Roman Kresta spolu s Petrem Grossem a vozem Škoda Fabia S2000 zvítězili popáté v řadě na Rally Český Krumlov. V okolí Českého Krumlova si nejlépe poradili s extrémně těžkými rychlostními zkouškami.
Průběh Rally Český Krumlov:
Audio rozhovory před startem (ke stažení též na konci článku)
Václav Pech (mp3)
Pavel Valoušek (mp3)
Roman Kresta (mp3)
Vítězem 39. Rally Český Krumlov se stala posádka Roman Kresta – Petr Gross
Tak a je vymalováno. Zdá se, že Roman Kresta si z Rally Český Krumlov udělal tak trochu svoji soutěž. Ani letos se nepodařilo přetnout sérii vítězství jezdce Adel Mogul Racing teamu, které se tímto rozrůstá na pět v řadě, celkově pak sedmé v historii soutěže. Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou určitě nebudou považovat druhé místo za neúspěch. První start s vozem S2000 na mokru, jak před soutěží předeslal Pavel, vypadal zpočátku velmi nadějně. Odečteme-li 30s penalizace, vychází v závěru rozdíl 13s. Což jen potvrzuje vyrovnanost našich nejlepších jezdců na strojích S2000.
Venca Pech může jen překvapit, v dobrém slova smyslu. Ti dva na čele jsou nad možnosti Vaškova současného stroje. I tak nezbývá, než uznale pokývat hlavou. Velký palec nahoru zaslouží Dan Běhálek, který po celý průběh soutěže dokazoval, že mu krumlovská soutěž "sedí" bez ohledu na extrémně těžké podmínky.
Za RALLYLIFE.cz ale dáváme absolutorium "veteránům" Vaškovi Arazimovi na myšákovi a Emilu Trinerovi s fabií. Pánové, hluboká poklona.
2WD: I přes penalizaci 5s udržel za zády Jan Černý dotírajícího Emila Trinera a dojel si pro celkové vítězství ve "dvoukolkách". V cíli dělilo oba borce pouhých 8.6 s. Třetí pak byl klasifikován Dušan Kouřil s vozem Škoda Fabia R2.
Konečné pořadí 39. Rally Český Krumlov (neoficiální)
1. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, 1:51:44.7
2. Valoušek / Zdeněk, Peugeot 207 S2000, + 43.9
3. Pech / Uhel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 2:26.4
4. Běhálek / Černohorský, Subaru Impreza STI, + 4:20.9
5. Odložilík / Tureček, Škoda Fabia S2000, + 6:28.0
6. Štajf / Řiháková, Subaru Impreza STI, + 7:23.7
7. Peták / Benešová, Peugeot 207 S2000, + 8:00.5
8. Arazim / Gál, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 8:35.2
9. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 8:40.8
10. Černý / Kohout, Škoda Fabia R2 , + 12:48.9
Konečné pořadí Citroën Racing Trophy:
1. Březík / Běhula, Citroën C2 R2 Max, 2:08:38.5
2. Kočí / Ferencz, Citroën C2 R2 Max, + 47.5
3. Svačina / Zámečník, Citroën C2 R2 Max, + 1:27.9
4. Kornicki / Hundla, Citroën C2 R2 Max, + 2:31.3
5. Křížek / Novák, Citroën C2 R2 Max, + 10:30.6
6. Srb / Orava, Citroën C2 R2 Max, + 10:57.7
MČR-RHA: Mistrovství ČR v rally historických automobilů vyhrál Jan Krejča s vozem Škoda 130 LR, druzí dorazili Finové Jari Hämäläinen a Tero Mäki s vozem Opel Monza. Třetí pozice patří posádce Jiří Šubrt a Jan Jonák se Škodou 130 LR.
Konečné pořadí MČR-RHA:
1. Krejča / Šárka 1:48:48.1
2. Hämäläinen / Tero +1:11.4
3. Šubrt / Jonák +2:02.9
4. Hylán / Mikulka +3:20.7
5. Bělohradský / Bašta +4:36.3
6. Hinderer / Heubl +9:17.2
II. etapa – sobota 28.5.
I přesto, že předpověď počasí na sobotu hlásila zlepšení, tak na Kaplicku a Lipensku, kde se jedou dnešní úvodní rychlostní zkoušky, stále hustě prší. Sobotní etapa obsahuje celkem sedm měřených úseků v celkové délce 100,62 kilometrů. Soutěžící se vydají na legendární Malonty, a poté zamíří na novou rychlostní zkoušku Lipno. Ze servisu bohužel nevyjede Škoda Fabia S2000 Antonína Tlusťáka, která odstoupila po včerejším závěrečném servisu kvůli poruše motoru.
RZ 12 – Přídolí 2, 7.84 km, vítěz: Pavel Valoušek
Ani vítězství Pavla Valouška na poslední RZ již nemohlo nic změnit na čele průběžného pořadí. Skvělým časem se blýsknul Václav Arazim. Na posledních dvou testech opět "úřadovaly" retardéry. Po 5s vyfasovali Pech, Černý a Mifka.
Pořadí v RZ12:
1. Valoušek 4:22.4, 2. Kresta + 0.3, 3. Pech + 5.2, 4. Arazim + 7.0, 5. Odložilík + 12.7, 6. Štajf + 13.8, 7. Votava + 14.0, 8. Peták + 16.1, 9. Běhálek + 20.1, 10. Černý + 22.2
RZ 11 – Lipno 2, 16.58 km, vítěz: Pavel Valoušek
Pořadí v RZ11:
1. Valoušek 9:33.6, 2. Kresta + 9.3, 3. Pech + 9.4, 4. Odložilík + 23.2, 4. Běhálek + 23.2, 6. Štajf + 28.7, 7. Arazim + 32.8, 8. Peták + 35.7, 9. Votava + 40.5, 10. Černý + 44.9
RZ 10 – Malonty 2, 24.52 km, vítěz: Roman Kresta
V nejlepším čase a s průměrem 110 km/h je prolétl Roman Kresta s Fábií S2000. Jen o 0,6 vteřin zaostal Pavel Valoušek, ale jeho celková ztráta i tak zůstává 53,5 sekundy. Václav Pech jedoucí se svým Mitsubishi ve stejné třídě dvě inkasoval od Romana Kresty 10,3 vteřiny a udržuje si bronzovou příčku. Kvůli technické závadě na Malontech končí Jaromír Orsák, který do Krumlova přivezl druhé Mitsubishi Lancer EVO IX ve třídě 2.
Velký boj probíhá před závěrem soutěže v poháru vozů s jednou poháněnou nápravou. Jan Černý se Škodou Fabia R2 vyhrál druhý průjezd Malontami a stáhl svou ztrátu na vedoucího Emila Trinera, který jede s vozem Škoda Fabia starší generace na pouhých 4,3 sekundy.
Pořadí v RZ10:
1. Kresta 13:22.5, 2. Valoušek + 0.6, 3. Pech + 10.3, 4. Odložilík + 30.0, 5. Arazim + 37.1, 6. Běhálek + 38.7, 7. Štajf + 47.0, 8. Peták + 47.7, 9. Votava + 57.3, 10. Černý + 1:09.7
Odstoupení: Jaroslav Orsák odstupuje po problémech s brzdami.
Průběžné pořadí po RZ9
1. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, 01:24:16.6
2. Valoušek / Zdeněk, Peugeot 207 S2000, + 52.9
3. Pech / Uhel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 2:06.1
4. Běhálek / Černohorský, Subaru Impreza STI, + 3:08.5
5. Odložilík / Tureček, Škoda Fabia S2000, + 4:51.7
6. Orsák / Vajík, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 5:25.7
7. Štajf / Řiháková, Subaru Impreza STI, + 6:03.8
8. Peták / Benešová, Peugeot 207 S2000, + 6:30.6
9. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 6:58.6
10. Arazim / Gál, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 7:27.9
Shrnutí (zdroj oficiální stránky RČK):
Roman Kresta s Petrem Grossem navýšili svůj náskok ve vedení 39. Rallye Český Krumlov. Při premiérovém průjezdu RZ Lipno byli o 4,4 vteřiny rychlejší než jejich největší soupeři Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Následující RZ Přídolí, která se letos jede v obráceném směru jen potvrdila nadvládu Romana Kresty na českokrumlovské soutěži. Pavel Valoušek zajel opět až druhý čas a ztratil na vedoucího jezdce tři sekundy. Václav Pech s Petrem Uhlem jedoucí na třetí průběžné pozici postupně navyšuje náskok na zatím čtvrtého Daniela Běhálka.
