Cesta Lumíra Firly (narozen 14. 11. 1976) mezi soutěžáky vedla přes post šéftechnika týmu Seat Sport, kde se staral o Cordobu WRC nejprve druhé a pak i třetí evoluce pro Emila Trinera. Původně jednorázový start na Rallyshow Modřice 2004 probudil v jezdci z Orlové dravé soutěžácké srdce.
Co bylo pro tebe v roce 2004 impulsem ke vstupu rally?
„K rally jsem se dostal jako mechanik týmu Seat Sport Czech, který založil můj okruhový kolega Pavel Kouřil. Ten chtěl, abych se o auta staral, a jakmile jsem se do toho pustil, chytlo mě to. Chvíli se dokonce auta chystala přímo u mě v dílně, pak se chystala v Brně. Čas od času jsem do cordoby sedal, vozil jsem ji třeba na přejímky. Když mě pak na testování svezl Emil Triner, byl jsem z toho úplně unešený. Bylo to něco úplně jiného než okruhy a postupem času jsem si řekl, že bych to taky rád zkusil.“
Kromě rally zůstáváte stále aktivní i na okruzích, kde odstartovala tvoje kariéra v motosportu. Nedělalo ti střídání silného okruhového speciálu a rallyového vozu zpočátku problémy? V čem vidíš hlavní odlišnosti?
„Skok do rally mi velký problém nedělal, protože rychlost tam je tak či tak – i na okruzích, i v rally. Spíš bylo třeba naučit se trošku odlišný styl jízdy. Formule, se kterou jsem jezdil na okruzích, měla 220 koní a vážila 450 kg. Stovka byla na tachometru hned, člověk seděl pět centimetrů nad zemí a jel úplně jiným stylem. Už trochu blíže rallyovému speciálu je nynější BMW, které se lanceru blíží svými rozměry. Ale zase je o poznání výkonnější – má okolo 400 koní. Úplně něčím novým pro mě byl v rally hlavně rozpis, protože předtím jsem byl zvyklý si tratě zapamatovat.“
Jaké je tvoje hodnocení dosavadního průběhu sezony? Pojedeš ve druhé polovině sezony všechny sprinty nebo jen vybrané?
„Prozatím ‚enka‘ trošku díky náhodě vedeme, ale na to se historie se neptá. S autem ještě určitě máme rezervy, snažíme se jet opatrněji a pokud možno čistě. Peněz není nazbyt a není naším účelem vyhrát dvě erzety a pak urvat ‚diferák‘. Teď v Krkonoších jsme jeli i obyčejný benzín. Hned bylo cítit, že auto tolik nejede a motor má jiný průběh. Ale zatím sbíráme body a s průběžným výsledkem jsme spokojeni. Ve druhé polovině bychom toho samozřejmě chtěli odjet co nejvíc, ale uvidíme, jak dopadnou sponzorské peníze.“