Citroën Racing využil Rally Bohemia k oficiálnímu představení nového Citroënu DS3 R3T v České republice. Kromě akce v Bělé pod Bezdězem bude hájit barvy francouzské značky oficiální pilot Citroënu, Ital Andrea Crugnola.


 Andrea Crugnola se narodil 25. dubna 1989 ve Varese. S motoristickým sportem začínal na motokárách (od roku 2004), v roce 2007 přesedlal na rally. S dvoukolkami sbíral vavříny v pohárových šmpionátech (Suzuki Rallye Cup), v sezoně 2009 se stal v italském asfaltovém šampionátu vítězem kategorie do 25 let a loni skončil druhý v juniorské kategorii (C.I.R.). Sezonu korunoval pátou příčku na Rallye du Valais. Při Katalánské rally se Andrea zúčastnil projektu Pirelli Star Drivers a nakonec byl vybrát mezi šestici jezdců, kteří reprezentují italského výrobce pneumatik, který je zároveň letošním partnerem CRT ve všech evropských zemích, v seriálu FIA WRC Academy (nástupce Junior WRC).

Využili jsme příležitosti v rámci představení Citroënu DS3 R3 a položili Andreovi tři otázky.

1. Máte za sebou několik jízd v areálu Motorlandu Bělá. Kromě klientů a zájemců o pohár Citroën Racing Trophy jste svezl také „kolegu“ z WRC Academy, Honzu Černého. Jak si dnešní akci užíváte?

„Jsem rallyový pilot a na závodění jsem doslova závislý. Soutěžní auto je můj život. Tak si to užívám. Na akcích jako je tato, mě nejvíc baví sledovat a bavit se s lidmi, které vozím v autě.“

2. O víkendu se za volantem Citroënu DS3 R3 představíte na jedné z nejpopulárnějších českých soutěží. S jakými plány jste vy a váš tým do České republiky přijeli? A jak se vám u nás líbí?

„Zdejší tratě jsou pro mě velkou neznámou. Bude nám chvíli trvat, než si zvykneme. Chtěl bych se soustředit především na svou jízdu a nesledovat dění ve skupině. Pochopitelně nemůžeme zapomenout na „soutěžácké“ srdce, takže se do toho opřeme, jak to jen půjde. Rychlostní zkoušky jsou velmi rychlé. V Itáli nepřesahují rychlostní průměry zpravidla 100 km/h, což je dáno množstvím zatáček. To pro nás může být také handicap. Bohemia je však dlouhá soutěž a my si ji budeme snažit užít na maximum.“
„Česká republika se mi líbí. Moc. Nebudu opakovat, jak krásné ženské tady máte (smích). Vážně, před dvěma dny jsme byli v Praze a musím říct, že je nádherná.“

3. Patříte mezi mladé talentované jezdce, sbírající cenné zkušenosti na světových tratích. Máte svou oblíbenou soutěž a vzor, jehož úspěchu byste rád dosáhnul?

„Co se asfaltových rally týká, mezi mé nejoblíbenější patří Rallye du Valais ve Švýcarsku a Rally Monte Carlo. Na šotolině mě i přes technické potíže, kdy jsme museli využít systém Superrally, nejvíc bavilo Portugalsko.“
„Svůj vzor mám. A není to Ital, jak by si někdo možná myslel. Za nejlepšího pilota současnosti považuji Sebastiena Ogiera, který dle mého brzy ovládne WRC a převezme žezlo od svého kolegy z továrního týmu Citroën, Sebastiena Loeba.“

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply