RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Martin Semerád slavil na Šumavě vítězství
    Závody

    Martin Semerád slavil na Šumavě vítězství

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý18.4.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře6 Mins Read

    Pro Martina Semeráda byla letošní Rallye Šumava prvním seznámením s touto tradiční českou rally. Na rychlostních zkouškách Klatovska a Vimperska se dosud byl Martin dívat jen jako divák, když zde v minulosti startoval jeho otec Josef. I z toho důvodu byl Martin před startem této rally v odhadech svého výkonu spíše při zemi a přál si, aby patřil se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou a Mitsubishi Lancer EVO IX k nejrychlejším posádkám ve skupině 3, tedy mezi produkčními vozy.

    Hned od prvních kilometrů rychlostních zkoušek Rallye Šumava se Mitsubishi Martina Semeráda objevilo mezi nejrychlejšími třemi produkčními vozy a po čtyřech rychlostních zkouškách Martin s Bohoušem drželi druhé místo ve skupině 2. „Začátek rally nám velmi dobře vyšel. Jeli jsme svoje tempo, a byl jsem rád, že jsme drželi krok s Jarinem Orsákem. Šumavské rychlostní zkoušky nám svědčily a ve druhé etapě jsem chtěl zkusit trochu přidat. Našeho soupeře Jarina Orsáka ale postihl technický problém a my se díky tomu dostali na první místo. V tu chvíli už to bylo o tom udržet vedení až do konce soutěže a neudělat zbytečnou chybu. Tomu jsme plně podřídili svojí rychlost," vysvětluje Martin Semerád.

    Druhá etapa Rallye Šumava zavedla účastníky už do podhůří stejnojmenných hor a začalo se závodit na klikatých a hodně uskákaných tratích rychlostních zkouškách, kde nechyběly ani hodně rychlé úseky, z nichž má Martin Semerád stále velký respekt. „Šumava byla celkově pěknou soutěží s docela konstantními podmínkami, na což měly vliv i hodně často použité zábrany proti cutování. Tvořily je betonové patníčky pevně zaražené v zemi, kdy jakýkoliv kontakt s nimi by znamenal konec v soutěži. Na jednu stranu to bylo dobré, že se nevytahaly nečistoty na trať, ale na druhou stranu to působilo trochu sterilně. Celkově to ale chápu, a respektuji, proč se zábrany používají," komentuje specifickou trať Rallye Šumava Martin Semerád.

    I v dalším průběhu Rallye Šumava se dařilo bezezbytku splnit si předsevzetí a jet rychlou jízdou bez chyb a krizových okamžiků. „Do soubojů s vozy S2000 se nemělo smysl pouštět a naším cílem bylo udržet vedení mezi produkčními vozy. Jsem šťastný, že se nám to povedlo. Neublížili jsme autu a přivezli jsme si ze Šumavy pořádnou porci bodů," dodává spokojený Martin Semerád, který s Bohuslavem Ceplechou vítězstvím na Šumavě zkompletoval sbírku pódiových umístění v letošní sezoně, kdy ke stříbru z Jänner Rally a třetímu místu na Valašské Rally přidal zlato ze Šumavy. V absolutní klasifikaci Semerádovi s Ceplechou patřilo konečné čtvrté místo a opět zvítězili v hodnocení juniorských posádek. Posádka Semerád – Ceplecha na Rallye Šumava dosáhla svého nevětšího dosavadního úspěchu v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky.

    Rallye Šumava se Semerád Rally Teamu povedla na výbornou. Neuběhne ani týden a Martin s Bohoušem se postaví spolu se svým Mitsubishi znovu na start další rally. Tentokrát se bude jednat o jednodenní soutěž s názvem Rally Lužické Hory. Tento rallysprint patří k těm nejoblíbenějším soutěžím Martina Semeráda, který zde v roce 2007 debutoval s vozem Volkswagen Polo 1,4 v poháru mládeže.


    Semeráda čeká šumavský debut

    Martin Semerád s Bohušem Ceplechou se letos ukázali již na třech rally, které byly zařazené do českých šampionátů. Po lednové Jänner Rally v Rakousku závodili úspěšně i na Valašské Rally a nejvíce se jim dařilo na posledním Rallysprintu Vrchovina, kde zvítězili v kategorii produkčních vozů ve třídě 3.

