V tiché atmosféře italské karantény odešel ROBERTO ANGIOLINI, majitel a duše JOLLY CLUBU. Angiolini byl začátkem dubna 2020 hospitalizován s cévní mozkovou příhodou, jejíž komplikace spojené s nákazou koronavirem se nakonec ukázaly jako fatální.


JOLLY CLUB – rodinný závodní byznys

Jolly Club založil Robertův otec Mario v roce 1957. Mezinárodního rozměru dosáhl až za předsednictví Roberta v 70. až 90. letech minulého století, kdy jej přivedl k účasti v seriálu mistrovství světa v rally.

Cerrato-Bortoletto-Angiolini

Jolly Club disponoval ve své historii téměř vždy závodními vozy italské provenience. Nejdříve se jednalo o speciály Fiat (124 Abarth/131 Abarth/Uno Turbo) nebo Alfa Romeo (Alfetta GT/GTV/75).


Dlouhá léta s Lancií

Na světová kolbiště začal tým vyrážet se „soutěžáky“ značky Lancia. Vše začalo Lancií Fulvia a Stratos HF. Poté přišly na řadu speciály skupiny B – Lancia 037 Rally a Delta S4. Naposledy pak všechny evoluce Delty Integrale.

Za jejich volanty se vystřídala opravdová rallyová esa té doby. Za všechny jmenujme – Miki Biasion, Didier Auriol, Carlos Sainz, Dario Cerrato, Alex Fiorio, Andrea Aghini a mnoho dalších.

Antonella Mandelli - Lancia 037 Rally TOTIP
Antonella Mandelli / Tizziana Borgi – Lancia 037 Rally

Když v roce 1992 ukončil oficiální tovární tým Lancia svoji činnost, převzal pro sezónu 1993 otěže právě Jolly Club a udržel italskou značku ještě rok na tratích světových soutěží. Carlos Sainz ani Andrea Aghini však s obstarožním autem už bohužel díru do světa rally neudělali. Sainz později prohlásil, že přestup do kokpitu Lancie bylo špatné rozhodnutí.

Carlos Sainz / Luis Moya – Lancia Delta HF Integrale

Éra FORD

Od sezóny 1994 začal Jolly Club používat speciály Ford Escort (Cosworth i WRC). S „áčkovým“ Escortem Cosworth vybojoval Gianfranco Cunico tři roky po sobě titul mistra Itálie (94-96).

https://www.youtube.com/watch?v=Dpm8d_qPTN4

Úspěchy nejen v rally

Jolly Club se však neprezentoval pouze v kategorii rally. Aktivní byl též v motokrosu, závodech motorových člunů, sportovních prototypů, cestovních aut či formulových vozů F2, F3 a Junior. V roce 1986 se dokonce epizodně mihl v seriálu Formule 1.

TOTalizzatore IPpico a ti další

Který fanoušek rally by neznal nepřehlédnutelné oranžovo-zelené týmové barvy? Livrej hlavního sponzora TOTIP oblékaly vozy Jolly Clubu až do roku 1993. A co že to ten TOTIP vlastně byl? Název vznikl použitím několika prvních písmen ze slovního spojení totalizzatore ippico“- v překladu koňské dostihy. Jednalo se tedy o společnost, jež provozovala sázky na „koníčky“.

Mezi hlavní sponzory pak od konce 80.let patřily také olejářské společnosti FINA a REPSOL. V závěrečné éře pak vozy Ford oblékaly slušivý kabát MARTINI.

Jolly Club byl jedním z nejvýznamnějších italských závodních týmů. Jeho činnost byla nuceně ukončena v roce 1997, kdy vyhlásil bankrot.

S odchodem Roberta Angioliniho byl 4. dubna 2020 deník Jolly Clubu definitivně dopsán. Ciao Boss e grazie mille!

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply