Kluci z RALLYE DESIGNU se ukázali jako správní zlínští patrioti. Pár dní před startem jubilejní padesáté Barum Czech rally vypálili do světa dvě novinky. Při jejich hrdém nošení vám zaručeně nehrozí zakleknutí od módní policie!
Škoda 130 RS & Barum team
3. května 1972 ve vestibulu nově vybudované otrokovické pneumatikárny s názvem n.p. Rudý říjen přestřihl Gustav slavnostně pásku. Ještě téhož roku se „soutěžáky“ Škoda 120S poprvé oblékly do žluto modrých barev Barum Teamu. S jezdci Václavem Blahnou, Josefem Sivíkem a Leo Pavlíkem poté začaly brázdit tratě nejen československých, ale také zahraničních soutěží. Až do svého zániku na začátku 90. let, byl Barum team neodmyslitelnou součástí startovních listin. V průřezu historií usedali za volanty speciálů s dnes již ikonickou livrejí i další přední čeští piloti jako Ivo Polášek, Václav Pech starší či Miroslav Lank.
Motiv nového trička dává vzpomenout na rok 1977. Státní hranice byly stále zadrátované a čile se podepisovala Charta. Až si z toho jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích upšoukla. A Leo Pavlík při příležitosti konání gottwaldovské soutěže poprvé oděl Porsche z východu, tedy Škodu 130 RS, do žluto-modrého kabátku otrokovické fabriky Barum.
Toyota Celica Turbo 4WD & Enrico Bertone
Motiv druhého trička je minimálně svou barevností značně usedlejší. To samé se však nedá říct o divokých “devadesátkách”, na které nepřímo odkazuje. Demokracie frčela na plné obrátky a nic nebylo nemožné.
Poprvé mohlo zlínské publikum spatřit člena známé italské rodiny karosářů na tratích „barumky“ v roce 1993. Italský soutěžní hřebec Enrico Bertone byl novou, pořádně rychlou akvizicí v dnes již neblaze proslulé “ltéóčkové” stáji Romana Vaškůje. Na Moravu dorazil s tehdy již dosluhující Lancií Delta HF Integrale. Po parádním souboji s Raimundem Baumschlagerem byl nakonec nucen po poruše motoru odstoupit.
Atmosféra žlutomodré rally mu však učarovala a do Zlína se ještě několikrát vrátil. To už ale disponoval špičkovou Toyotou Celica Turbo 4WD. V roce 1994 se sice ještě musel sklonit před jezdeckým uměním Patricka Snijerse. O rok později ale už přivezl na cílovou rampu Toyotu i mitfáru Massimo Chiapponiho v absolutně nejrychlejším čase.
Tričkem s motivem Toyoty Celica Turbo 4WD, japonské káry s „mrkačkama“ v barvách CW OIL, vzdávají v Rallye Designu hold jedné z významných postav historie Barum rally, na kterou dodnes po právu mnoho fanoušků nezapomíná!
Bez ostychu objednávejte na Rallye Design e-shop. A stále platí, že tričko, čepici si samolepku si můžete vyzvednout naživo přímo v dílně ve Zlíně. Před barumkou je tam opravdu živo a závodničky kluci polepují o sto šest. Doražte mrknout!