Historické rally speciály včetně legendární vozů Gr. B míří do londýnské Chelsea.

Závodní okruh a rychlostní zkouška obstarají pódium pro představení legendárních závodních vozů v centru Londýna na akci nazvané Chelsea AutoLegends. Akce která je další z řady unikátních show, které lze spatřit na motorsportu zaslíbené britské půdě, bývá titulována také jako největší londýnská show na kolech. V rámci této monstrózní akce najdou svůj prostor také nejúspěšnější rally vozy světa z posledních třiceti let.

Mezi dalšími budou vyčnívat především speciály populární skupiny B. Lancie 037 a Delta S4 v ikonické kamufláži Martini Racing. Italské "osmdesátky" doplní Audi Sport Quattro S1, které se svými 600 koňmi patří mezi nejbrutálnější rally vozy všech dob. O něco mladší ročníky budou zastupovat vozy Ford, Escort Cosworth z roku 1993 – vítěz MS ve skupině N a speciál Ford Focus RS WRC legendárního Carlose Sainze. Z dalších vozů by se v Chelsea měly ukázat Toyota Celica Turbo, MG Metro 6R4, Subaru WRC a Opel Manta 400.

Ford Escort Cosworth 1993

Neméně zvučná jsou jména, která by diváci měli mít možnost spatřit za volantem. Jeden z nejslavnějších rally jezdců v Británii Russell Brookes usedne do kokpitu spolu se svým spolujezdcem z dob největší slávy, s Mikem Broadem. Další hvězdou v Londýně bude Yvone Hehta, která navigovala na závodních tratích a později také v rodinném životě svého manžela Shekara. Ten je zapsán v historii rallysportu jako několikanásobný vítěz Rally Safari. V současnosti patří k vysokým činovníkům FIA.

Na akci by se mělo prezentovat na více než 400 vozidel a motocyklů, mezi již zmíněnými rally vozy také vítězné speciály ze závodu 24 hodin Le Mans. Chlesea AutoLegends proběhne v Londýně týden po Barum rally, v neděli 4. září.

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply