RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»HISTORICI: 17. Rallye Monte-Carlo Historique 2014
    Závody

    HISTORICI: 17. Rallye Monte-Carlo Historique 2014

    Roman FluxaBy Roman Fluxa13.8.2013Updated:29.3.2018Žádné komentáře6 Mins Read

    Počtvrté v řadě za sebou se na tratích tradiční Rallye Monte-Carlo Historique objeví Škoda 130 RS týmu ČK motorsport. Karel Mach s Janem Bláhou v pátek odstartují do sedmnáctého ročníku hvězdicové jízdy přímo z Monackého knížectví se startovním číslem 222.


    Škoda 130 RS jede zdolat slavnou Rallye Monte-Carlo Historique

    Škoda 130 RS absolvuje legendární podnik ve verzi z roku 1977. Tehdejšího 45. ročníku Rallye Monte Carlo se zúčastnily tři tovární vozy s posádkami Blahna – Hlávka, Zapadlo – Motal a Kvaizar – Kotek. Václav Blahna s Milanem Zapadlem zářili, když obsadili dvanácté, respektive patnácté místo absolutně. Zatímco oba čeští piloti ovládli skupinu 2, Svatopluka Kvaizara zradila technika. Soutěž vyhrál Ital Sandro Munari s Lancií Stratos HF, jenž se ve stejném roce stal mistrem světa.

    Přestože letos má kaplicko-českobudějovická dvojice přidělené startovní číslo 222, na dobově polepené ‚erese‘ týmu ČK motorsport ani letos nebudou chybět dvě čtyřky, které na svém fabrickém stroji před sedmatřiceti lety vezli Milan Zapadlo s Jiřím Motalem.


    Jak je tomu při Monte Carlu zvykem, soutěžící čeká velmi náročná trať o celkové délce kolem 2500 kilometrů. První dvojice se vydají na trať hvězdicové jízdy už ve čtvrtek ze skotského Glasgow, norského Osla a švédského Stockholmu. Zbytek startovního pole odstartuje v pátek ze španělské Barcelony, francouzské Remeše a Monte Carla, odkud pojedou i Mach s Bláhou. Všech více než tři sta přihlášených posádek bude mít namířeno do města Valence na jihovýchodě Francie, kde bude v sobotu cíl úvodní části soutěže.

    Rallye Monte-Carlo Historique bude pokračovat během neděle a pondělí na klasických rychlostních zkouškách Col de la Fayolle, Burzet či St Jean en Royans, v úterý je na programu etapa mezi Valence a Monte Carlem a soutěž vyvrcholí Nocí dlouhých ohňů, jinými nazývána Nocí dlouhých nožů. Každému fanouškovi automobilových závodů se určitě zvýší tep jen při vyslovení míst, kam posádky zavítají – úderem úterní 21. hodiny vyrazí z Monaka směrem na Sospel, Moulinet a zejména projedou věhlasným průsmykem Col de Turini!

    Odměnou pro všechny závodníky, kteří úspěšně dorazí do cíle, bude účast na středečním slavnostním galavečeru ve vyhlášeném Sporting Clubu Monte Carlo, jednom z nejznámějších kulturních zařízení druhého nejmenšího státu světa, ležícím na středomořském pobřeží Francouzské riviéry.

    „Konkurence je veliká, a tak naším hlavním cílem je dojet do cíle. U testů pravidelnosti, které měří mezi patnácti až šedesáti kilometry, máme stanovený rychlostní průměr 50 kilometrů za hodinu včetně servisu a zastávek na jídlo či vykonání nejnutnější potřeby. V tamním terénu za běžného provozu s dodržováním předpisů není žádná legrace toho dosáhnout,“ uvedl před středečním odjezdem do Monaka spolujezdec jediné české posádky ve startovním poli Jan Bláha.

    Zároveň připomněl loňský ročník (článek ZDE), kdy společně s Karlem Machem dovezli Škodu 130 RS do cíle kvůli havárii a vynechání jednoho měřeného testu s velkou ztrátou, pilot navíc absolvoval úplný závěr soutěže se zlomeným kotníkem.

    „Po nárazu do skály jsme opravovali přímo na trase. Při uhýbání se další soutěžní posádce šlápl Karel ve tmě mimo silnici, kde se zřítil do metr a půl hluboké strže. Po vyproštění jsme zjistili, že má pochroumaný kotník,“ popisoval vloni nepříjemný moment navigátor Bláha.

