Mikko Hirvonena čeká jeho oblíbená Novozélandská rally. Před startem odpověděl na tři otázky.
Na Akropolis Rally jste dojel druhý, nicméně není žádným tajemstvím, že máte raději rychlejší povrch…jako ten, který Vás čeká na Novozélandské rally!
„Ano, Nový Zéland je právě v tom skvělý. Samozřejmě že mojí nejoblíbenější rally je Finsko, ale Nový Zéland se řadí mezi mé nejoblíbenější také. Testy se odehrávají na rychlých tratích, které vyšší rychlost dovolí, nebo spíše člověka přinutí vyšší rychlost přijmout. Já si pilotování tady velice užívám a už se nemohu dočkat startu. Letos je v plánu na 400 km měřených úseků, což je velice vzrušující!“
Často se říká, že tratě na Novém Zélandu jsou naprosto specifické, se sériemi zatáček, které připomínají lodní šroub. Jaká je tato rally z pohledu pilota?
„Většina rally má své specifické rysy a Rally Nový Zéland v tom není výjimkou. Štěrkové cesty s výrazným prohnutím jsou nejcharakterističtější. Při seznamovacích jízdách si musíte velice pečlivě znamenat, na kterou stranu cesty se musíte s autem dostat kvůli brzdění. Pokud jste na špatné straně, můžete se převrátit a skončit mimo trať. Musíte zvládnout obě kontury tratí, abyste zatáčky mohli projet co nejrychleji. Když se vám to podaří, je to radost tu řídit!“
V posledních letech se závodilo hodně vyrovnaně. V čem vidíte důvod?
„Myslím, že to souvisí s charakterem tratí. Není tu žádný hrubý štěrk, což je pro vedoucí jezdce velmi neobvyklé a nemají tudíž na startu žádné problémy. Nový Zéland je čistě jen o rychlosti, jedeme naplno od začátku až do cíle. Proto mohou být časové odstupy tak minimální mezi těmi, kteří našli optimální rychlost. Může se stát, že se bude rozhodovat až v samém závěru. Někdo z nás se klidně může vymlátit, když bude chtít vyhrát. Stát se může všechno!“