    Rallye Šumava, která se odstartuje tento pátek, tedy 20. dubna, bude druhou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterou letos Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou obsadí, a stejně jako v předchozích rally, bude se jednat o první zkušenost Martina Semeráda s touto nejstarší českou rally. „Na Šumavě budu také startovat letos poprvé, ale tak to bude téměř u všech rally z MMČR, kromě Bohemky a Barumky. Psát, že sem jedem sbírat zkušenosti nemá ani smysl a nemáme se na co vymlouvat. Musíme si napsat dobrý rozpis a podle něj jet tak rychle, jak to jen půjde. Pokud se chceme dostat někam dál, tak to jinak nejde. Stejně jako na předchozích rally bychom chtěli bojovat o špičku mezi produkčními vozy a být pokud možno co nejvýše i absolutně. Naše momentální pozice v průběžných tabulkách je dobrá a uděláme s Bohoušem všechno proto, abychom ji udrželi a pokud možno i vylepšili," říká před startem Rallye Vltava Martin Semerád, průběžně druhý muž klasifikace kategorie 3 produkčních vozů a absolutně šestý nejrychlejší v hodnocení MMČR.

    Šumavský debut Martina Semeráda se odehraje během dvou etap Rallye Šumava, která odstartuje v pátek 20. dubna z náměstí v Klatovech. Ihned poté zamíří závodníci na Čínovský okruh, který lemují tisíce fanoušků motorsportu, kteří zde mohou sledovat tři průjezdy svých oblíbených posádek. V pátek se uskuteční ještě dalších šest rychlostních zkoušek na Klatovsku a v sobotu, tedy ve druhé etapě, se Rallye Šumava přesune na Vimpersko, do vyšších nadmořských výšek Šumavy, kde začíná skutečný soutěžácký ráj a zdejší tratě považují mnozí zkušenější závodníci za to nejtěžší, co se v České republice jezdí. Ani páteční etapa není ale procházkou růžovým sadem a na soutěžící zde čeká mnoho úskalí v podobě uskákaného, českého asfaltu s množstvím nečistot na trati. „Podle prvního dnu seznamovacích jízd soudím, že nás čeká opět klasická česká rally soutěž s hodně rychlými úseky. Na krajích silnic jsou hodně často zábrany proti cutování, což snad pomůže tomu, aby se na silnici po průjezdu pole soutěžních aut dostala vrstva nečistot. Uvidíme, každopádně je to pro mě v takovémto rozsahu hodně nezvyklé a musíme si vše do rozpisu dobře poznačit. Celkově se na Šumavě oproti třeba Valašské Rally víc střídá charakter a hodně důležitou roli bude hrát i počasí. Při seznamovacích jízdách byl ve vyšších polohách kolem trati i sníh a místy byla vyjetá kolej na silnici. Budou to hodně těžké podmínky," dodává Martin Semerád po seznámení s tratí Rallye Šumava.

    Pro Martina bude letošní účast na Šumavě premiérou, ale jeho spolujezdec Bohuslav Ceplecha na Šumavě startoval s Martinovým otcem Josefem už čtyřikrát. Jaké má vzpomínky na tuhle rally? „Je pravda, že jsem na Šumavě startoval už čtyřikrát, ale jen jednou jsem tu dojel do cíle. Jedou jsme odstoupili na převodovku, pak nám na skoku praskla ramena zavěšení zadních kol a jednou jsme se tady na první rychlostní zkoušce otočili přes střechu. Letos se budeme snažit, abychom statistiky prolomili a udělali nějaký pěkný výsledek. Důležité bude dojet do cíle, rally je to hodně dlouhá a dost náročná," říká spolujezdec Martina Semeráda Bohuslav Ceplecha.

    Semerád Rally team zve všechny k návštěvě Rallye Šumava v pátek na Klatovsko a v sobotu na Vimpersko. Určitě bude nač se dívat, protože na start této rally se postaví kompletní domácí špička a pro diváky je připraveno velké množství atraktivních diváckých míst.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.