Po týdnech intenzicvních příprav absolvoval tým Hyundai Motorsport první ostrý test se svým modelem i20 WRC.

Avizovaný vstup značky Hyundai do šampionátu WRC získává další kokrétní obrysy. Tým zahájil oficiální testovací fázi. Tři dny trvající zkušební jizdy, během kterých vůz najezdil bezmála 550 km, poskytly technikům první cenné informace. Ty se následně zpracovávaly v inženýrském centru Hyundai Motorsport v Alzenau.

Jak probíhají přípravy, jaké jsou první dojmy a zda je reálný termín lednové Monte Carlo rallye 2014 popsal týmový šéf Michel Nandan.

Poslední týdny pro vás byly dost hektické. Můžete přiblížit, co se za tu dobu odehrálo?
"Máte pravdu, poslední dny byly skutečně dost divoké. Vše souvisí se zahájením testovací fáze našeho vozu Hyundai i20 WRC, se kterým bychom chtěli odstartovat v sezoně WRC 2014. Po zahájení našich aktivit v Alzenau na sklonku roku jsme nyní přešli z fáze teorie do praxe. Auto je na trati a musím přiznat, že to byl docela emotivní zážitek, vidět jej poprvé v akci."

"Testovaný vůz navrhli naši korejští kolegové v Namyang R&D Centre. V Alzenau se jej následně ujal náš vývojový tým, který se neustále rozrůstá."

Jaké jsou vaše dojmy z prvních jízd i20 WRC?
"Výsledky prvních testů jsou docela pozitivní. Ukazuje se, že začínáme na kvalitním základu. Na tom můžeme postavit další vývoj. Závěry z testu jsou pro nás klíčové s ohledem na velmi nabitý program v tomto roce. Získali jsme řadu cenných informací, které nám nyní pomohou přejít do dalších fází vývoje."

"Po stránce personální disponujeme velmi kvalitním týmem. Od lidí z Namyangu až po inženýry z Alzenau. Jsem hrdý na jejich doposud odvedenou práci, za což patří všem velký dík. Máme před sebou spoustu práce, ale jsem přesvědčený, že s úsilím a pílí, kterou jsme doposud předvedli, zvládneme vytyčené cíle v termínu."

Jaké jsou další kroky v testovacím programu?
"Máme intenzivní testovací program na zbytek roku 2013, který nás zavede na různá místa po celé Evropě. Je nutné vyzkoušet i20 WRC v různých podmínkách a na různých površích, které nás čekají na mistrovství světa v příštím roce. Lokality ani jezdce nebudeme sdělovat. Musíme se soustředit na vůz a s ohledem na blížící se vstup značky do MS, nic neponechat náhodě."

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře