RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»FOR SALE»Ferrari 308 GTB Gr.B není autem pro playboye!
    Ferrari 308 GTB Group B
    Harri Toivonen / © Girardo&Co.
    FOR SALE

    Ferrari 308 GTB Gr.B není autem pro playboye!

    Ivo Nowi NovákBy Ivo Nowi Novák19.2.2020Updated:22.2.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    Italskou značku Ferrari máme spojenu spíše se závody na okruzích. Několikrát však nahlédla i na jeviště automobilových soutěží. Nejvýrazněji se tak stalo v osmdesátých letech minulého století s modelem Ferrari 308 GTB Gr.B.


    V roce 1983 vstoupily v platnost předpisy pro nově vznikající skupinu B. Dalo by se říci, že navždy změnily tvář rally a rallyový sport čekala krátká, ale velmi intenzivní doba jeho největší slávy.

    Ferrari 308 GTB Group B Girardo&Co.
    © Girardo&Co.

    Ferrari 308 GTB Group B

    Italská společnost Michelotto již dříve vyvinula vůz Ferrari 308 GTB pro skupinu 4. Na jejím základě se rozhodla postavit pouze čtyři kusy třistaosmičky pro skupinu B.

    Jeden z nich disponoval dvouventilovým motorem s 288 koňmi, zatímco zbylé tři exempláře díky použití motoru o obsahu 2927ccm V8 Quattrovalvole se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic, dosahovaly výkonu 320 koní při 8000ot./min. Oproti vozům skupiny 4 dokázaly být o 2 sekundy na kilometr rychlejší.

    © Girardo&Co.

    Homologovány byly 1.dubna 1983.


    Unikátní Ferrari na prodej

    GTB s číslem šasi ZFFHA01B000022409 dorazilo do Michelotto Automobili v Padově na začátku září roku 1983 a obratem byla upgradováno na speciál skupiny B.

    Ferrari 308 GTB Group B cockpit
    © Girardo&Co.
    Ferrari 308 GTB Group B cockpit
    © Girardo&Co.

    Prvním pilotem, který měl tu čest osedlat nový sněhobílý speciál se vzpínajícím se ořem ve znaku, byl Ital „Menes“ při Rally Piancavallo 1983 a Rally Coppa Liburna 1983.

    Poté Ferrari S.p.A. vydalo pro tento vůz osvědčení o původu a byla mu přidělena SPZ „MO600480“.

    Významnou událostí byl start na Rally Sanremo 1983. Italové Federico Ormezzano a Claudio Berro vyrazili na trať s autem oděným do barev hlavního sponzora SABA.

    Ferrari 308 GTB Group B
    Federico Ormezzano / © Girardo&Co.

    Zajímavostí je, že Ormezzano se v civilu pohyboval v oblasti bankovnictví a starožitnictví a mimo jiné dovedl legendární Lancii Stratos při Rally Autodromo di Monza 1982 k poslednímu absolutnímu vítězství v její historii.

    S Ferrari však díky technické závadě nakonec cíl v přístavu v Sanremu neviděli.


    „Lucky“… Toivonen

    V kokpitu Ferrari se postupně vystřídali i velmi známí piloti. Harri Toivonen (bratr slavnějšího Henriho) řídil italského plnokrevníka epizodně při Rally di San Marino 1983. Po havárii odstoupil.

    Ferrari 308 GTB Group B
    Harri Toivonen / © Girardo&Co.

    Luigi „Lucky“ Battistolli měl úspěšnější bilanci. Čtyři starty proměnil v tři dojetí až na cílovou rampu (Targa Florio/2.místo, Rally Costa Smeralda/4.místo, Rally 4 Regioni/odstoupení, Rally dell´Isola d´Elba/2.místo). To vše v sézoně 1984.

    Ferrari 308 GTB Group B
    „Lucky“ / © Girardo&Co.

    Kompletní historii startů nabízeného exempláře naleznete na ewrc-results.


    Téměř africké dobrodružství

    Asi nejzajímavějším startem béčkového Ferrari byla Baja Montesblancos 1985 (dnes Baja Aragon) s posádkou Zanini/Ezpeleta. Na základě tehdejší obrovské popularity afrických dobrodružství jako Paříž Dakar či Rally Faraónů, uspořádala v regionu Aragonie na severu Španělska skupina nadšenců soutěž s podobnými parametry.

    Ferrari 308 GTB Group B Baja Montesblancos 1985
    Ferrari 308 GTB Group B Baja Montesblancos 1985
    Ferrari 308 GTB Group B Baja Montesblancos 1985

    308 GTB prošlo přeměnou na téměř pouštní speciál se zaměřením na utěsnění motorového prostoru proti vniku písku. A zatímco rezervní kolo na střeše působilo lehce bizarně, livrej Marlboro mu naopak slušela.

    Mírně šílený nápad ovšem skončil dříve, než začal. Ferrari velmi brzo zmizelo z výsledkové listiny. Oficiálním důvodem byla závada na elektroinstalaci. Realita byla mnohem prozaičtější. V malém a neklimatizovaném kokpitu panovaly stabilně teploty přesahující 50 stupňů a posádka trpěla silnou dehydratací a z ní plynoucí nevolností. To se pak špatně závodí.


    Certifikát „Ferrari Classiche“

    Ferrari poté několikrát změnilo majitele i kontinent. Důležité však je, že v roce 2007 bylo zkontrolováno a posléze obdrželo certifikát „Ferrari Classiche“ znamenající, že vůz disponuje původním podvozkem, převodovkou, diferenciálem a samozřejmě motorem.

    Přestože Ferrari nikdy velkou díru do světa rally neudělalo, nabízený model si prošel stejně, jako konkurenční značky, těmi nejtvrdšími podmínkami, počínaje kvalitním asfaltem a konče drsným „dakarským“ povrchem. A je bez debat, že čtyřkusová výrobní série bude navždy zajišťovat unikátnost!

    Pokud hledáte superauto pro navoněného playboye, se kterým budete moci v létě se sexy rozhalenkou oslňovat lepé děvy na bulvárech okázalých milionářských letovisk, jste zde špatně. Tohle Ferrari je pořádný kus železa, který snese tvrdé chlapské zacházení a nejlíp se v něm bude jeho majitel vyjímat v propocené závodní kombinéze!

    "Lucky" aukce Ferrari Group B Harri Toivonen historici Itálie
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    Related Posts

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.