamrazova, který musel odstoupit po havárii.

Stejné pořadí zůstává i ve dvoukolkách, španělskou klasifikaci nadále opanuje Fuster před Monzonem a Vallejem.

Průběžné pořadí po RZ12:

1. Mikkelsen – Floene, Škoda Fabia S2000, 1:52:22.4
2. Kopecký – Dresler, Škoda Fabia S2000, + 4.4
3. Monzón – Déniz, Peugeot 207 S2000, + 2:29.6
4. Wiegand S. – Gottschalk T., Škoda Fabia S2000, + 3:30.7
5. Pérez – Velasco, Peugeot 207 S2000, + 5:32.2
6. Vinyes – Mercader, Suzuki Swift S1600, + 6:59.0
7. Antxustegi – Suárez, Suzuki Swift S1600, + 7:31.8
8. Marrero – Marrero, Honda Civic Type R3, + 9:06.1
9. Puskádi – Godor, Škoda Fabia S2000, + 9:21.2
10. Hunt – Durant, Citroën DS3 R3T, + 11:22.6

RZ12 "Valleseco 1" 16.12 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 4.4s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově + 4.4s

>>> desítku opustil Ukrajinec Tamrazov, v erzetě poškodil levé přední kolo

RZ11 "San Bartolome De Tirajana 1" 21.36 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 4.3s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově + 4.3s

RZ10 "Maspalomas 1" 13.28 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 1.9s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově + 1.9s

Jan Kopecký: "Bylo to hodně rychlé. Už v tréninku jsem si říkal, že to bude charakterem rychlá zkouška, ale vlastní jízda byl extrém."

On-board Jana Kopeckého:

>>> havaroval Hermann Gassner jr., podle slov šéfa týmu R. Baumschlagera byla hlavní příčina v optimistickém rozpisu

Sepp Wiegand: "Fabia byla poškozená na levé straně, posádka byla venku z auta. Je mi líto Hermanna, protože to byl mezi námi pěkný souboj."

H. Gassner jr. Canarias 2012

>>> Superally bez Alberta Hevii. Jeho Škoda Fabia S2000 zůstala stát v uzavřeném parkovišti.


I. etapa

Pátek, 16. 3.

Jan Kopecký lídrem Rally Islas Canarias

 

Taktizování proniklo už i do IRC. Jan Kopecký sice opanoval všechny testy závěrečné sekce, ale na 1,5 km dlouhé speciálce na kartingové dráze se změna na čele moc nečekala. Ale jak Andreas Mikkelsen potvrdil, v průběhu vložky trošku zvolnil, aby měl českého konkurenta ve druhé etapě před sebou.

Během šesti zkoušek druhé etapy bude Nor dotahovat ztrátu 1.2 sekundy.

Během sedmého testu však Mikkelsen ustál velkou krizovku. "Bylo to kousek od cíle, fabia šla z cesty, ale naštěstí se to obešlo bez poškození vozu. Měli jsme velké štěstí. Gumy v cíli vložky byly zcela zničené," popsal jezdec Škody UK.

Krizovka Andrease Mikkelsena (on-board):

Luis Monzón nadále držení výtečnou třetí pozici před německými jezdci Gassnerem a Wiegandem. Jejich největšího konkurenta Heviu vyřadila technická závada fabie před startem RZ8. Díky tomu se už na šestou pozici posunul Jonathan Perez s dalším peugeotem.

Ve dvoukolkách nadále dominuje suzuka Vinyese, produkční třídu 3 ovládá Consani (15. abs) s Méganem RS, jenž drží za sebou i Tempestiniho s Imprezou R4. Mezi oběma jezdci se drží talentovaný Yeray Lemes s Fiestou R2. Tento pilot s Kanárských ostrovů loni při Katalánské rally pilotoval Škodu Fabia S2000 stáje VW Motorsport. Navíc je zatím nejrychlejším pilotem třídy 6.

Ve španělské klasifikaci udržel vedení Miguel Fuster, Monzon však ztrácí jen 8 sekund. Třetí místo patří Vallejovi s porsche (+ 23.1 s).

