RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?
    • Rally Vyškov 2023
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl
    • Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl
    • Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace
    • BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák
    • Barum Czech Rally Zlín 2023
    • Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Rally Vyškov 2023

      16.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023

      27.8.2023

      Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

      17.8.2023

      Škoda Fabia RS Rally2 / Kurka-Vajík by Rallye Design

      15.8.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Historie»Rallye Acropolis 1985 – škodovka a Řecko – 1.díl
    Blomqvist-Cederberg / Audi Quattro Sport
    Historie

    Rallye Acropolis 1985 – škodovka a Řecko – 1.díl

    By Ivo Nowi Novák8.5.20205 Mins Read

    „Tady je potřeba jet hlavou…“ říká Walter Röhrl o Rallye Acropolis. Řekové sami však jezdí především srdcem, auta totiž milují.


    Vítejte v Řecku

    Snad v žádné zemi nejezdí po ulicích a silnicích tak pestrá směsice všech možných značek automobilů nejrůznějšího stáří a skutečně všelikého technického stavu. Od nového Porsche 944 s patřičnými spoilery a doplňky až po více než třicetileté náklaďáky Mercedes, které se sunou jako krabi bokem a zanechávají za sebou čtyři stopy. Stejně tak tu můžete potkat zlostně nahrbenou starou americkou limuzínu se zlomeným pérem na jedním kolem nebo Nissan Pick-up s vysokánskou nádstavbou, na němž si ve třímetrové výši vratké plošiny hraje pět dětí. Octávií tu jezdí víc, než u nás.

    Salonen-Harjanne / Peugeot 205 T16
    Salonen-Harjanne / Peugeot 205 T16

    V silničním provozu platí, že se jezdí vpravo a že na červenou by se mělo zastavit. Ostatní pravidla buď vůbec neexistují anebo se prostě nedodržují. V těchto podmínkách se tady každoročně jede jedna z nejtěžších soutěží mistrovství světa, Rallye Acropolis.


    Peugeot kontra Audi

    Kdo jede na Acropolis, musí si auto připravit zcela jinak, než na ostatní soutěže. Především zabalit celý spodek do ochranných lyžin, jež mají například Audi nebo Peugeot z plastické hmoty. Je lehčí než klasický dural a navíc i pevnější.

    Peugeot a Audi, jejich souboj a dělení bodů mistrovství světa, to byl hlavní magnet ročníku 1985. Peugeot vyslal dva vozy 205 Turbo 16, ovšem nikoli nově homologované typy typy „Evolution“ se sníženou hmotností a zvýšeným výkonem. Podle slov Jeana Todta, šéfa týmu, není ještě auto na tak obtížnou soutěž dostatečně připravené. Posádky byly jasné: Vatanen–Harryman a Salonen–Harjanne.

    Méně jasné je už všechno u Audi. Po počátečních nezdarech vyhlásili sice na jaře v Ingolstadtu úsporný program, ale mistrem světa se měl stát Röhrl.

    Ten však jde od neúspěchu k neúspěchu. Na Tour de Corse se objevil jen kvůli jménu ve startovní listině, ani moc netrénoval. Titul pro letošní rok je sice v pekle, ale právě v Aténách podepsal Röhrl novou smlouvu s Audi i pro rok 1986.

    Röhrl-Geistdörfer / Audi Quattro Sport
    Röhrl-Geistdörfer / Audi Quattro Sport

    Druhý vůz Audi Quattro Sport sedlali Stig Blomqvist a Björn Cederberg. Jsou to vítězové z roku 1984 a tak jim podle zvyklostí náleží startovní číslo jedna.

    Dvojka jsou Vatanen s Harrymanem. Obecně se očekávalo, že Vatanen se po havárii na Korsice pokusí alespoň přiblížit svému kolegovi Salonenovi na vedoucí pozici šampionátu jezdců.


    Invaze země vycházejícího slunce?

    Na řeckém trhu představuje značné procento prodaných vozů import z Japonska. Proto výrobci ze země vycházejícího slunce vyslali početnou armádu.

    Dva vozy Mazda RX-7, za volanty s Carlssonem a se šéfem Mazda Rallye Teamu Europe, Achimem Warmboldem.

    Carlsson-Melander / Mazda RX-7
    Carlsson-Melander / Mazda RX-7

    Jsou tu také Toyoty, i když ne tovární. Ale hlavně Nissany. Tato značka má tradičně v Řecku úspěch a letos ho měly pojistit tři vozy přihlášené řeckým dovozcem. Jedničkou v týmu jsou samozřejmě Shekhar Mehta s manželkou Yvonne, kteří tu mohou uplatnit bohaté zkušenosti ze Safari.

    Kirkland-Levitan / Nissan 240 RS
    Kirkland-Levitan / Nissan 240 RS

    Mezi tovární týmy musíme zařadit ještě trio Wartburgů.

    A samozřejmě sem patří také škodovky. Na startu jsou tři – dvě tovární stotřicítky a jedna řecká stodvacítka ve skupině A. Křeček s Motlem jsou tu poprvé a tak pilně trénují.

    Jejich partneři, rakouská posádka Kalnay–Tazreiter, získali rozpis od Röhrla a tak ho vlastně jen kontrolují. Přesto stačil Gerhard Kalnay rozbít čtyři vozy z půjčovny…


    Klid před bouří

    Předstartovní příprava znamená v Lagonissi, centru soutěže vzdáleném čytřicet kilometrů od Atén, nedělní soustředění na pláži u Egejského moře. Většina týmů vystavuje svá auta před hotely, ve kterých sídlí. Přejímka byla včera a make-up startovních čísel na dveřích dodává vozům ten správný vzhled. Přední stáje využívají volných chvil k tomu, aby na tiskových konferencích poskytly nejnovější informace.


