Víkendový průlet evropskými šampionáty dokončíme v Irsku, ohlédneme se za maďarským triumfem „Asiho“, norským vítězstvím Madse Östberga či šotolinovým prvenstvím Simona Jean-Josepha…

Irsko

Překvapivým vítězem třetí soutěže mezinárodního irského asfaltového šampionátu Rally of the Lakes se stal mladý jezdec Daragh O’Riordan. Ještě loni jezdil s šestnáctistovkou, letos si pronajal Subaru Impreza WRC S12 a zkušeného vítěze loňského ročníku soutěže Denise Cronina porazil o celé čtyři minuty. Soutěž poznamenala smůla největších favoritů. Tim McNulty odstoupil pro poruchu motoru už na úvodní vložce, lídr seriálu Irish Tarmac Championship Kevin Barrett (oba Impreza WRC) odpadl pro technickou poruchu na stejném úseku. Rally nedokončil ani nejrychlejší pilot produkčních vozů Alan Ring, který se držel na třetí příčce absolutního pořadí. Motor jeho mitsubishi fungoval jen na tři válce. Stupně vítězů díky tomu doplnil Eoin Doyle a japonská značka Subaru se mohla radovat z dalšího irského trojnásobného prvenství.

 

INTERNATIONAL RALLY OF THE LAKES
1. Daragh O’Riordan – Tony McDaid (IRL – Subaru Impreza WRC S12) 2:11:57.0
2. Denis Cronin – Coleman Hurley (IRL – Subaru Impreza WRC S6) + 3:50.4
3. Eoin Doyle – Peter Brennan (IRL – Subaru Impreza WRC S6) + 14:43.9
4. Mark Sheahan – Mark Kane (IRL – Citroen C2 R2 Max) + 15:41.4
5. Ger O’Donovan – Sean Hayde (IRL – Subaru Impreza Sti N12B) + 15:59.5


 

Maďarsko

Úřadující mistr Maďarska György Aschenbrenner potvrdil svoji pověst a na rychlé asfaltové trati Miskolc Rally si poradil s přesilou špičkových jezdců na speciálech kategorie Super 2000. „ASI" vyhrál osm z patnácti měřených úseků a v cíli měl půlminutový náskok. Stříbro vybojoval Norbert Herczig se Škodou Fabia S2000, který zariskoval při volbě pneumatik a vyhrál tři vložky. Multišampion „Janika" Toth měl problémy s převodovkou Peugeotu 207 S2000 a musel se spokojit s „bramborovou" medailí. Dosavadní lídr šampionátu Robert Butor odpadl s poškozeným závěsem kola své „dvěstěsedmičky" na RZ6. Zklamáním byl výkon Csaby Spitzmüllera, který se zbrusu novým lancerem specifikace R4 britského týmu MML Sports odpadl z nelichotivé osmé příčky.

 

MISKOLC RALLY
1. "Asi" – Zsuzsa Piko (H – Mitsubishi Lancer Evo 9) 1:15:17.2
2. Norbert Herczig – Kalman Benics (H – Škoda Fabia S2000) + 31.2
3. Zsolt Kakuszi – Csaba Kakuszi (H – Ford Fiesta S2000) + 34.6
4. János Toth – Robert Tagai (H – Peugeot 207 S2000) + 43.4
5. Andras Hadik – Istvan Juhasz (H – Subaru Impreza Sti) + 1:01.7


 

Francie

Dvojnásobný mistr Evropy Simon Jean-Joseph se po více než dvouleté přestávce vrátil za volant soutěžního vozu. Pronajal si Citroën Xsara WRC týmu Petter Solberg Engineering a dominoval na druhé soutěži francouzského šotolinového seriálu Terre de l’Auxerrois. Po první etapě už měl dvouminutový náskok před Paulem Chieussem s „velrybou" P 307 WRC. V neděli postihl snědého jezdce z Martiniku na předposlední vložce defekt pneumatiky, ale ani to nezabránilo jeho suverénnímu vítězství. Za zmínku stojí čtvrtá příčka belgického veterána Bernarda Munstera se Škodou Octavia WRC. Jeho krajan Claudie Tanghe se zpočátku držel na druhé příčce, ale na RZ3 poslal svoji Celicu GT-Four mimo trať. Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší talentovaný Holanďan Kevin Abbring, který přesedlal z Clia R3 na módní Citroën DS3 R3T.

 

17. RALLYE TERRE DE L’AUXERROIS
1. Simon Jean-Joseph – Jack Boyère (F – Citroën Xsara WRC) 1:47:43.2
2. Paul Chieusse – Philippe Guellerin (F – Peugeot 307 WRC) + 2:10.4
3. Emmanuel Gascou – Céline Chapus (F – Peugeot 207 S2000) + 2:12.8
4. Bernard Munster – Jean-François Elst (B – Škoda Octavia WRC) + 2:17.6
5. Stéphane Winterberger – Elodie Héritier-Pingeon (F – Peugeot 206 WRC) + 9:05.7


 

Norsko

Rally Sorland zahájila letní část norské soutěžní sezony. O vítězství se ostře střetli jediní dva kandidáti na titul Mads Ostberg a Anders Grondal. Po polovině soutěže měl navrch Grondal, který má výhodu vyššího výkonu speciálu Subaru Impreza WRC S10. Vedl s patnáctisekundovým náskokem, ale na páté vložce havaroval a svůj vůz silně poškodil. Ostberg převzal otěže a bez problémů si dojel pro vítězství. V mistrovské tabulce už má téměř padesátibodový náskok a norský titul má téměř v kapse. Druhou příčku obsadil vítěz kategorie produkčních vozů Sveinung Bieltvedt, který za sebou nechal celou plejádu jezdců se staršími Focusy WRC.

 

RALLY SORLAND
1. Mads Ostberg – Jonas Andersson (N/S – Ford Fiesta S2000) 1:05:12.9
2. Sveinung Bieltvedt – Roger Eilertsen (N – Subaru Impreza Sti) + 1:27.2
3. Svein Frustol – Ragnar Klami (N – Ford Focus WRC) + 1:44.5
4. Pål Try – Lars W. Andersen (N – Ford Focus WRC) + 2:33.3
5. Thomas Kvam – Stian Johnsen (N – Ford Focus WRC) + 3:42.8


 

Velká Británie

Skotský pilot David Bogie si vítězstvím na Pirelli Int. Rally zajistil druhý letošní úspěch v britském šampionátu. Pilot Lanceru Evo IX zvítězil stylem start – cíl, nechal za sebou Fabie S2000 Roberta Barrableho a Jonathana Greera.
Elfyn Evans obsadil čtvrtou příčku, i když v půli závodu figuroval na druhé pozici. V jednom z testů ale poškodil svou imprezu a ztratil drahocenný čas. Poškození podvozku vyřadilo Adama Goulda, podobně dopadl Tom Cave, když musel opustit bronzovou pozici. Daniel Barry havaroval, kvůli kolapsu brzdové soustavy.
Soutěž se uskutečnila na pomezí Anglie a Skotska v lesním komplexu Kielder. Posádky čekaly jak klasické vložky, avšak tentokrát závodily i po tmě. Díky extrémně suchým podmínkách byly tratě hodně kluzké.
Ostře sledované dvoukolky byly vyrovnané až do samotného závěru. Před poslední zkouškou byli Martin McCormack (Citroën DS3 R3T), Jukka Korhonen (Ford Fiesta R2) a Mark Donnelly (Renault Clio R3) srovnáni ve 2.2 sekundách, i přes Donnellyho penalizaci (1:40 min). McCormack průběžně ztratil vedení kvůli problémům s řazením, ale v závěru soutěže se na něj usmálo štěstí a zvítězil. Oba jezdci vozů Renault Twingo R2 Mikko Pajunen a Siim Plangi odstoupili následkem poškození auta po výletech mimo trať, Calluma Blacka (Swift S1600) zradil motor.

 

Pirelli Int. Rally
1. Bogie/Rae (Mitsubishi Lancer Evo) 1:28:57.9
2. Barrable/Connolly (Škoda Fabia S2000) 1:30:30.0
3. Greer/D Roberts (Škoda Fabia S2000) 1:31:37.5
4. Evans/Edwards (Subaru Impreza) 1:33:10.4
5. McCormack/Moynihan (Citroën DS3 R3) 1:35:03.3
6. Korhonen/Salminen (Ford Fiesta R2) 1:35:22.5


 

Slovensko

Ve východoslovenském Prešově se v sobotu konala druhá soutěž slovenského šampionátu. Jednodenní rally měla skvělé jezdecké obsazení. Největším favoritem byl se startovním číslem 1 bývalý juniorský mistr světa Patrik Sandell se Škodou Fabia S2000 zlínského týmu JM racing. Hostující Švéd vyhrál dva měřené úseky, ovšem po dvojitém defektu na RZ 3 ztratil několik minut a dojel až jedenáctý. Na stejném úseku odstoupil vinou proražených pneumatik veterán Igor Drotár se silnou Imprezou S12 WRC. Ještě předtím soutěž přišla o další dva favority s vozy značky Mitsubishi. Melichárka s Lancerem WRC05 vyřadila na úvodní vložce porucha elektroniky, Jaroslava Orsáka zradil motor produkčního Lanceru Evo 9.
První polovině soutěže suverénně dominoval Polák Grzgorz Grzyb s Fordem Focus WRC 08 italské stáje Friulmotor. Vyhrál prvních pět měřených úseků, ale na šestém začal mít problémy s kolem a následně musel vzdát. Vedení převzal vítěz maďarské Rallye Eger Jožka Béreš, i když tentokrát vyměnil speciál WRC za Fabii S2000. V cíli měl téměř tříminutový náskok na talentovaného Poláchu Chuchalu a upevnil si čelní postavení v tabulce. Malou senzací byla třetí příčka „Tibiho" Cserhalmiho, který se vrátil na soutěžní tratě po dvouleté přestávce. Se sériovým mitsubishi udržel za zády Francouze Laurenta Vianu se skvostným Citroënem C4 WRC.

 

18. RALLY PREŠOV
1. Jozef Béreš ml. – Robert Müller (SK – Škoda Fabia S2000) 55:16.0
2. Wojtek Chuchała – Kamil Heller (PL – Subaru Impreza Sti N16) + 2:53.9
3. Tibor Cserhalmi – Marek Omelka (SK/CZ – Mitsubishi Lancer Evo 9) + 3:01.5
3. Laurent Viana – Isabelle Galmiche (F – Citroen C4 WRC) + 3:34.0
4. Karel Trněný – Vaclav Pritzl (CZ – Škoda Fabia WRC) + 4:11.7
5. Radovan Mozner – Peter Vejačka (SK – Subaru Impreza Sti) + 4:20.0


 

Share.
Leave A Reply