„Rozhodující je pro nás absolutní pořadí sprintového šampionátu, kde chceme skončit v první trojce, a zisk titulu ve třídě 3,“ nastiňuje plány do druhé poloviny roku 23letý jezdec.
Jak vzniklo spojení s Milanem Pantálkem a Gemini rally teamem? Je nějaký rozdíl mezi tvým lancerem a tím litvínovským, se kterým startuješ?
„Částečně k tomu dopomohla náhoda. Milan si dělal vloni v létě v otcově autoškole řidičák na motorku a pochopitelně se s taťkou bavili i o rally. Když pak zkraje sezony Milan řešil, jak skloubit své pracovní i rodinné vytížení se závoděním, obrátil se na nás, nechceme-li startovat pod jeho týmem.“
„Co se týká Mitsubishi žádný podstatný. Dnes jsou lancery na konci svého vývoje, vše je u nich vymyšlené, takže ty špičkové se v zásadě už nemají čím lišit. Podstatnou změnou je bohužel zmenšení restriktoru pro sprintové závody, které nám komplikuje situaci a možnost aspoň trochu se rovnat silnějším vozům.“
První polovina sezony byla pro tebe nadmíru úspěšná. Mít s produkčním vozem o dva body méně než vedoucí Odložilík, který startuje s vozy WRC a S2000, na to jsi mohl před začátkem sezony jen těžko pomýšlet.
„První čtyři závody nám vyšly opravdu parádně. Jedinou chybu jsem udělal na Vrchovině, kde nás sklouznutí se do příkopu stálo celkové vítězství. Jinak jsme tam vyhráli pět ze sedmi ‚erzet‘, ale ztracená půlminuta je na sprintu pochopitelně moc znát. Výhodou pro nás bylo, že první tři podniky se jely za deště nebo na sněhu a výkonové rozdíly mezi auty se částečně smazaly.
Krkonoše nás již ale vrátily do reality, za sucha nemáme proti ‚wrcům‘ ani ‚es-dvoutisícovkám‘ žádnou šanci. Třeba hned na té první zkoušce, která vedla z části po trati závodu do vrchu, jsme nestíhali silnějším autům, která jsme ještě na předcházejících soutěžích poráželi.“
Jaké starty plánuješ ve druhé polovině roku?
„Zbývající čtyři podniky sprintového šampionátu a k tomu Barum rally, která je pro Gemini domácím podnikem. Na Barumce bych měl jet s Igorem Norkem, protože Jarda Novák je pro velký mistrák domluvený na celou sezonu s Tomášem Růžičkou. Nejdřív nás ale čeká Kostelec, kde budeme startovat poprvé.“
Celý rozhovor s Mirkem Jakešem si přečtete v magazínu RALLY 06