Prezident PRODRIVE David Richards zareagoval na štiplavé komentáře Daniela Eleny ohledně jeho ukončení spolupráce se Sébastianem Loebem. Odmítl však přesně komentovat, jaké problémy za “vyhazovem” Eleny stály.


Proč musí Daniel Elena odejít?

Na přímou otázku, proč nebude Elena nadále členem týmu Prodrive, Richards odpověděl:

“Celou věc jsme konzultovali se Sébastienem. Rozhodně nešlo o rozhodnutí, které by chtěl kdokoli z nás brát na lehkou váhu. Je však nutné se dívat na okolnosti objektivně a občas přijmout tvrdá, ale nutná opatření.”

Pak se ještě na chvíli vrátil k Dakaru 2021. “Když se podíváme zpětně na celý letošní Dakar, musíme říct, že byl svým způsobem jedinečný. Změnil se a nedá se srovnávat s tím, jaký jsme znali v dobách jeho konání v Africe nebo Jižní Americe. Je unikátní především co se navigace týče.. Vyžaduje spoustu zkušeností a praxe.”


Richards počítá i s dalšími změnami

David Richards připustil, že odchod Eleny nebude určitě jedinou změnou v týmu.

“Nás výkon na Dakaru jsme na mnoha poradách rozebrali do nejmenších detailů. Zpětně jsme vyhodnotili, jak jsme nastálé situace na místě řešili a hledali cesty, jak se příště zachovat obratněji a tím se neustále posouvat vpřed. Neopomenuli jsme žádný prvek, který přispívá ke konečnému výsledku. Kvalitu závodního speciálu, výkony jezdce i spolujezdce, výkony jednotlivých členů týmu.”

Jakákoli změna v organizace je náročná a bude provedena po konzultaci se všemi. Zároveň jsme si byli dobře vědomi dlouhodobého vztahu mezi Sebem a Danielem. Jejich rozchod rozhodně není něco, co bychom navrhli, aniž bychom si byli jisti, že Sébastien dokáže přijmout naše závěry.”

Dakar 2021 & Sébastien Loeb

Loeb označil Dakar 2021 za “peklo”. Tři defekty hned v úvodní fázi ho vyřadily z boje o vítězství. Došlo taky k několika technickým problémům na speciálu. A Elena udělal několik navigačních chyb. Nebyl však jediný, spousta zkušených spolujezdců bojoval s novým typem elektronických roadbooků v tabletech.

“Souhlasím, že s novým systémem navigace je třeba se sžít, ale podívejte se na Peterhansela – dokázal zvítězit i s novým spolujezdcem.” reagoval Richards.

Na otázku, kdo zaplní prázdnou sedačku vedle Loeba, Richards odpověděl:

“Vše je momentálně ve fázi hledání. Není snadný úkol najít někoho s dostatečnými zkušenostmi. Důležité je, že Sébastien je neustále odhodlán vyhrát Dakar. V polovině roku nás čeké rozsáhle testování, poté, co upravíme vůz tak, aby odpovídal zbrusu novým technickým předpisům pro Dakar 2022.”

Je opravdu Bahrain Raid Xtreme špatný?

“Co se týče Danielovi kritiky směrem k vozu bych reagoval asi takto. Dosáhli jsme v roli nováčka skvělého výsledku. Nani Roma dovezl naši novinku do cíle na pátém místě a opravdu jen málo času ztratil technickými problémy. Navrhuji, abyste se na kvalitu auta ptali spíše Seba nebo Naniho, než Daniela…”

Proč musela zmizet jména spolujezdců?

Richards reagoval také na Elenovu kritiku týkající se “výmazu” jmen spolujezdců z bočních rallyových speciálů.

“V roce 2005 jsem byl vlastníkem komerčních práv pro šampionát WRC. Za svými argumenty si stojím. Ve skutečnosti jsem nepožadoval odstranění jmen spolujezdců, ale pouze aby byla uvedena menším písmem, než jména pilotů. Je totiž pravdou, že ač uznáváme roli spolujezdce, diváci vnímají spíše jména jezdců. Kdo bych byl, kdybych popíral roli a propagaci spolujezdců, když jsem se sám této roli kdysi dávno věnoval…”

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře