3x od pasu je nová rubrika na RALLYLIFE.cz. Prvním, kdo pálil od pasu, byl člen TOBA czech MH racing, Martin Hudec, známý také z motocyklových soutěží enduro.

Dvojnásobný účastník motocyklové Šestidenní, Martin Hudec, odstartoval do letošní sezony s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Na zahajovacím podniku MMČR, Valašské rally, dovezli se spolujezdcem Jirkou Černochem svůj stroj bez újmy do cíle na 20. místě v absolutní klasifikaci.

1. Martine, krátké ohlédnutí za Valašskou rally. Jak se vyvíjí tvůj vztah s "evo devítkou"?
Náš vztah se vyvíjí prakticky neustále. Jsme na začátku našeho soužití. A jen doufám, že nám to vydrží co nejdéle (smích). Teď vážně. Na shakedownu jsme zjistili, že auto dost poskakuje. Díky tomu jsem celou Valašku zkoušel úpravy podvozku a v každém servisu měnil nastavení tlumičů. Nebyl jsem si jistý vozem ani sebou, což bylo dost vidět na časech. Tak jsme aspoň občas zatáhli „ručku" a pobavili pár lidí. Nakonec jsem spokojený. Výsledek dopadl těsně pod naším limitem pro tento závod – auto bez poškození. Škoda jen, že nám těsně unikly body ve třídě.

2. Máš za sebou test na Pinduli. Šumavu tedy bereš vážně. S jakým cílem jedeš do Klatov?
Já se snažím brát rallysport neustále vážně (smích). Ne, jde o to, že jsem se chtěl s autem trochu víc svézt a vyzkoušet, jak se vůz chová ve vysokých rychlostech na rozbité cestě. Musím říct, že od shakedownu na Valašce je naše auto úplně jiné. Změnili jsme i diferenciálovou jednotku, kterou nám ze svého Mitsubishi zapůjčil Jarda Pešl. Jsem zvědavý, jak se změny projeví na trati. Mimo jiné, už na Šumavě pojedeme závodní benzín, tedy zase o něco lepší svezení. Naším cílem je získat body ve třídě. Pokud se zadaří, tak i v absolutním hodnocení a postupně zrychlovat.

3. Auto, motorka, koleno. Jak bude toto spojení fungovat v letošním roce?
Koncem listopadu jsem prodělal operaci předního křížového vazu u pana doktora Kutáčka v Mladé Boleslavi. Po dvou měsících o berlích jsem začal s rehabilitací. Neustále chodím nohu posilovat, aby získala stejnou funkčnost jak dříve. Od toho se taky odvíjí moje případné starty. Doktor mi dovolil sednout na motorku až v červnu. Poté bych chtěl začít trénovat a koncem prázdnin si už vyzkoušet nějaký závod. Určitě chci startovat na mistráku endura v Uhlířských Janovicích a chystám se do Náměště nad oslavou, kde pán starosta pořádá vynikající akc s názvem Fichtel Enduro cup. Co se týká automobilových závodů, mojí hlavní prioritou letos zůstává velký český mistrák, vedle kterého bych chtěl startovat na vybraných podnicích sprintrally – Lužické hory a domácí soutěže Rally Vysočina, Horácká rally a na Vsetíně. Ještě by jsme chtěli zkusit nějaký offroad, neboť neustále jednáme o finančním zajištění startu na Rally Dakar 2012.

 

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře