RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Safari rally 1990 – blátivé peklo – 2.díl
    Historie

    Safari rally 1990 – blátivé peklo – 2.díl

    By Ivo Nowi Novák3.4.20204 Mins Read

    Trasa druhé etapy Safari rally, smyčka severně od hlavního města, byla novinkou. Dlouholetý soutěžní jezdec Frank Tundo měl v jejím průběhu (startoval jako předjezdec) ošklivou nehodu. Čelně se srazil s autobusem a musel být převezen do nemocnice s pohmožděným hrudníkem. 

    1. díl reportáže


    Smolař Sainz

    Hned sérii problémů si musel protrpět Carlos Sainz.

    Nejdříve se mu přehříval motor, poté ho potrápila spojka a po ní odešly brzdy. I když díky této závadě narazil Sainz do stromu, podařilo se mu zpět do Nairobi dorazit v osmém nejrychlejším čase.

    Sainz/Moya – Toyota Celica GT-4 ST165

    Následovalo opětovné dlouhé čekání na opozdilce. Počasí se sice umoudřilo, obloha byla jasná, ale i tak soutěžící barvitě vyprávěli o nespočetných hlubokých jámách, všudypřítomném blátě a zapadlých náklaďácích, které cestou potkávali.


    Třetí etapa – opět směr sever

    Sobota se nesla ve znamení pouti na sever od Eldoretu. Další drama na trati se rozpoutalo ještě před rozbřeskem. Zatímco Waldegaard potkal ve tmě na trati domorodce, od kterých se dozvěděl, kudy přesně má pokračovat, ostatní takové štěstí neměli a bloudili.

    Nepříjemný zádrhel potkal tovární tým Lancia. V bahně uvízlo jeho vyprošťovací vozidlo.

    Jak se ukázalo, největší výhodu měli opět ti, kteří odstartovali později – viděli náročné úseky za denního světla a mohli se snadněji vyhýbat nebezpečným místům.


    Fioriův debakl

    Velkým šokem pro Lancii bylo odstoupení Alexe Fioria pro technickou závadu. Alex už byl připraven odjet přímo z Eldoretu domů, ale manažer týmu Claudio Lombardi mu nařídil, aby zůstal a řídil „stíhací“ auto Daria Cerrata.

    Paradoxem je, že Fiorio testoval v Keni téměř čtvrt roku a výsledek se přesto nedostavil.


    Čtvrtá etapa pod rouškou tmy

    Čtvrtou, noční etapu, tvořil okruh okolo Eldoretu. Pořadí na čele se zamotalo, když Waldegaardovi nestačil ani 39 minutový náskok. Na vině byla prasklá levá zadní poloosa. Švéd trčel na kopci, na nějž byl dotažen, asi 45 minut, než přijel servisní vůz a problém vyřešil. Podobně dopadl kvůli vadné spojce, převodovce a přednímu tlumiči Ericsson. I on musel čekat na „servisák“.

    V úseku, kdy bylo bahno hluboké celý metr, cestu zatarasil opět „vyprošťovák“ Lancie. Kankkunena z bláta vytáhlo asi dvacet přihlížejících lanem, další posádky si raději na mapě našly patnácti kilometrovou objížďku. Z této skutečnosti vytěžil Waldegaard zpět více než půlhodinový náskok.

    „Jak jsme se tomu bahnu vyhnuli, prozradíme až po skončení tohoto blázince.“ řekl Waaldegardův spolujezdec Fred Gallagher.

    Do Eldoretu dorazilo startovní pole opět s mnohahodinovým zpožděním. Jezdci museli vzít zavděk spánkem na podlaze ve vestibulu hotelu, protože všechny pokoje v hotelu Sirikwa si dávno dopředu rezervoval doprovod Lancie.


    Propadák v režii italského týmu

    Vypjatá nálada vládla v táboře Lancie. Z Evropy totiž přilétlo letadlo plné novinářů nažhavených na senzační zprávy o hattricku této stáje na Safari.

    Místo toho nakonec informovali o porouchaných motorech, o týmovém vrtulníku, kterak přistál v korunách stromů a o mistru světa a vítězi předcházejících dvou ročníků, jenž zůstal viset v bahně.


    Jdeme do finále

    Závěrečná etapa měřila „pouhých“ 370 kilometrů. Waldegaardovo vítězství se již jasně rýsovalo. Zhatit jej mohla pouze nečekaná technická závada či havárie. Vše však dopadlo dobře a v cíli se mohl s úlevou vyznat, že nejvíc nahnáno měl ve čtvrté etapě, kdy zůstal stát s prasklou poloosou.

    Vzápětí si ovšem Waldegaard neodpustil ironickou poznámku: „Pořadatelé to příští rok budou mít hodně složité, aby připravili těžší podmínky!“

    Waldegaard / Gallagher – Toyota Celica GT-4 ST165

    Na tváři organizátora Mikea Doughtyho se však rozhostil široký úsměv. Vždyť dosáhl svého. Stal se pravděpodobně nejnenáviděnějším mužem v Keni.

    Suma sumárum

    Z 59 posádek se cíle dočkalo jen 10. Z osmi prioritních jezdců odpadla polovina (Alén, Kirkland, Fiorio a Biasion). Zbylí splnili úlohu favoritů a seřadili se na prvních čtyřech místech. Na stupních vítězů stáli pouze Skandinávci: Waldegaard, Kankkunen a Ericsson. První, třetí a čtvrtá příčka pak patřila Toyotě. Naopak Lancia zcela propadla a z první desítky na ni zbylo pouze druhé místo.

    Alex Fiorio Björn Waldegård Carlos Sainz Juha Kankkunen Lancia Mikael Ericsson Mike Kirkland Safari rallye Toyota
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    By Ivo Nowi Novák5.5.2023

    Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.