Večerní servis – Jan Kopecký (anglicky/in english):

Pořadí po I. etapě (9 RZ)

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

1. Kopecký – Dresler Škoda Fabia S2000 1:22:56.3
2. Mikkelsen – Floene Škoda Fabia S2000 + 1.2
3. Monzón – Déniz Peugeot 207 S2000 + 1:40.8
4. Gassner jr. – Wicha Škoda Fabia S2000 + 2:01.1
5. Wiegand – Gottschalk Škoda Fabia S2000 + 2:21,6
6. Pérez – Velasco Peugeot 207 S2000 + 3:55.6
7. Vinyes – Mercader Suzuki Swift S1600 + 5:04.2
8. Tamrazov – Arena Ford Fiesta S2000 + 5:20.8
9. Antxustegi – Suárez Suzuki Swift S1600 + 5:24.0
10. Marrero – Marrero Honda Civic Type R3 + 6:00.1

RZ9 "Gran Canaria" 1.5 km – vítěz: Kopecký / vedení: Kopecký (+1.2s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 1. celkově +1.2s

RZ8 "Agüimes 1" 22.05 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 1.1s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově +1.1s

On-board Jana Kopeckého (s diktátem Pavla Dreslera)

RZ7 "Ingenio 1" 21.29 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 3.6s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově +3.6s
>>> RZ zastavena kvůli havárii


Průběžné pořadí po RZ6:

1. Mikkelsen – Floene, Škoda Fabia S2000, 56:33.6
2. Kopecký – Dresler, Škoda Fabia S2000, +5.1
3. Monzón – Déniz, Peugeot 207 S2000, +1:04.4
4. Gassner jr. – Wicha, Škoda Fabia S2000, +1:12.4
5. Wiegand S. – Gottschalk T., Škoda Fabia S2000, +1:30.0
6. Hevia – Iglesias, Škoda Fabia S2000, +1:32.3
7. Pérez – Velasco, Peugeot 207 S2000, +2:26.1
8. Tamrazov – Arena, Ford Fiesta S2000, +3:21.2
9. Vinyes – Mercader, Suzuki Swift S1600, +3:22.4
10. Antxustegi – Suárez, Suzuki Swift S1600, +3:37.7

Andreas Mikkelsen dokázal reagovat na dva nejrychlejší časy Jana Kopeckého v druhé sekci a mírně si proti dopolednímu servisu upevnil vedení. Náskok Nora je 5.1 sekundy. Navíc se zdá téměř jisté, že se tito dva jezdci mezi sebou poperou o celkové vítězství.

"Mám dobrý rytmus, nedělám chyby. Z jízdy mám dobrý pocit. Ale Jan jede velmi rychle a pokud budu chtít zůstat před ním, asi budu muset ještě přidat," konstatoval Mikkelsen.

Luis Monzón s peugeotem zůstává třetí v průběžném pořadí, téměř konstantní je i jeho náskok před Gassnerem jr.

"Z třetí příčky mám velkou radost. Jsem rád, že mám takovou rychlost. Samozřejmě Andreas a Jan jedou jinou ligu a s nimi se nemohu srovnávat. Vždyť jsem s peugeotem startoval naposledy v roce 2008. V posledních letech jsem jezdil s WRC, s peugeotem je potřeba jet úplně jiným způsobem," raduje se Monzon.

Naopak o příčku kupředu se po RZ5 posunul další německý jezdec Sepp Wiegand, jenž přeskočil domácího Alberta Heviu.

O příčku si polepšil i Tamrazov, který poskočil před lídra dvoukolek Vinyese.

V hodnocení španělského šampionátu nadále udržel vedení Fuster, před Monzonem a Vallejem.

Miguel Fuster  Canarias 2012

RZ6 "Tejeda 2" 14.31 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+5.1s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově +5.1s

RZ5 "Artenara 2" 24.67 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 1.6s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově +1.6s

RZ4 "Guia 2" 8.3 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+2.1s)

>>> Kopecký, 1. v RZ / 2. celkově +2.1s

Servis


Průběžné pořadí po RZ3:

1. Mikkelsen – Floene, Škoda Fabia S2000, 28:23,2
2. Kopecký – Dresler, Škoda Fabia S2000, +3,6
3. Monzón – Déniz, Peugeot 207 S2000, +31,1
4. Gassner jr. – Wicha, Škoda Fabia S2000, +37,6
5. Hevia – Iglesias, Škoda Fabia S2000, +46.1
6. Wiegand S. – Gottschalk T., Škoda Fabia S2000, +47,3
7. Pérez – Velasco, Peugeot 207 S2000, +1:16.2
8. Vinyes – Mercader, Suzuki Swift S1600, +1:40.6
9. Tamrazov – Arena, Ford Fiesta S2000, +1:41.5
10. Antxustegi – Suárez, Suzuki Swift S1600, +1:57.5

Začátek soutěž byl ve znamení mírné nadvlády norského pilota Andrease Mikkelsena. Jezdec Škody UK zvíítězil ve všech třech zkouškách, na největšího rivala Jana Kopeckého ale najel jen 3.6 sekundy. Vše mezi nimi zůstává otevřené, naopak za nimi už vznikla půlminutová propast.