    Otázkou zůstává, jaké bude při letošním sedmnáctém ročníku Rallye Monte-Carlo Historique ve Francouzských Alpách a jejich nejbližším okolí počasí. Rallyeoví příznivci totiž určitě zaznamenali sněhovou kalamitu, která minulý týden zasypala při soutěži mistrovství světa nejvýše položená místa tratě právě na Col de Turini.

    „Informace jsme zatím získávali pouze z webkamer. U Valence má být kolem nuly, na kopcích čekáme sníh. Až do Monte dorazíme, budeme o aktuálních podmínkách i atmosféře informovat,“ informoval Jan Bláha.

    Veškeré další informace včetně celkového pořadí soutěže, které se zúčastní několik věhlasných jmen, mimo jiné například Jean Ragnotti (Renault 8 Gordini) nebo devítinásobný mistr světa, spolujezdec Sébastiena Loeba Daniel Elena (Autobianchi A112 Abarth), jsou k mání na oficiálním webu závodu.


    První info před startem

    Podnik je určený vozům, které se legendární rallye Monte Carlo účastnily v letech 1955 až 1980. Formálně zahájí závod ve středu 22. ledna 2014 přejímkami v metropolích Barcelona, Glasgow, Monte
    Carlo, Oslo, Stockholm
    a Reims. Start hvězdicové jízdy, tzv. Concentration Leg, je stanoven pro posádky ze severu Evropy na čtvrtek 23. ledna, dvojice na jihu vyrazí o den později v pátek 24. ledna 2014. Společným cílem pro všechny účastníky bude městečko Die v departmentu Drôme v sobotu 25. ledna.

    Po téměř 1000 kilometrech napříč Evropou bude pro účastníky připravena první ostrá zkouška, mezi fanoušky motorsportu vyhlášená „La cime du Mas – Col de l’Echarasson – Col de Gaudissart“. Poté se konvoj „historického Monte“ přesune přes Saint-Nazaire-en-Royans do Valence, které obstará tečku za první fází závodu.

    Classification Leg

    Naplno se začne závodit v neděli 26. ledna v rámci tzv. „Classification leg“. Ta nabídne vyhlášené rychlostní zkoušky „Le Moulinon – Antraigues“ a „Burzet – Saint-Martial“. Po zastávce v Saint-Agrève budou následovat legendární úseky „Lalouvesc – Labatie d’Andaure“ a„Lamastre – Gilhoc – Alboussière“.

    „Common Leg“

    Na pondělí 27. ledna naplánovali organizátoři závodu první část „Common Leg“. V té první posádky absolvují zkošky „Saint-Jean-en-Royans – Col de l’Echarasson – La Cime du Mas“ a „Les Nonières – Col de Menée – Chichilianne“. Nádražní stanice v v Clelles-Mens poskytne závodníkům „azyl“ pro polední pauzu a zasloužený odpočinek. Testy „L’épine – la Charce“ a „Recoubeau – Jansac – Col de Pennes“, který se pojede vůbec poprvé v historii, završí pondělní etapu.

    Druhá část Common Leg proběhne v úterý 28. ledna. Startovní pole se přes rychlostní zkoušky „Montauban sur l’Ouvèze – Col de Perty – Eygalayes“, „Clumanc – Tartonne – Lambruisse“ (poprvé v itineráři RMCH) a „Rouaine – Col des Felines – Entrevaux“ přesune do Monaka.

    Po zastávce v Turbie čeká „přeživší“ účastníky sjezd do přístavu Port Hercule a závěr závodu, který obstarají legendární rychlostní zkoušky v okolí Nice a Monte Carla – „Touet de l’Escarène – Sospel – Col de Turini – La Bollène Vésubie“ a „Lantosque – La Cabanette – Lucéram – Col Saint Roch – Col de Savel – Coaraze“.

    Toť vše! Sladké ovoce úspěchu sklidí každá posádka, která dorazí ve středu 29. ledna do Mote Carla. Tečku za nesmírně náročným závodem obstará závěrečný ceremoniál Award Ceremony Gala v Salle des Etoiles v prostorách Monte Carlo Sporting Clubu.

    historici Rallye Monte Carlo Historique Škoda škoda 130 RS
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas

    Valašská rally 2023 odkrývá další detaily a harmonogram

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.