Tovární posádka Fordu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila zvítězila v rámci přípravy na Monte v poslední soutěži francouzského šampionátu Rallye de Var.

FOTOGALERIE

 

Jari-Matti Latvala si během spoledních tří vložek Rallye du Var pohlídal vítězství. Stejně s přehledem udržel druhou příčku Stéphane Sarrazin. Naopak o třetí post se bojovalo do posledních kilometrů a dva více než třicetikilometrové testy k tomu byly ideální.

V RZ10 ještě zajel nejrychlejší čas Campana, ale v dalších dvou testech ho pokořil Estonec Tänak. Talentovaný mladík vyhrál předposlední test, a poslední skončil druhý za Latvalou, což ho vyneslo až k bronzové příčce.

Vítězem dvoukolek se stal M. Arzeno s citroënem, před Mauffreyem a Robertem.

Rallye du Var (12 RZ)

1. Latvala (Ford Fiesta RS WRC) 2:22:00.7
2. Sarrazin (Peugeot 307 WRC) + 49.1
3. Tanak (Ford Fiesta RS WRC) + 1:37.9
4. Campana (Mini JCW WRC) + 1:45.4
5. Bouffier (Peugeot 207 S2000) + 2:43.4
6. Roche (Peugeot 37 WRC) + 5:28.3

11. Arzeno (Citroen DS3 R3T) + 10:15.5 (1.R3)
20. Černý (Citroen DS3 R3T) + 18:11.6
37. Brynda (Renault Clio R3) + 24:36.3


Soutěž evropského šampionátu při Rallye du Var už mají za sebou historici.

Výsledky Rallye du Var (ME HA):

1. Pedro (I – Lancia Rally 037) 2:11:46.2
2. Vanwijnsberghe (B – Ford Escort RS) + 54.3
3. Myrsell (S – Porsche 911 RSR) + 4:47.3
4. Cunningham (IRL – Ford Escort RS) + 8:20.0
5. Vanderspinnen (B – Ford Escort RS 1600) + 11:07.5
6. Pages (F – Porsche 911 SC) + 12:22.6

ME historiků Rallye du Var 2011


Začátek druhé etapy začal lépe Sarrazin, když se Latvalovi přiblížil na 3.1 vteřiny. Ale Fin měl kam sáhnout. To dokonale předvedl nejen na následující RZ6 Bormes les Mimosas, ale zejména v předposlední zkoušce druhého dne. V osmém testu Vidauban (32,18 km) deklasoval francouzskou konkurenci. Na druhého Campanu (dojel do cíle s pomalým defektem) najel před dvacet vteřin, ostatní ztráceli mnohem více. Šestý Tänak ztratil na svého týmového kolegu téměř minutu, čímž přišel o třetí příčku celkové klasifikace.

Sarrazin v posledním testu druhé etapy Collobrieres (33,15 km) dokázal reagovat, čímž si vytvořil lepší výchozí pozici pro závěrečnou etapu před třetím Campanou.

České posádky pokračovaly v druhé etapě bez zásadních komplikací a pozvolna se posouvaly vzhůru výsledkovou listinou.

Rallye du Var, výsledky po II. etapě (9 RZ)

1. Latvala (Ford Fiesta RS WRC) 1:34:39.8
2. Sarrazin (Peugeot 307 WRC) + 43.3
3. Campana (Mini JCW WRC) + 1:15.0
4. Bouffier (Peugeot 207 S2000) + 1:41.3
5. Tanak (Ford Fiesta RS WRC) + 1:50.0
6. Roche (Peugeot 37 WRC) + 3:31.5

12. Arzeno (Citroen DS3 R3T) + 6:54.6 (1.R3)
31. Černý (Citroen DS3 R3T) + 12:30.6
42. Brynda (Renault Clio R3) + 16:12.9
49. Smékal (Citroen DS3 R3T) + 17:08.3

Rallye du Var, výsledky po I. etapě (4 RZ)

1. Latvala (Ford Fiesta RS WRC) 32:28.9
2. Sarrazin (Peugeot 307 WRC) + 7.2
3. Tanak (Ford Fiesta RS WRC) + 20.4
4. Campana (Mini JCW WRC) + 28.4
5. Bouffier (Peugeot 207 S2000)+ 32.6
6. Brunson (Subaru Impreza WRC) + 39.7

14. Arzeno (Citroen DS3 R3T) + 2:24,7
40. Černý (Citroen DS3 R3T) + 4:52,8
50. Brynda (Renault Clio R3) + 5:32,4
58. Smékal (Citroen DS3 R3T) + 6:21.1


Ve Fordu se sice nyní řeší zákulisní debaty o pokračování značky ve světovém šampionátu, přesto start ve Walesu zřejmě nebude posledním vystoupením továrního týmu v letošní sezoně.

Tým plánuje v rámci přípravy na novou sezony (start v Monte Carlu) start na Rallye du Var (24. – 27. listopadu).

"Monte Carlo se vrací do šampionátu poprvé od roku 2008. A tratě Rallye du Var jsou hodně podobné, situovány na jihu Francie. Může to být optimální příprava na začátek sezony," přiznal mluvčí Ford Abu Dhabi Teamu.

Rallye du Var je velmi populárním závodem, kterému "velí" bývalý úspěšný spolujezdec Bernarda Darniche Alain Mahe. V roce 2009 se stal vítězem Sébastien Loeb, kterého v kokpitu Citroënu C4 WRC navigovala manželka Severine. Tradičně je poslední roky pomyslným evropským finále Citroën Racing Trophy. I proto se na jih Francie vydají Jan Černý, Egon Smékal a Szymon Kornicki s Citroëny DS3 R3T.

Share.
Leave A Reply