V Citroën Racing Trophy je po osmé rychlostní zkoušce nejrychlejší Miroslav Březík s Martinem Běhulou. S necelou minutou ztráty figuruje slovenská posádka Martin Kočí a Imrich Ferencz. Třetí pozice zatím patří Marcelu Svačinovi a Lukáši Zámečníkovi. Všechny tyto posádky jedou na vozech Citroën C2 R2 Max.
Mistrovství ČR v rally historických automobilů jede dnes shodnou etapu s účastníky FIA EP – Mediasport MMČR v rally. Po páté rychlostní zkoušce vede Jan Krejča se Škodou 130 LR, druhý je Fin Jari Hämäläinen s vozem Opel Monza, třetí je Jiří Šubrt se Škodou 130 LR.
RZ 9 – České Budějovice 2, 2.18 km, vítěz: Pavel Valoušek
Poslední rychlostní zkouška první dnešní rundy, Speciálka České Budějovice – výstaviště, byla zkrácena o jedno kolo. Roman Kresta navýšil před touto RZ náskok na špici průběžného hodnocení již na 56.5 s.
Pořadí v RZ9:
1. Valoušek 01:53.5, 2. Pech + 1.5, 3. Štajf + 3.0, 4. Kresta + 3.6, 5. Odložilík + 4.4, 6. Hudec + 4.6, 7. Mifka + 5.7, 8. Peták + 6.4, 9. Arazim + 6.5, 10. Vlček + 6.9
RZ 8 – Přídolí 1, 7.84 km, vítěz: Roman Kresta
Pořadí v RZ8:
1. Kresta 4:22.5, 2. Valoušek + 3.0, 3. Pech + 5.6, 4. Peták + 13.4, 5. Arazim + 14.5, 6. Štajf + 15.0, 7. Odložilík + 17.1, 8. Běhálek + 18.4, 9.Votava + 19.4, 10. Orsák + 21.2
RZ 7 – Lipno 1, 16.58 km, vítěz: Roman Kresta
Pořadí v RZ7:
1. Kresta 9:28.8, 2. Valoušek + 4.5, 3. Pech + 14.2, 4. Běhálek + 20.3, 5. Orsák + 25.8, 6. Odložilík + 28.4, 7. Štajf + 33.5, 8. Peták + 37.1, 9. Arazim + 47.6, 10. Vlček + 50.2
RZ 6 – Malonty 1, 24.52 km, vítěz: Roman Kresta
Jestli někdo očekával změnu počasí k lepšímu, musí být u pásky na trati zklamaný. Opět hustě prší. Dnešek bude extrémně náročný. Nic z toho jako by neplatilo pro Romana Krestu, který "vletěl" do dnešní zahajovací RZ Malonty a zvýšil náskok na Pavla se Zdeňkem na 49s.
Pořadí v RZ6:
1. Kresta 13:16.9, 2. Valoušek + 16.6, 3. Pech + 21.8, 4. Běhálek + 38.1, 5. Orsák + 51.4, 6. Peták + 55.7, 7. Arazim + 55.8, 8. Votava + 57.5, 9. Štajf + 57.8, 10. Odložilík + 59.3
I. etapa – pátek 27.5.
Už Galerie (Facebook RALLYLIFE) z dopoledního servisu dala tušit, že to dnes nebude jednoduché. Zatímco tratě páteční etapy zalévaly přívaly vody, v servisu se řezaly se gumy o sto šest. Náročnost pátečních vložek znásobil déšť, což potvrdily jak ohlasy před startem, tak také v průběhu dnešní etapy. Klobouk dolů před výkony všech, nad kterými však dnes ční časy obou jezdců ze špice, Romana Kresty a Pavla Valouška. Nebýt 30 sekundové penalizace v případě dvojice Valoušek – Hrůza, která stála otrokovického jezdce průběžné vedení, měl by souboj mnohem dramatičtější podobu. Minimálně opticky… I tak se ale můžeme těšit na zítřejší rozuzlení. Lev nedá svou kůži zadarmo!
