RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Lifestyle»Svítání nad Kilimandžárem aneb příběh jedné fotky
    Toyota Celica GT-4 ST185 Kilimanjaro
    Lifestyle

    Svítání nad Kilimandžárem aneb příběh jedné fotky

    By Ivo Nowi Novák6.4.20215 Mins Read

    Každý, koho alespoň trochu baví prohlížení fotografií z prostředí rallysportu, musel už někdy narazit na jméno Reinhard Klein. Světoznámý fotograf se pohyboval okolo tratí nejen soutěží mistrovství světa opravdu pěkných pár desítek let. Jeho archiv McKlein Imagedatabase je vlhkým snem mnoha fanoušků historie rally. 


    Fotografický guru Reinhard Klein

    V současné době již není fotograficky příliš aktivní. To ovšem neznamená, že by na automobilové soutěže zanevřel. Naopak! “Černou práci” pro jeho agenturu McKlein Photography u tratí rychlostek vykonávají mladší spolupracovníci. Vydavatelství McKlein Publishing má pak na svém kontě několik opravdu hodnotných publikací, mapujících například vzlet a pád vozů Group B či historii speciálů skupiny A (recenzi naleznete zde)

    Klein má dnes také daleko více čase na své chlapské koníčky. Je zakladatelem skupiny majitelů originálních historických soutěžních aut či jejich dokonalých replik  s názvem “Slowly Sideways”.

    Již deset let vypiplává své dítě – Eifel Rallye Festival. Červencový svátek milovníků historie rally s centrem v německém Daunu patří k nejvýznamnějším akcím tohoto typu na světě.

    Sám pak aktivně usedá za volant “béčkového” MG Metro v barvách Computervision.

    Cesty fotografa jsou často trnité

    Zajímavostí je fakt, že Reinhard Klein se osobně zúčastnil všech vydání Safari rally od roku 1978 až do jejího vyražení z kalendáře WRC v roce 2002.

    A právě při africkém dobrodružství v roce 1993 vznikl jeden opravdu známý snímek. Přijměte pozvání na malý pohled za oponu. Pojďme se podívat, jak dlouhou a trnitou cestou musí fotograf kvůli pořízení jedné fotografie čas od času projít.

    Úsvit nad Kilimandžárem

    Toyota Celica GT-Four ST185 Iana Duncana letí v Keni vysoko nad zemí. V pozadí se tyčí zasněžená hora Kilimandžáro. Se svými 5895 m.n.m. se jedná nejvyšší vrchol Afriky. Nahoře azurová obloha, dole vyprahlá zem. Scénu doplňují dva přihlížející domorodci.

    Toyota Celica GT-FOUR ST185 / Ian Duncan
    © McKlein Photography

    Říká se tomu “fake”?

    Pro začátek je nutno říct, že fotografie pochází z Duncanova testu, který v Africe nedlouho před soutěží absolvoval. Proč? Toyota Team Europe chtěl ve fanoušcích vyvolat vášeň pro nadcházející ročník Safari rally. Internet ještě v podstatě neexistoval a jediná možnost  prezentace byla skrze tištěná média. Jenže dostat příspěvky do “papírových” deníků a magazínů nějakou dobu trvalo. Fotografie tedy musela být pořízena s dostatečným předstihem.

    “Ostrá” i testovací auta byla vzhledově identická, Zbývalo tedy spojit testovací tým s filmovým a fotografickým štábem. Zajímavostí je, že mediální tým měla v té době na starosti Marion Bell-Andersson, manžela šéfa TTE Ove Anderssona.

    Reinhard Klein vzpomíná: “Keňu jsem znal dobře a věděl jsem, že foto s Kilimandžárem bude pro promo Toyoty skvělé. Silnice, na které jsme fotili, vedla přímo od nejvyšší africké hory do města Mombasa. Dříve se jí říkalo Pipeline Road a dnes ji pokrývá kvalitní asfalt.“

    „Pokud chcete nafotit něco typicky afrického, musíte mít na snímku buď divoká zvířata nebo Kilimandžáro. Hora je obvykle viditelná pouze brzy ráno, přibližně od 6:30 do 8:30 hodin. V dubnu se blíží období dešťů, takže husté mraky vrchol hory zahalují častěji, než v jiných obdobích.”

    Příprava je základem úspěchu

    Večer před dnem D se tým přesunul do oblasti poblíž národního parku Ambroseli. 

    “Pro jistotu jsem ještě zkontroloval lokaci. Místo jsem znal a bylo jasné, že na focení v běžném provozu nemohlo být použito. Ráno jsme proto museli silnici uzavřít. No uzavřít – to v Africe úplně nejde, ale stačilo dávat pozor, jestli se neblíží nějaký automobil a rukou mu naznačit, aby na chvíli zastavil. Věřím, že při klasické soutěži by se vůz  ani neodlepil, ale při testu si Duncan mohl dovolit jet rychleji. Rozdíl možná nějakých 20 km/h navíc rozhodl. Ian s Toyotou skočil hned napoprvé a poté to vždy dokázal zopakovat. Světoznámé foto totiž vzniklo až na několikátý pokus.” upřesňuje Klein.

    Těžká práce s Masaji

    Důležitým prvkem na fotografii jsou dva přihlížející Masajové. Spolupráce s nimi však rozhodně nebyla jednoduchá. 

    „Samozřejmě jsem jim museli dát nějaký úplatek. Problém byl však v tom, že se soutěžního auta báli. Byli zvyklí na dopravní prostředky jedoucí maximálně 50km/h. Toyota na horizont přijížděla stosedmdesátkou. Když se auto přiblížilo, utekli. Řekli jsme jim, že jsme fotku neudělali, ať se k cestě postaví znovu. Oni nám odvětili, že jsme zaplatili jen za jednu fotku. Museli jsme tedy znovu sáhnout do kapsy.” usmívá se Klein.

    Tento scénář se opakoval ještě několikrát. 

    “Nakonec si vše sedlo tak, jak mělo. Domorodci si na rychlost zvykli a zůstali stát u cesty. Už věděli, že jsou v bezpečí. Duncan s Toyotou pořádně skočil a v pozadí jsem měl sluncem zalité Kilimandžáro.” říká potěšeně Klein.

    I po mnoha letech si myslím, že se jedná o úžasný záběr. Byl a stále je prezentován v médiích po celém světě. Ve své době udělal velkou reklamu nejen Toyotě, ale také samotné Safari rally. Je to jeden z mých oblíbených snímků. A to i přes to, že se nejedná o náhodnou akci, ale spíše fotografii “studiového” charakteru.” uzavírá Reinhard Klein.


    zdroj: WRC.com / foto: McKlein Photography
    Afrika historie Ian Duncan Reinhard Klein Toyota Toyota Celica GT4 WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák5.5.2023

    Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

    By Jakub Skýpala1.5.2023

    WRC Croatia rally 2023

    By Ivo Nowi Novák23.3.2023

    Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.