RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Lumír Firla
    Lumír Firla
    Osobnosti

    3x od pasu: Lumír Firla

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý14.6.2012Updated:6.3.2020Žádné komentáře2 Mins Read

    Cesta Lumíra Firly (narozen 14. 11. 1976) mezi soutěžáky vedla přes post šéftechnika týmu Seat Sport, kde se staral o Cordobu WRC nejprve druhé a pak i třetí evoluce pro Emila Trinera. Původně jednorázový start na Rallyshow Modřice 2004 probudil v jezdci z Orlové dravé soutěžácké srdce.

    Co bylo pro tebe v roce 2004 impulsem ke vstupu rally?
    „K rally jsem se dostal jako mechanik týmu Seat Sport Czech, který založil můj okruhový kolega Pavel Kouřil. Ten chtěl, abych se o auta staral, a jakmile jsem se do toho pustil, chytlo mě to. Chvíli se dokonce auta chystala přímo u mě v dílně, pak se chystala v Brně. Čas od času jsem do cordoby sedal, vozil jsem ji třeba na přejímky. Když mě pak na testování svezl Emil Triner, byl jsem z toho úplně unešený. Bylo to něco úplně jiného než okruhy a postupem času jsem si řekl, že bych to taky rád zkusil.“

    Kromě rally zůstáváte stále aktivní i na okruzích, kde odstartovala tvoje kariéra v motosportu. Nedělalo ti střídání silného okruhového speciálu a rallyového vozu zpočátku problémy? V čem vidíš hlavní odlišnosti?
    „Skok do rally mi velký problém nedělal, protože rychlost tam je tak či tak – i na okruzích, i v rally. Spíš bylo třeba naučit se trošku odlišný styl jízdy. Formule, se kterou jsem jezdil na okruzích, měla 220 koní a vážila 450 kg. Stovka byla na tachometru hned, člověk seděl pět centimetrů nad zemí a jel úplně jiným stylem. Už trochu blíže rallyovému speciálu je nynější BMW, které se lanceru blíží svými rozměry. Ale zase je o poznání výkonnější – má okolo 400 koní. Úplně něčím novým pro mě byl v rally hlavně rozpis, protože předtím jsem byl zvyklý si tratě zapamatovat.“

    Jaké je tvoje hodnocení dosavadního průběhu sezony? Pojedeš ve druhé polovině sezony všechny sprinty nebo jen vybrané?
    „Prozatím ‚enka‘ trošku díky náhodě vedeme, ale na to se historie se neptá. S autem ještě určitě máme rezervy, snažíme se jet opatrněji a pokud možno čistě. Peněz není nazbyt a není naším účelem vyhrát dvě erzety a pak urvat ‚diferák‘. Teď v Krkonoších jsme jeli i obyčejný benzín. Hned bylo cítit, že auto tolik nejede a motor má jiný průběh. Ale zatím sbíráme body a s průběžným výsledkem jsme spokojeni. Ve druhé polovině bychom toho samozřejmě chtěli odjet co nejvíc, ale uvidíme, jak dopadnou sponzorské peníze.“

    3x od pasu jezdci Lumír Firla
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.