Třetí příčka patří peugeotu Luise Monzona, jenž je obklopen dalšími Fabie Super 2000 Gassnera jr., Hevii a Wieganda.

Z čelních posádek opustil závod Ukrajinec Saljuk, kterému vystavil stop problém s transmisemi. Dream Team Ukraine udělá maximum pro jeho start ve druhé etapě v rámci superally.
Ve hře naopak zůstává jeho kolega Oleksij Tamrazov, jenž startuje s velezkušeným italským navigátorem Nicolou Arena.

Luis Monzon  Canarias 2012 Peugeot 207 S2000

V produkční kategorii vedl azorský jezdec Ricardo Moura, ale v RZ2 odstoupil kvůli problémům s turbem. Do čela se posunul Jose Luis Barrios, ale tomu ve třetím testu vypověděly službu brzdy. Třídu 3 proto po úvodní sekci ovládal Roberto Consani se spolujezdcem Nicolasem Klingerem na Renaultu Megane RS.

Ve dvoukolkách byli v úvodu nejrychlejší v závěru desítky figurující Vinyes a Antxustegi.

Španělskou klasifikaci prozatím ovlává Miguel Fuster následován Luisem Monzonem a dalším porsche Sergia Valleja.

RZ3 "Tejeda 1" 14.31 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+3.6s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově +3.6s

On-board Jana Kopeckého z RZ3

RZ2 "Artenara 1" 24.67 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+2.5s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově +2.5s

Sepp Wiegand v úseku RZ2:

RZ1 "Guia 1" 8.3 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+0.2s)

>>> Kopecký, 2. v RZ / 2. celkově +0.2s


Výsledky shakedownu:

1. A. MIKKELSEN 1:26.9
2. J. KOPECKÝ 1:27.4
3. S. WIEGAND 1:28.1
4. A. HEVIA 1:28.3
5. H. GASSNER JR. 1:29.2
6. L. MONZON 1:30.2
7. R. MOURA 1:31.0
8. A. MARRERO 1:31.0
9. J. PEREZ 1:32.3
10. J. VINYES 1:33.1

Oficiální zástupce Peugeotu Bryan Bouffier nakonec na Kanárských ostrovech chybí…

Regional:
1. S. VALLEJO 1:27.1
2. M. FUSTER 1:28.4
3. E. MANTECON a F. CAPDEVILA 1:30.7


Informace před startem

Mikkelsen chce pokračovat v podiovém tažení

Vítěz úvodního podniku IRC na Azorech a pilot stáje ŠKODA UK Motorsport Andreas Mikkelsen věří, že na druhém závodě sezony – Rally Islas Canarias El Corte Inglés – opět dosáhne na podiové umístění.
Pro Andrease a sppolujezdce Olu Floeneho to bude první letošní start na asfaltu, navbíc na zváodě, kde v minulosti startovali pouze jednou. Loni obsadili bez zásadních problémů šestou příčku.
Norský jezdec loni pro zrychlení na tomto povrchu nezahálel. Zúčastnil se třeba vytrvalostního závodu na Nürburgringu, což následně využil na třech závodech v Maďarsku, na barumce a při Rallye Sanremo.

"Jsem rád, že jsem jako první jezdec v historii IRC zvítězul třikrát v řadě, ale pokračovat v této sérii bude velmi těžké. Závod na Kanárech je nesmírně těžký, navíc pojedu na asfaltu letos poprvé, navíc proti výtečným asfaltovým jezdcům. Ale na druhou stranu jsem se na tomto povrchu už hodně zlepšil. Uvidíme, jak se závod rozběhne, ale hlavním cílem je závod dokončit a bodovat," říká Mikkelsen, jenž se bude muset poprat s konkurencí 11 speciálů Super 2000, včetně značkového kolegy Jana Kopeckého.

Video z testu (+ další posádky Škody)


ŠKODA chce bodovat i na „Kanárech"

› Kopecký s Dreslerem zasáhnou na Kanárských ostrovech letos poprvé do IRC
› Asflatová soutěž na ostrově Gran Canaria 15. – 17. března
› Na startu rovněž obhájce titulu Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport
› Aktuální dění můžete sledovat na www.youtube.com/motorsportskoda

