RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Michal Nedbal
    Michal Nedbal
    Osobnosti

    3x od pasu: Michal Nedbal

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil24.7.2012Updated:6.3.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    Michal Nedbal je jedním z nejrychlejších krotitelů historických vozů v Poháru ČR v rally. V následujícím rozhovoru prozrazuje řadu zajímavostí ze svého závodnického života včetně veselých historek z natáčení. Mnohem více si však o „Nedbisovi“ budete moci přečíst v aktuálním čísle časopisu Rally…


    Michale, jaké byly Tvoje první krůčky v rally?
    „Od maturity jsme s bráchou začali pomalu předělávat rodinný klenot. Škodu 100 koupila naše babička jako nové auto v roce 1973 a když jsme ji začali pomalu přestavovat na rally, tak měla najeto neuvěřitelných 300 tisíc km.

    Babička byla velká řidička, měla řidičák i na motorku (Jawa 350) a když pracovala jako ředitelka zvláštní školy, tak vždy vysadila dědu na stavebním úřadě a jela dál. Náš táta chtěl taky závodit, ale babička vládla pevnou rukou. To až já s bráchou jsme byli tak drzí, že jsme začali v roce 2006 Stopou valašské zimy. No a skončilo to tak, že jedním z našich sponzorů byla právě babička! Dokonce byla párkrát i na závodech. Naposledy myslím v roce 2008 ve Vyškově. Rodina nás celkově strašně podporovala, a zato jí patří velký dík.“

    Se svou škodovkou jsi udělal od prvního startu pokrok technicky i jezdecky. Jak toto pětileté období hodnotíš?
    „Kdybychom se nějak nezlepšovali, tak nás to snad ani nebude bavit. Hlavní mezník přišel v roce 2007. Potom, co nám na Kopné (první účast v MČR) odešel motor, seznámili jsme se s Pavlem Slezákem. Technicky jsme od roku 2007 udělali lepší motor, v roce 2008 podvozek, 2010 krátkou převodovku a letos konečně špéru, která autu chyběla. S převodovkou nám nejvíce pomohl Luboš Picek, který závodí s fabií. Skládá převodovky mnoha jezdcům.

    Atmosféra na dílně v Lůžkovicích je neuvěřitelná. Když jsme letos na Valašské rally nedojeli hned 1. RZ a rozhodli se, že pojedeme druhý den v super rally, čekali nás všichni v jednu ráno v plné zbroji a v 5:30 hod jsme mohli vyrazit zpátky do servisu. Byli tam s námi Luboš Picek s Radkem Koťátkem a nechápali, že to v dílně ve dvě ráno žije plným proudem. A to jim ještě vyrazil dech další kamarád Dan, který si do garáže nakráčel kolem třech ráno. Šel okolo, a když viděl, že se tam dává převodovka, musel si nasadit poloosy s tím, že je to jeho srdcová záležitost.“

    Závodíš převážně s bráchou a s přítelkyní. Zrádná otázka: S kým si na trati víc dovolíš?
    „Tak nejopatrněji závodím asi s Pepou Bartončíkem, on se dost bojí po tom, co si užil sezonu s Danem Landou. A taky je to vážený pan magistr a právník, takže s ním musím opatrně (smích).

    Samozřejmě to není pravda. Pepa si to se mnou loni v Krkonoších dle jeho slov strašně užil a říkal, že to, co jedeme my, je správná rally. Když pan magistr musí běžet na přejezdu někam na statek pro vodu, protože je auto bez vody, tak to v něm asi nějaký zážitek zanechá (smích). Ráno v Krkonoších pršelo a ptal se, co pojedeme. Já mu odpověděl, že ty slicky, co jsou na autě, a že stejně nic jiného není. Odpověděl: „No, ty voe.“ Ale aby se nebál, tak jsem šel koupit ješte dvě mokré. Když jsme vyrazili, hlásí mi v jednom místě P5, já jsem si odřadil, přibrzdil a auto se pekně smykem svezlo. Pepa říká: „No to je velký sport, já bych tu jel s micákem naplno“ (smích). Rychle zjistil, jak škodovka funguje a kde mám rezervy, tak mě hnal dopředu. Pepovi vděčíme za hodně, koneckonců i díky němu jsme vůbec začali závodit. Dodnes je naším sponzorem, za což mu patří naše velké poděkování. Stejně jako všem dalším partnerům, kteří náš tým podporují. Díky nim jsme dostali příležitost na sobě posledních pět let pracovat a zlepšovat se.

    Jinak s bráchou jezdím nejdéle. Když nedostane volno od zaměstnavatele, tak poprosím Martinu, která je uplně stejný profík jako brácha nebo Pepa. Všichni jsou zvyklí na jiné rychlosti, než jak jezdí naše škoda. Brácha navíc umí auto opravovat, protože ho chystal na závody víckrát, než já. A to je u historika dost důležité. Jinak obecně jezdíme pomalu…však to někteří soupeři vědí (smích).“

    Michal Nedbal
    3x od pasu jezdci Michal Nedbal Škoda
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.