Mít sny je krásné. A dokázat si je plnit, je ještě krásnější! Jeden významný, avšak anonymní snílek, si přál vlastnit vzduchem chlazené Porsche 911, se kterým by mohl závodit v téměř každém terénu. A to celé v novodobém provedení. Jelikož je shodou okolností velmi dobrým klientem společnosti Singer, vyhlášené renovátorské a tuningové dílny se specializací na vozy Porsche, ukázalo, že splnění jeho snu není nemožné.


Dva exempláře SINGER ACS

“Singeři” ke konzultaci přizvali specialistu na rallyová “poršátka” – Richarda Tuthilla. Z jejich kooperace se zrodila šílenost na chůdách – Singer s dovětkem ACS (All-terrain Competition Study). I když jako základ posloužilo Porsche 964 z roku 1990, je hned na první pohled je patrné, že ACS je koncipováno především jako velmi zdařilá reminiscence na Porsche 911 SC Safari z roku 1978.

Porsche 911 SC Safari 1978

Porsche 911 SC Safari 1978

V současné chvíli existují pouze dva exempláře. Zatímco bílý (Parallax White) je stvořen pro off-roadové řádění, červený (Corsica Red) se naopak cítí nejlépe ve spojení s kvalitní asfaltovou silnicí.

SINGER ACS – Parallax White & Corsica Red


Úžasně „neekologická“ kára

Teď by měli přestat číst především fanatičtí příznivci Grety Thunberg. V motorovém prostoru totiž nečekejte nic hybridního či dokonce elektrického.

ACS je osazeno plnotučným, vzduchem chlazeným plochým šestiválcem o objemu 3.6l s dvěma turbodmychadly. Čtyřistapadesát plnokrevníků ve výběhu, v součinnosti s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol, dokáže Singera pořádně rozjásat!

Karbon a chůdy

Jednotlivé díly karoserie jsou vyrobeny z karbonu a její spodní část je chráněna “lyžinami” o tloušťce 5mm. Samozřejmostí jsou masivní čtyřpístkové brzdiče. Co neubrzdíš, neukecáš. Odpružení má velmi dlouhý zdvih a každé kolo je opatřeno hned párem stavitelných tlumičů.

Pro dálkové soutěže se budou jistě hodit objemná palivová nádrž, dvě plnohodnotná rezervní kola či nejmodernější GPS systém.


Spartánský, ale funkční interiér

Vybavení interiéru se nese také v čistě závodním duchu. Pro maximální bezpečnost posádky je vnitřek vozu protkán trubkami bezpečnostního rámu ve fluorescenční červené barvě. Samozřejmě s homologací FIA. Oba členové posádky budou pevně připoutáni ve skořepinových “ušácích”. Pilot za jízdy koriguje směr dokonalým závodním volantem s integrovanými pádly řazení, v prudkých vracečkách může vyrábět kejkle za pomoci hydraulické páky ruční brzdy a při tom sledovat veškeré životní funkce svého stroje na nestydatě velkém displeji.

Nestydatě velký display

Krása v detailech

Při podrobnějším pohledu najdeme na voze úžasné detaily, které dokonale dotváří celek. Například spodní část sedaček je jakoby postříkána červenou barvou. Až máte pocit, že si cákance rozmažete po nohavicích. Běžně neviditelná, rubová část část přední kapoty, je zase opatřena polepem, jenž vzdává hold legendární livreji Rothmans.

VIDEO: SINGER ACS v akci

Jedna dobrá zpráva na závěr. Šťastný majitel prvních dvou kusů dal společnosti Singer zelenou pro případ, že by si někdo chtěl splnit podobný sen. Pokud tedy budete moci uvolnit dostatek finančních prostředků, nic vám nebrání si nechat postavit navlas stejného “poršáka” a vyzvat onoho neznámého snílka na souboj.

fotografie: thedrive.com

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře