RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 2.díl
    Historie

    Rallye Sanremo 1981 – šampaňské pro kudrnatou Michèle – 2.díl

    By Ivo Nowi Novák24.4.20205 Mins Read

    Úvodní etapa sloužila spíše na rozjetí. Pouhých 168km a čtyři asfaltové erzety však přesto některým jezdcům nadělaly hodně starostí. Krátce po poledni jsme vyjeli ze Sanrema směrem do vnitrozemí a rozhodně jsme nečekali, že už po pár kilometrech budeme šplhat do prudkých kopců zvlněného pohoří. Na některých místech až přeběhl mráz po zádech – silnici lemovaly na jedné straně skály a na druhé prudký sráz. Na téhle rychlostní zkoušce může být jediná chybička opravdu osudná. 


    Vzhůru do Toskánska

    V okolí Sanrema se však peloton doprovázený desítkami servisních vozů dlouho nezdržel. V cíli jen čtyři hodiny odpočinku a minutu po půlnoci startoval první vůz na dlouhou cestu. Pro nás bylo značně nezvyklé, že museli soutěžící po dálnici přejet 330 kilometrů do Livorna, odkud startovali do druhé etapy.Tři dny potom v okolí Livorna, Florencie a Sieny bojovali o co nejlepší časy na jednotlivých rychlostních zkouškách.


    Intermezzo 3 – Tifosi

    Během druhé a třetí etapy jsme sledovali výkony jezdců na několika šotolinových erzetách. Stejně jako umění pilotů nás překvapili diváci. Jejich počet u trati potvrzoval obrovskou popularitu motorismu v Itálii, nicméně posádky s vyšším startovním číslem už jeli téměř před prázdným „hledištěm“.

    Když projíždějí největší hvězdy, lemují diváci trať v takové blízkosti, že by měla sebemenší jezdecká chybička za následek řadu zranění. Ale v Itálii neexistuje při soutěži na trati pořadatelská služba, neplatí žádná omezení.

    A když projede dvacet, pětadvacet nejlepších, pospíchají fanoušci ke svým automobilům, aby rychle přejeli na další rychlostní zkoušku.


    Zahraniční hvězdy

    I když je Rallye Sanremo jednou z nejvýznamnějších soutěží a bojovalo se o cenné body do hodnocení mistrovství světa, startovalo zde překvapivě málo zahraničních posádek. Představilo se totiž pouhých dvacet cizinců, z nichž nejpočetněji byli zastoupeni Francouzi s Finové.

    Z první světové desítky jsme viděli posádky Fréquelin-Todt (Sunbeam Lotus), Vatanen-Richards (Ford Escort), Alén-Kivimäki (Fiat 131 Abarth), Mikkola-Hertz (Audi Quattro) a Toivonen-Gallagher (Talbot Sunbeam Lotus).


    Souboj na ostří cigaret

    Největší reklama však zdobila Mercedes 500 posádky Bohne-Diekmann. Tabákový koncern z Hamburku totiž v propagaci vyhlásil válku značce Marlboro.

    Pro své cigarety R6 zvolil stejné barvy – červenou a bílou – a propaguje je i prostřednictvím automobilového sportu. Do Sanrema objednal také deset modelek, které v barvách soutěžního týmu nabízely všem návštěvníkům cigarety R6.

    Bohne - Diekmann
    Bohne – Diekmann

    Tentokrát však vynaložené prostředky přišly nazmar – Mercedes totiž neprojel cílem už v první rychlostní zkoušce…!


    Bez tréninku, ale naplno!

    Když jsme si prohlíželi startovní listinu a vozy Audi Quattro, Fiat, Talbot, Ford Escort, Porsche, Opel Ascona či Datsun při technické přejímce, bylo zřejmé, že kterýkoli z pilotů první dvacítky může vytáhnout z rukávu trumfy, jimiž přebije přednosti soupeřů. Jistota pilotů na trati byla až neskutečná.

    Vždyť netrénovali ani jednu erzetu! Předem přijeli pouze spolujezdci, aby pečlivě připravili itinerář, piloti dorazili do Sanrema maximálně dva dny před zahájením soutěže. Přitom nemohou spoléhat ani na zkušenosti z minulých startů, protože pořadatelé každoročně především šotolinové erzety obměňují.

    Tím víc jsme obdivovali umění nejlepších soutěžních jezdců světa!

    Alén – Kivimäki / Fiat 131 Abarth

    Röhrl z kola ven

    Například Porsche 911 (285 koní – 210kw) se stává v rukou Waltera Röhrla snadnou ovladatelnou dětskou hračkou a mistr světa, předávající pomalu žezlo Frequelinovi nebo Vatanenovi, ho protlačil v úvodních erzetách na špici.

    Obhájce prvenství ztratil vedoucí pozici až později na šotolině. Tady ho držela v šachu Mouton, což Röhrl překvapivě snášel se slovy: „Na šotolině je Quattro prostě k nepředjetí. Jsem přesvědčený, že na severu, na asfaltu, získám své vedení zpět a zvítězím!“

    Svá slova už nemohl dokázat, protože jeho vůz zastavila prasklá poloosa.

    Röhrl – Geistdörfer / Porsche 911 SC

    Smůla se lepí na pneumatiky

    Větší či menší potíže měli i ostatní členové elitní společnosti. Jean-Luc Thériera (Porsche) vyřadil zlomený závěs zadního kola, Guy Fréquelina (Talbot) porucha motoru, opravovat museli i Henri Toivonen (Talbot), Markku Alén (Fiat), Timo Salonen (Datsun), Adartico Vudafieri (Fiat) a Maurizio Verini (Opel).

    Fréquelin – Todt / Talbot Sunbeam Lotus

    Mouton vs. Vatanen

    Hlavním pronásledovatelem Michèle Mouton se tedy stal Ari Vatanen s Escortem týmu Rothmans. Poslední noc, opět v okolí Sanrema – ho však připravila o případné vedení v klasifikaci MS. Už v první erzetě musel měnit pneumatiku, potom nevydržely další dvě a Vatanen kulhal na dvou ráfcích do cíle.


    Rallye Sanremo v režii AUDI SPORT

    Italskou soutěž režíroval tým Audi. Však se zde nikdo jiný tak pečlivě nepřipravoval. Vždyť manažer Audi pronajal v nejdražším hotelu Royal jedno poschodí na celý měsíc! Experti dokonale prostudovalo celou trať, kdykoli jsme projížděli poslední dny před soutěží kolem parkoviště hotelu, vždy měli mechanici plné ruce práce. A výkony tří pilotů dosud největší částku vynaloženou na přípravu dokonale vynahradily.


    Raketýr Mikkola

    Hannu MikkolaVelkou postavou byl Hannu Mikkola. Nepatřil mezi největší favority, většinou se mu v Sanremu nedaří. Hned na startu měl potíže s motorem, a když se podařilo závadu odstranit, byl čtvrtý od konce. Potom však zajel třicet(!) nejrychlejších časů a vyšplhal se až na čtvrtou příčku. Teoreticky byly jeho časy jasně vítězné, Mikkola jel opravdu fantasticky!


    Uličník Cinotto

    Za volantem druhého Quattra si skvěle počínal Michele Cinotto, nazývaný „uličníkem z bohatého domu“. Pro uplynulou sezónu ho koupil italský tým Audi. Už v mistrovství Itálie upoutal dravostí, proto byl v Sanremu odměněn vozem Quattro. Je však téměř nemyslitelné, aby dvaadvacetiletý nezkušený jezdec vyhrál tak důležitou rallye. Zákonitě se musel dopustit chyb, což je pro Cinotta charakteristické.


    Rozuzlení detektivky

    Vítězství Michèle Mouton všem vyrazilo dech! Poprvé v historii triumfovala v soutěži mistrovství světa ženská posádka. Se skvěle připraveným vozem Audi Quattro jela zcela bezchybně.

    A až v cíli, s lahví šampaňského nad hlavou, se dočkali fotografové snímku rozesmáté Michèle…

    reportáž vyšla v magazínu MOTOR ročník 1981 / text: Petr Dufek
    Audi Hannu Mikkola historie soutěží Itálie Michéle Mouton Porsche Rallye Sanremo Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák19.7.2023

    Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

    By Ivo Nowi Novák13.7.2023

    Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.