Na druhé soutěži letošního ročníku šampionátu IRC na ostrově Gran Canaria chce ŠKODA opět potvrdit svoje kvality a bodově přispět k zisku třetího titulu v IRC. Poprvé v tomto roce zasáhne do IRC tovární posádka týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký / Pavel Dresler. Na „Kanárech" se s Fabií Super 2000 představí rovněž úřadující šampion IRC Andreas Mikkelsen.
Na úvodní soutěži IRC na Azorských ostrovech se značce ŠKODA podařil perfektní start do sezony: Mikkelsen s Fabií Super 2000 celou rally vyhrál a druhý dojel Juho Hänninen. Jan Kopecký i Pavel Dresler se na úvodní start v IRC 2012 těší: „Už se s Pavlem nemůžeme dočkat dalšího startu v IRC. Tento šampionát si dlouhodobě drží vysokou výkonnostní úroveň, kde si jezdci nic nedarují. Chceme dosáhnout co nejlepšího výsledku pro značku ŠKODA."
ŠKODA byla v minulých letech na Kanárech vždy úspěšná – jak v roce 2010, tak 2011 dosáhla vždy „double". Letošní soutěž čítá 15 rychlostních zkoušek a 241 ostrých kilometrů a očekávají se opět těsné souboje. V loňském roce dělilo vítězného Hänninena od druhého Kopeckého pouhých 1.5 sekundy.
Na startu nebude chybět loňský šampion a vítěz první letošní rally IRC – Andreas Mikkelsen hájící barvy týmu ŠKODA UK Motorsport. Na povedenou premiéru v IRC, okořeněnou velmi dobrým čtvrtým místem na Azorech, bude chtít navázat rovněž Sepp Wiegand z týmu ŠKODA AUTO Deutschland. Domácí barvy pak bude hájit Alberto Hevia s privátní Fabií Super 2000.


Uzávěrka přihlášek 36. ročníku kanárské soutěže je oficiálně tento pátek 2. března, přesto se už okruh favoritů začíná rýsovat. Pořadatelé evidují přihlášku úřadujícího šampiona Andrease Mikkelsena, značku Škoda bude dále poprvé v letošní sezoně IRC hájit Jan Kopecký.
Počet vozů Škoda Fabia S2000 dále rozšíří Němci Hermann Gassner a Sepp Wiegand, stejně jako Rashid Al Ketbi.

Nechybí ani tandem ukrajinských jezdců Saljuk a Tamrazov (Ford Fiesta Super 2000).

Mezi dvoukolkami se budou řadit k hlavním favoritům Harry Hunt (Citroën DS3), Robert Consani (Renault Clio R3) a Janos Puskadi (Honda Civic R3).

Do boje o absolutní prvenství budou chtít stoprocentně zasáhnout i domácí jezdci – David Perez (Peugeot 207 Super 2000), Jonathan Perez (Peugeot 207 Super 2000), Roberto Ares (Porsche 911), Sergio Vallejo (Porsche 911), Miguel Fuster (Porsche 911), Eugenio Mantecón (VW Polo Proto), Daniel Marban (Mitsubishi Evo X) a Alberto Hevia (Skoda Fabia Super 2000). Řada z nich však nebude v rámci IRC klasifikována.

Kanárská soutěž odstartuje 15. května slavnostním startem, o den později čeká na posádky 9 rychlostních zkoušek na šesti úsecích. Soutěž uzavře sobotní etapa (17. března), která obsahuje 6 měřených testů na třech úsecích. Trať soutěže měří 760,39 km, délka RZ je 240,92 km.


Časový harmonogram Rally Islas Canarias 2012

I. Etapa

pátek, 16. 03. 2012

RZ1 "Guia 1" 8.3 km – 07:53 (08:53 CET)
RZ2 "Artenara 1" 24.67 km – 08:12 (09:12 CET)
RZ3 "Tejeda 1" 14.31 km – 09:03 (10:03 CET)

Servis

RZ4 "Guia 2" 8.3 km – 12:16 (13:16 CET)
RZ5 "Artenara 2" 24.67 km – 12:35 (13:35 CET)
RZ6 "Tejeda 2" 14.31 km – 13:26 (14:26 CET)

Servis

RZ7 "Ingenio 1" 21.29 km – 17:29 (18:29 CET)
RZ8 "Agüimes 1" 22.05 km – 18:27 (19:27 CET)
RZ9 "Gran Canaria" 1.5 km – 19:21 (20:21 CET)

Etapa 2

sobota, 17. 03. 2012

RZ10 "Maspalomas 1" 13.28 km – 10:28 (11:28 CET)
RZ11 "San Bartolome De Tirajana 1" 21.36 km – 11:01 (12:01 CET)
RZ12 "Valleseco 1" 16.12 km – 11:44 (12:44 CET)

Servis

RZ13 "Maspalomas 2" 13.28 km – 15:07 (16:07 CET)
RZ14 "San Bartolome De Tirajana 2" 21.36 km – 15:40 (16:40 CET)
RZ15 "Valleseco 2" 16.12 km – 16:23 (17:23 CET)

Share.
Leave A Reply