Pokračujeme další porcí otázek Martina Holmese. David Richards vytahuje zajímavé informace ze zákulisí Prodrivu a MINI WRC.
S jakým počtem speciálů Mini WRC počítáte při závodech WRC 2012?
„Podle posledního plánu očekáváme během sezony asi osmdesát startů. Samozřejmě se to bude podle soutěží lišit. Někde zůstane jen u čtyř klientských aut, na jiném závodě bude počet mnohem vyšší. Ale na podrobnosti či jména zatím není prostor. Řada týmů programy teprve upřesňuje a určitě je chce nejprve prezentovat ve svých zemích.“
Od poloviny roku funguje ve spojení s Prodrivem tým Drive-Pro s Pierrem Campanou? Kdo za touto stájí stojí?
„Je to korsický tým, šéfem je Francois Padrona. Standardně si od nás koupili vůz, jen se částečně podílíme na servisním zázemí. Spolupráce je zatím výborná.“
V loňském roce jste plánovali vyprodukovat asi 25 vozů. Jak jste byli v tomto směru úspěšní? Kolik Mini bylo prodáno?
„Vyrobeno bylo dvacet aut, patnáct jsme jich prodali. Byli jsme v tomto směru trochu opatrní, nepouštěli jsme se do staveb, dokud jsme nedostali konkrétní požadavek. Přesto nejsme tak daleko od našich představ. Nyní evidujeme další čtyři objednávky, během ledna a února očekáváme dalších pět. Rádi bychom se v roce 2012 dostali na nějakou dvacítku prodaných aut. Týmy stále častěji vůz raději koupí, než aby jednali o pronájmu. Dále spolupracujeme přes dodávky náhradních dílů.“
Existuje nějaká vize, že se Prodrive pustí do stavby nového vozu Mini v rámci technických regulí skupiny R?
„Naší prioritou je jednoznačně WRC. Nyní pracujeme na komponentech pro novou homologaci vozu. Tento dotaz by měl ale spíše směřovat na Mini či BMW ohledně jejich strategie, ale osobně se nedomnívám, že bychom pracovali na nějaké dvoukolce. V úvahu by mohl přicházet speciál kategorie R4T. Zde bychom mohli využít našich zkušeností před jejím startem v roce 2013.“