Průběžné pořadí po I. etapě (RZ5)
1. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, 55:11.3
2. Valoušek / Zdeněk, Peugeot 207 S2000, + 32.4
3. Pech / Uhel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 1:26.6
4. Běhálek / Černohorský, Subaru Impreza STI, + 1:46.3
5. Odložilík / Tureček, Škoda Fabia S2000, + 3:06.1
6. Tlusťák / Škaloud, Škoda Fabia S2000, + 3:39.2
7. Orsák / Vajík, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 3:41.3
8. Štajf / Řiháková, Subaru Impreza STI, + 4:18.1
9. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 4:24.2
10. Peták / Benešová, Peugeot 207 S2000, + 4:41.6
Ohlasy po první etapě (zdroj – oficiální stránky RČK)
⇥
Roman Kresta: „Očistec, doslova a do písmene. Už jsem opravdu dlouho nejel tak těžkou soutěž. Člověk neví jestli zůstane na trati nebo nebo ne, jsem rád že jsme tady. Na poslední zkoušce jsme vyletěli ven, ale naštěstí jsme se vrátili zpátky. Bylo tam víc bláta než jsem předpokládal."
⇥
Pavel Valoušek: „Velmi těžká první etapa, nebyly to snad ani závody, byl to spíš boj o přežití, té vody a bláta na trati bylo opravdu hodně. Udělali jsme malou chybu, trochu jsme při tom poškodili auto, ale není to nic vážného. Penalizaci jsme dostali za vlétnutí do retardéru."
⇥
Václav Pech: „Nic moc, chytli jsme špatný tempo, bylo to hodně těžké. Nejsem spokojen, Roman s Valdou nám docela ujeli. Musíme se s tím zkusit nějak srovnat, každopádně bychom chtěli udržet třetí místo."
⇥
Daniel Běhálek: „Přál bych si udržet post, který jsme dneska získali, podařilo se nám zajíždět dobré časy, uvidíme, jestli bude sucho nebo mokro."
⇥
Vojtěch Štajf: „Jsem hodně poznamenaný havárií z minulého ročníku, která nebyla zrovna malá, ta vzpomínka tam prostě pořád je. Proto ty časy z první sekce nebyly podle představ. Zítra nás určitě nečeká nic lehkého, i kdyby nepršelo, tak stejně to bude hodně mokré. Bude to ještě hodně dlouhé a je o co bojovat."
⇥
Roman Odložilík: „Druhá sekce už byla lepší, na první kolo jsme dali špatný gumy, jen media. Měli jsme trochu problém s rozpisem, takže jsem na jedné erzetě trochu bloudili. Na špičku nemáme."