    Saeed Al-Hajri, Porsche a Rothmans

    Anebo, v případě Rothmans-Porsche, seznámily novináře s jezdci. Ti, kdo byli v Anglii na RAC, už malého snědého Saaeda Al-Hajriho s řídkým vousem na bradě znají. Je z Kataru a tak řecké horko mu nepřipadá nijak výjimečné. Naopak. Nemusí se bát sněhu, jako v Anglii, ale je nesvůj ze šotoliny. Na středním východě, jehož je mistrem, se jezdí jen na asfaltu.

    Rothmans Rallye Team
    Rothmans Rallye Team

    Al-Hajri není jistě žádnou jezdeckou superhvězdou, ale arabský pilot za volantem v modrobílých barvách Rothmans zaručuje publicitu. O tu jde především a tak firma pořádá velkou společenskou událost u zahradního bazénu, kde si každý může exotického pilota vyfotografovat.


    Golfista Röhrl a „Grizzly“

    Audi žije v ústranní. V motelu, kde bydlí všechny posádky, má pronajatu řadu řadu bungalovů, v nichž žijí prominenti. Röhrl bydlí se svou paní a ani na chvilku neopouští stín vzrostlých stromů. Vyhloubil si tu jamku a dlouhé hodiny se do ní snaží trefit golfovým míčkem. Každou chvilku projde někdo kolem a dá se do řeči.

    Walter pro tuto chvíli odloží některou z holí, protože rozmáchlá gesta nutně patří k jeho rozmluvám. S tréninkem zatím spokojen není, auto se mu sypalo, ale o „ostrém“ se vyjadřuje s nejvyšším uznáním.

    Spolujezdec Christian Geistdörfer se slunce nebojí a s celou rodinou si užívají jeho paprsků. Za chvilku se kolem nich vytvoří německy hovořící skupinka s Wittmannem, členy doprovodu a také Wernerem Grissmannem.

    Této bývalé hvězdě sjezdového lyžování dnes neřekne nikdo jinak než „Grizzly“. A je proč – huňatý, přes sto kilo vážící pilot třetího Quattra v soutěži vypadá opravdu jako medvěd.

    Werner Grissmann - podpisová karta


    Pánové, na start!

    U startovní rampy se začínají všichni sjíždět v pondělí krátce před desátou ranní. Opálený Blomqvist, blondýn Vatanen.

    Jedna otázka Röhrlovi pro československou televizi – „Jaké šance tady připisujete škodovkám?“ „Podle výsledků, které znám z mistrovství Evropy“, šermuje rukama Röhrl tak, až musí kameraman ustoupit, aby se mu vešel do záběru, „je stotřicítka dobré auto. Tady navíc spousta posádek odpadne. Na dobrý výsledek je třeba jet především hlavou!“

    2. díl reportáže


    vyšlo v magazínu MOTOR 09/1985 ⊥  text: Vladimír Dolejš

    Acropolis rally Ari Vatanen Audi Group B historie soutěží Ladislav Křeček Mazda Nissan Peugeot Porsche Řecko Saaed Al-Hajri sezóna 1985 Škoda 130 LR Škoda Motorsport šotolina Stig Blomqvist Timo Salonen Walter Röhrl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák4.8.2023

    Škoda Favorit 136L „Acropolis Rally 1990“

    By Ivo Nowi Novák13.7.2023

    Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

    By Ivo Nowi Novák16.5.2023

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Rally Vyškov

      Celý den
      02/09/2023
      Rally Vyškov

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko

      Masarykovo nám. 20/43, Město, 682 01 Vyškov, Česko
      http://www.rallyvyskov.cz/

      RALLY VYŠKOV 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Celková …[Read more]

    3
    45678910
    1112131415
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      15/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    16
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      16/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    17
    • Invelt Rally Pačejov

      Celý den
      17/09/2023-17/09/2023
      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko

      18614, 341 01 Pačejov, Česko
      http://www.rallypacejov.cz
      Rally Pačejov 2017 - Stejskal

      Invelt Rally Pačejov 2023
      Oblíbený pačejovský rallysprint se v sezóně 2020 zařadil do kalendáře …[Read more]

    1819202122
    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      22/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    23
    • Futures Contproduct Rally Morava

      Celý den
      23/09/2023
      AMK Ecce Homo Šternberk

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko

      Hlavní nám. 165/18, 785 01 Šternberk, Česko
      http://www.rally-morava.cz
      Rally Jeseníky 2018

      Futures Contproduct Rally Morava 2023

    • Rallye Kroměříž – ČMPR

      Celý den
      23/09/2023-23/09/2023
      Rallye Kroměříž Velké nám.

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko

      Velké nám. 108, 767 01 Kroměříž, Česko
      https://www.multi-s.cz/rally/

      V. RALLYE KROMĚŘÍŽ 2023 (ČMPR)

      Zvláštní ustanovení (PDF)
      Seznam přihlášených posádek

    24
    252627282930 
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    16.9.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Rally Vyškov 2023

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

    Fotogalerie rally
    27.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Fotogalerie rally
    17.8.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Pre-event test Barum Czech Rally Zlín 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.