Jedním z českých reprezentantů bude ve Švédsku Martin Prokop. Na start se postaví s Fordem Fiesta S2000. Závod však není součástí SWRC, takže jihlavský pilot si chce závod hlavně užít…
Podmínky
„Už po příjezdu tady bylo hodně sněhu, navíc z pondělí na úterý nasněžilo dvacet třicet centimetrů. Takže na vložkách panují parádní podmínky. Podklad je ledový, kolem cest jsou vysoké mantinely. Prostě zimní soutěž se vším všudy."
Test
„V pondělí jsme testovali v Norsku. Vše bylo optimální, hlavně jsme si vyzkoušeli pneumatiky DMack, které ve Švédsku pojedeme."
Volba DMack
„Ve Švédsku nám o nic nejde, jejich cena je o polovinu nižší než u Michelinu. V rozpočtu na tuto soutěž to byla zásadní částka, proto jsme se rozhodli raději ušetřit. Navíc podle časů z testu je srovnatelná s loňskou pirelkou. Uvidíme, jaké bude porovnání proti francouzské značce, ale za současných podmínek si nemyslím, že budeme touto volbou zásadně ztrácet."
DMack a SWRC
„Nikoli. Tato volba platí pouze pro Švédsko. V Mexiku už pojedeme Michelin. S konkurenty se nedalo dohodnout, že bychom všichni jeli levnější variantu, proto budeme muset šáhnout po michelinkách. Určitě budou mít vyšší výkonnost."
Konkurence
„Na startu bude Patrik Sandell a Eyvind Brynildsen, takže srovnání budeme mít. Ale jak se popasujeme, je těžké odhadovat. Do Švédska jsem přijel si závod užít a pobavit se. Jízda na sněhu je neopakovatelným zážitkem."
Nové speciály WRC
„Dnes nebylo mnoho času je pořádně prohlédnout, zítra to snad bude lepší. Fiesta WRC vypadá na první pohled skoro jako moje dvoutisícovka. Až když se podíváte pořádně, má to jinak chladiče, kulatější blatníky.
Moc se nedá odhadovat, jak to dopadne. S kým jsem se bavil, všichni si nové auta pochvalují. Jak forďáci, tak u citroënu. Francouzi určitě při vývoji více testovali, mají lepší zázemí. Ford zase mohl čerpat z poznatků z dvoutisícovky. Měl dobrý základ. Ale popravdě jsou všichni v napětí, jaké časy budou na shakedownu."