Dvojice posádek KHSA ve složení Martin Sopúch – Greschner Ladislav s Fordem Escort RS 2000 a Lumír Vyorálek s Radkem Olejníkem na Ladě 2105 VFTS zahájili na Valašské rally sezonu 2014.
Klub Historických Sportovních Automobilů – KHSA vstupuje od založení v loňském roce do své první "ostré" sezony. Na Valašské rally 2014 reprezentovali KHSA dvě posádky.
Lumír Vyorálek s ladou bronzový absolutně.
Se startovním číslem 109 sjížděli ze startovní rampy ve Valašském Meziříčí Lumír Vyorálek s Radkem Olejníkem. Po loňské premiéře na Star rally ve Zlíně a nedokončené Rally Vsetín startovala Lada 2105 VFTS v "továrních barvách" teprve na svému třetím podniku. Vůz byl pro letošní rok otestován pro starty v rámci MČR historických automobilů ve třídě D2.
"Na autě jsme makali celou zimu. Měnila se převodovka, ramena, uložení. Bohužel jsme již nestihli motor. Ten by měl být připravený pro start na Rallye Vltava," popsal Lumír Vyorálek technickou přípravu na sezonu.
Rozladění z úvodu způsobené penalizací a zrušením dvou RZ posádka ze sebe rychle setřepala. Ve zbývajících měřených testech dokázala zajet vždy druhý nejrychlejší čas mezi historiky za suveréním lídrem soutěže Jiřím Kalistou. Po těsném souboji s druhým pilotem Lady 2105 Pavlem Karlíkem se v cíli dvojice Vyorálek – Olejník radovala z bronzové příčky v absolutní klasifikaci.
⇥
Lumír Vyorálek "Ráno jsme asistovali u nehody Daniela Houdka. Nebylo to nic příjemného. Usoudili jsme, že se není kam hnát. Rally je ale sport. Po pár metrech třetí RZ jsem se nechal strhnout a zatáhli jsme. Vše zafungovalo na výbornou, auto drželo. Poslední RZ Přehrada jsme si vyloženě užili. Je pravdou, že jsme se tak soustředili na naši jízdu, až jsme přestali sledovat časy Petra Hustého s alfou a v závěru jsme jej již nedokázali přeskočit."
Další příležitostí sbírat body v hodnocení MČR HA bude pro posádku Vyorálek – Olejník klatovská Rallye Vltava Historic ve dnech 16. – 17. 5. 2014.
Martin Sopúch – spokojený v cíli a s prvními body do KHSA Trophy
Druhou posádkou reprezntující Klub Historických Sportovních Automobilů byli se startovním číslem 115 Martin Sopúch s Ladislavem Greschnerem. S vozem Ford Escort RS 2000 přestavěným dle homologace pro třídu D3 odjížděli do Valašského Meziřící především testovat.
"Auto má nový motor. Zásadní změny prodělala zadní náprava, kde se měnily brzdy a odpružení," upřesnil rozsah změn pilot z Frýdku-Místku.
Vůz i posádka se postupně dostávali do tempa. Šestý čas na poslední RZ 6 Přehrada podtrhl úspěšné splnění cíle, kterým bylo dokončení soutěže. Stejná příčka patřila dvojici Sopúch – Greschner i v cíli mezi historiky. Odměnou byl pohár za druhé místo v klasifikaci třídy D3. Kromě hodnocení MČR HA si Martin Sopúch připsal první body v hodnocení klubového poháru KHSA Trophy.
⇥
Martin Sopúch "Pro nás pěkná soutěž. Auto konečně jelo. Problémy s brzdami se daly po výměně kotoučů za bubny předpokládat. Hůř to brzdilo a chvíli mi dělalo problémy si zvyknout. Jinak nám zdejší rychlé a ne příliš rozbité tratě seděly. Neničila se tolik technika, což je pro historiky vždy hodně důležité. Jedinou výtku bych měl k organizaci servisní zóny, kde byli historici zastrčeni vzadu na nevyhovujícím podkladu. Jinak musím valašsku hodnotit jako velmi pěknou soutěž."
Dalším závodem dvojice Sopúch – Greschner bude Rallye Český Krumluv ve dnech 2. – 3. 5. 2014.
Martin Hrachovec neodstartoval
Třetím reprezentatem Klubu Historických Sportovních Automobilů v seznamu přihlášených byl Martin Hrachovec se Škodou 130 RS. Společně s Hanou Vránskou-Sichovou se měli postavit konkurenci ve třídě V2 vypsané v rámci Poháru pořadatele. Zranění nohy jezdce krátce před startem valašky zapříčinilo, že do Valašského Maziříčí místo bílé škodovky putovala pouze omluvenka…