I když do Klatov dorazil jen tucet zájemců o evropské body, startovní pole tradiční Vltavy bylo mnohem obsáhlejší. Díky zařazení soutěže do Severského poháru a českého šampionátu historických vozů MČR-HA se na startu sešlo 53 posádek. Těm navíc na většině rychlostních zkoušek sekundovalo 12 účastníků premiérového ročníku Rallye Šumava Legend.
Seveřané v Klatovech
Při absenci obou italských pseudonymů „Pedro“ a „Lucky“ s Lanciemi Delta Integrale 16V si to do podhůří Šumavy přijelo rozdat trio Seveřanů na kultovních vozech Porsche 911 Carrera RS. Zatímco Mats Myrsell a Valter Chr. Jensen už okusili, jak chutná vítězství na Rallye Vltava Historic, loni druhý Švéd Anders Johnsen čekal na jejich chybu. Loňský vítěz Myrsell zahájil ofenzivu už na úvodním klatovském okruhu, kde porazil svého největšího rivala Jensena o více než 20 sekund. Jeho čas 7:56.3 byl jen o půl minuty pomalejší než časy soudobých Fabií S2000. Bohužel už po prvním kole odstoupil s poruchou motoru Fordu Sierra Cosworth RS jediný český jezdec registrovaný v ME Jiří Navrátil.
Na klasických měřených úsecích byly výsledky vyrovnanější, nicméně Myrsell svůj náskok na čele neustále zvyšoval a po páteční etapě měl k dobru 40 sekund. Na druhé příčce se srdnatě držel jeho krajan Johnsen, ale po noční RZ 6 musel své bílé porsche s technickou poruchou odstavit. Druhý den posádka Myrsell – Junttila kontrolovala svůj náskok. Jensen sice v sobotu vyhrál čtyři vložky, ale dokázal svoji ztrátu jen snížit na polovinu. Třetí dojel s výrazným odstupem stejně jako loni Maďar Ferenc Wirtmann s Fordem Escort 2000 RS. O bronzovou příčku měl vážný zájem i Švéd Tony Jansson s oranžovým eskortem první generace, ale druhý den dopoledne ho vyřadila prokluzující spojka.
České mistrovství
Loňský král Šumavy Kalista zatím nechává své Subaru Legacy RS odpočívat a tak byl ring volný. Nejsilnějším vozem disponoval Jiří Jírovec, který se se svým BMW M3 ujal vedení. Ovšem jeho tempo zachytil Petr Hustý s pečlivě připravenou Alfou Romeo 1750 GTAm a na RZ3 šel těsně do čela. Škoda, že jeho alfa začala postupně slábnout a posádka Hustý – Tesař musela vyklidit nejen vedoucí příčku, ale druhý den opustila výsledkovou listinu úplně. Jírovec opanoval národní klasifikaci a začal stoupat i v rámci celkových výsledků. V sobotu dopoledne už figuroval na čtvrté příčce absolutního pořadí, ale po RZ8 musel vzdát pro poruchu motoru svého „bavoráka“.
Ke slovu se dostaly výkonově slabší škodovky. Zkušeného Jana Krejču se Škodou 130 LR sk. B pronásledoval Martin Knížek s „áčkovou“ Škodou Favorit. Po RZ 9 oba dělilo pouze 5 sekund! Vzájemný souboj bohužel dlouho netrval a Knížek odpadl s poruchou převodovky. Krejča si mohl v klidu dojet pro zasloužené vítězství v rámci MČR-HA a celkově se umístil na sedmé příčce. Stříbro získal domácí Václav Hostaš s Ladou 1600 VFTS, bronz bral stejně jako loni Tomáš Bělohradský s BMW 318i. Za zmínku určitě stojí „bramborová“ medaile legendárního okruhového jezdce Břetislava Engeho. S dcerou Lucií osedlal Škodu 130 LR a dokázal, že mistři volantu své umění nezapomínají.
Legendy
Také klatovští pořadatelé se nechali inspirovat a pustili na start posádky historických soutěžních vozů, které nemusí bezezbytku plnit přísné technické předpisy, ale pro diváky jsou velmi atraktivní. Dvanáct startujících v rámci Rallye Šumava Legend sice nejelo na čas, ale jejich nasazení mnohdy nezaostávalo za „ostrými“ účastníky rally. Nejvíce to bylo vidět na skoku v Tedražicích. Pořádný let si dovolil nejen Stanislav Kafka s originálním exemplářem „bastarda“ Škody 160 RS MTX, ale i všechny tři jezdci na „stotřicítkách“ v čele s bývalým továrním jezdcem Škody Jiřím Urbanem. V pestrém atraktivním poli vynikal i další člen KHSA Marcel Suchý se silným Fordem Escort RS Cosworth. Po loňských technických problémech pořídil nové diferenciály a na jeho dravé jízdě to bylo znát. Zajímavostí byl start dámské posádky Andrey a Marcely Valdmanové s červenou Lancií Fulvia 1,3 S.
Výsledky 24. Rallye Vltava Historic
1. Myrsell – Junttila (S – Porsche 911 RS) 1:32:18.0
2. Jensen – Pedersen (N – Porsche 911 RS) + 17.3
3. Wirtmann – Barna (H – Ford Escort 2000 RS) + 5:40.1
4. Kirvesmäki – Jämsen (FIN – Toyota Corolla 1600 GT) + 6:46.7
5. Mekler – Meklerné (H – Alfa Romeo 1750 GTAm) + 7:53.9
6. Soderberg – Christensen /S – Ford Escort 1600 RS) + 8:09.0
7. Krejča – Šárka (CZ – Škoda 130 LR) + 8:13.1
8. Hostaš – Valeš (CZ – Lada 1600 VFTS) + 9:24.6
9. Bělohradský – Bašta (CZ – BMW 318i) + 11:42.2
10. Enge – Engová (CZ – Škoda 130 LR) + 12:03.1