RZ 5 – Kohout 2, 24.06 km, 22:55 hod
Pořadí v RZ5:
1. Valoušek 14:57.3, 2. Kresta + 4.4, 3. Pech + 24.4, 4. Běhálek + 39.7, 5. Odložilík + 45.3, 6. Arazim + 1:06.2, 7. Štajf + 1:12.6, 8. Tlusťák + 1:20.5, 9. Peták + 1:24.1, 10. Orsák + 1:25.4
RZ 4 – Slavkov 2, 18.29 km – vítěz: Roman Kresta
Pořadí v RZ4:
1. Kresta 11:48.9, 2. Valoušek + 14.0, 3. Běhálek + 25.8, 4. Pech + 28.7, 5. Odložilík + 30.8, 6. Arazim + 57.0, 7. Orsák + 1:00.0, 8. Štajf + 1:00.2, 9. Tlusťák + 1:05.6, 10. Peták + 1:12.3
Průběžné pořadí po RZ3
1. Valoušek / Zdeněk, Peugeot 207 S2000, 28:13.5
2. Kresta / Gross, Škoda Fabia S2000, + 7.2
3. Pech / Uhel, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 45.1
4. Běhálek / Černohorský, Subaru Impreza STI, + 52.4
5. Orsák / Vajík, Mitsubishi Lancer Evo IX R4, + 1:17.0
6. Tlusťák / Škaloud, Škoda Fabia S2000, + 1:24.7
7. Votava / Synáč, Mitsubishi Lancer Evo IX, + 1:52.7
8. Šlehofer / Mourková, Subaru Impreza STI, + 1:53.3
9. Odložilík / Tureček, Škoda Fabia S2000, + 2:01.6
10. Peták / Benešová, Peugeot 207 S2000, + 2:15.5
RZ 3 – Kohout 1, 24.06 km – vítěz: Roman Kresta
Pořadí v RZ3:
1. Kresta 14:25.2, 2. Valoušek + 3.2, 3. Pech + 18.7, 4. Běhálek + 37.9, 5. Orsák + 46.0, 6. Votava + 57.0, 7. Tlusťák + 57.9, 8. Šlehofer + 1:10.6, 9. Peták + 1:13.2, 10. Štajf + 1:14.3
RZ 2 – Slavkov 1, 18.29 km – vítěz: Pavel Valoušek
Pořadí v RZ2:
1. Valoušek 11:53.5, 2. Kresta + 7.2, 3. Běhálek + 8.8, 4. Tlusťák + 24.9, 5. Pech + 26.3, 6. Orsák + 28.1, 7. Kirnig + 41.0, 8. Šlehofer + 41.4, 9. Odložilík + 43.9, 10. Votava + 47.7
RZ 1 – České Budějovice 1, 2.18 km – vítěz: Pavel Valoušek
Pořadí v RZ1:
1. Valoušek 1:51.6, 2. Kresta + 3.2, 3. Pech + 3.3, 4. Odložilík + 3.9, 5. Šlehofer + 4.5, 6. Tlusťák + 5.1, 7. Štajf + 5.2, 8. Orsák + 6.1, 9. Hudec + 6.7, 10. Kirnig + 7.9
Posádky přihlášené na 39. Rallye Český Krumlov 2011 se již seznamují s rychlostními zkouškami Rallye Český Krumlov. Na soutěžní posádky, včetně čeká celkem 12 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. V první-páteční etapě nebudou chybět ani divácky oblíbené rychlostní zkoušky za tmy. Na start se postaví první z nich v pátek 27.5. Cíl čeká na soutěžící v sobotu v podvečer.
Základní fakta k Rally Český Krumlov:
Virtuální 3D mapy rally
Informace k rally
Články k Rally Český Krumlov 2011
Seznam přihlášených posádek – MMČR
Seznam přihlášených posádek – MČR RHA
Seznam přihlášených posádek – RALLY LEGEND
Oficiální stránky Rally Český Krumlov
Pátek 27. 5. 2011
11.30 – 14.00 hod. – Shakedown, , České Budějovice, Výstaviště
15.57 hod. – Start rally 1. sekce 1. etapy, České Budějovice, Výstaviště
16.41 hod. – Start do 2. sekce 1. etapy, České Budějovice, Výstaviště
Sobota 28. 5. 2011
8.30 hod. – Start do 2. etapy, České Budějovice, Výstaviště
17.09 hod. – Cíl rally, Český Krumlov, Jelení zahrada
Zprávy z týmů před startem:
Jan Černý – Pavel Kohout, Škoda Fabia R2, tým Impromat Motorsport.
Honza leží doma v posteli. Není to ale tím, že by jej přepadl náhlý záchvat lenosti nebo by se mu do Českého Krumlova nechtělo. Honzu Černého totiž skolila zákeřná viróza, kterou je potřeba vyležet. "Do Českého Krumlova odjedeme až ve čtvrtek, to už mi snad bude trochu líp. Budeme pak mít na seznámení s tratí jen jeden den, ale to zvládneme,"říká jezdec, který je během seznamovacích jízd z mistrovství světa zvyklý jen na dva průjezdy rychlostní zkouškou.
