Martin Prokop získal ve Švédsku s vozem Ford Fiesta druhé místo mezi vozy S2000 a dvanácté absolutně. Boj o desítku nejrychlejších jihlavský pilot v žádném případě nečekal…
„Podobné podmínky jsem ve Švédsku snad ještě nezažil. Byly výrazně lepší než jsem si představoval před závodem. Hodně vysoké bariéry, mohl jsem s nimi při jízdě počítat. V těch extrémních podmínkách to bylo parádní svezení," popsal český pilot.
Český tandem bojoval o první desítku, ale o lepší výsledek ho připravil defekt pneumatiky v průběhu prvního dne. „Jeli jsme na něm přibližně 10 – 11 kilometrů, jednalo se o levé přední kolo," objasnil jezdec Fiesty.
Právě pneumatiky byly podle Martina Prokopa faktorem, který měl rovněž vliv na dosahované časy. „Myslím si, že jsme drželi dobré tempo, ale na boj o lepší umístění bylo potřeba použít michelinky. Zejména v poslední etapě na tvrdém podkladu to bylo znát. Brzy se přehřívaly a funkčnost nebyla optimální. Před soutěží jsme se ale rozhodli, že pojedeme pro zábavu, takže jsme to nikterak nehrotili a celou soutěž na gumám DMack odjeli," přiznal Prokop, jenž se vrátil za volant po delší pauze.
⇥
„Pro další vývoj sezony bylo dobré, že jsme zase seděli v autě. I proto jsme se objevili jako předjezdci na Jänneru. Test je jedna věc, ale závody jsou naprosto odlišné. Musím poslouchat spolujezdce. Švédsko byla určitě super příprava," komentoval jihlavský jezdec.
Czech Ford Team čeká příští víkend vývojový test, prvním startem v seriálu SWRC bude Mexiko. „Auto už je deset dní na cestě. V Mexiku bude asi rozdíl mezi WRC a Super 2000 viditelnější. Atmosférický motor bude ve vyšších nadmořských výškách ztrácet, naopak turbo se dá těmto podmínkám lépe přizpůsobit," uzavřel.