I do Českého Krumlova přijíždí posádka Jan Černý – Pavel Kohout se Škodou Fabia R2 týmu Impromat Motorsport. Před dvěma týdny si vůz vyzkoušela na technicky náročných tratích Rallysprintu Kopná a nyní má posádka před sebou první dlouhý dvoudenní závod, který Škodu Fabia R2 pořádně prověří. "Na Šumavě jsme se bohužel moc nesvezli, a proto se do Krumlova moc těšíme. Fabii vyhovují technické rychlostní zkoušky a ty v Krumlově převážně jsou. Ve dvoukolkách tady bude velmi pěkná konkurence a my budeme chtít uspět co nejlépe. Věřím, že když bude fungovat auto a my neuděláme chybu, můžeme být ve výsledcích vysoko," předvídá Honza Černý.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají na svém kontě již hezkou řádku startů a to i na zahraničních soutěžích, ale v Českém Krumlově startovali zatím jen dvakrát. "Jeli jsme tady jeden závod s Mitsubishi, který se mi vůbec nepovedl a loni jsme tady startovali s Citroenem C2 R2. To jsme vyhráli třídu a ve dvoukolkách byli druzí. Místní tratě mi vyhovují, jsou hodně technické a těžké. Nejoblíbenější rychlostní zkouškou pro mě jsou v Krumlově asi Malonty. Je to hodně dlouhá, ale současně rychlá erzeta. Celkově je v Krumlově také hodně skoků, ale já je příliš nemám rád a většinou je prodávám. Na skoku se nedá nic získat, auto tam hodně trpí a je velké riziko havárie," dodává Jan Černý.
Josef Peták – Alena Benešová, Peugeot 207 S2000, Hroch Rally Team
Zkušený soutěžní jezdec už ani nepočítá po kolikáté se na start této soutěže postaví, ale v minulosti na ní zažil mnoho úspěchů, včetně pocitu pódiového umístění, kdy s Renaultem Clio S1600 dokázal v roce 2007 dojet na celkovém třetím místě. V Českém Krumlově je tedy na co navazovat, a proto se Josef Peták na tuto náročnou soutěž velmi těší. Jak jsme ale zjistili při rozhovoru s ním, tak pocity před startem jsou spíše smíšené. Více nám už prozradí samotný jezdec.
"Minulý týden jsme z Francie přivezli úplně nový motor, který kluci do auta namontovali a jeli jsme testovat. Po deseti kilometrech ale z auta vyletěla ojnice…Hned v sobotu jsem tedy rychle vezl motor zpět do Francie. Mechanici museli zase zpět do auta namontovat starý motor. Jsem z toho zklamaný, protože tenhle motor už má hodně najeto a nemá správný výkon," popisuje problémy s technikou krátce před startem Rallye Český Krumlov Josef Peták.
I tak ale do Českého Krumlova a Českých Budějovic, kde je centrum soutěže, servisní parkoviště a divácká rychlostní zkouška, odjede Hroch Rally Team v plné sestavě a bude se pokoušet maximálně uspět. "Rallye Český Krumlov má jedny z nejhezčích vložek u nás. Bohužel už se stává pravidlem, že náročné rychlostní zkoušky ještě ztíží počasí, protože v pátek tady skoro pokaždé prší. Například loni byl noční průjezd rychlostní zkouškou Kohout v průtrži mračen, a pak v mlze asi nejtěžší erzetou, kterou jsme loni vůbec jeli. Všude bylo vytaháno spousta bláta, pršelo, a cestou mi ještě rampou posvítil do očí Vojta Štajf, který ležel v příkopu. Asi pět kilometrů jsem pak skoro nic neviděl…Letos předpověď na pátek taky nevypadá moc dobře a vypadá to, že se dešti nevyhneme," předpovídá Josef Peták.