Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Postřehy z Lavanttal rallye 2011
    Závody

    Postřehy z Lavanttal rallye 2011

    By Jiří Dokulil15.4.20116 Mins Read

    Vedle tragických událostí z minulého víkendu působila rakouská Lavanttal Rallye jako balzám na duši. A to nejen svým hladkým průběhem. Vydařilo se i počasí, které do okolí malebného městečka Wolfsberg přilákalo obrovské množství fanoušků. Třešničkou na dortu byla výborná startovní listina a tvrdý souboj o vítězství.

    Konec benevolence?

    V článku před soutěží jsem si trošku naběhl konstatováním, že vzhledem ke směrovkám a kvalitnímu pořadatelskému servisu de facto není možné ve Wolfsbergu zabloudit. Nikoho tak asi nepřekvapí, že naše bloudění začalo již při hledání tiskového střediska. To sice označené bylo, transparent však v našem směru nebyl vidět. Po hodinovém proplétání Wolfsbergem se naštěstí podařilo budovu press centra úspěšně identifikovat, a tak (po úspěšném „akreditování“) mohla přijít na řadu návštěva servisního areálu. Pečlivá a ochotná pořadatelská služba, kterou by organizátorům z Wolfsbergu mohla závidět většina pořadatelských týmů široko daleko, letos malinko zaspala, díky čemuž se po servisním areálu mohl volně prohánět kdejaký vůz bez označení. Abychom však byli spravedliví, nutno poznamenat, že při večerní zastávce v servisu již bylo vše tak, jak má.

    Lehké vystřízlivění zasáhlo vyznavače typické rakouské pohody na rychlostních zkouškách. Tradiční poněkud liberálnější přístup alpských organizátorů se bohužel začíná pomalu, ale jistě vytrácet. Fakt, že prostory pro diváky byly až na drobné výjimky důkladně vyznačeny a hlídány, jistě nemůže být na škodu. Volbu těchto míst však lze označit přinejmenším za kontroverzní.

    K příkladům nemusíme chodit daleko: divácké místo u cíle RZ 1,3 pořadatelé umístili na výjezd z velmi rychlé a nepřehledné levé zatáčky, kde si řada posádek zažila krizové momenty v poměrně vysoké rychlosti. Místem pro otrlé byla i divácká zóna v nepřehledné pravé serpentině po startu první sobotní zkoušky, kam posádky přijížděly přímo proti lidem a při divokých smycích mávaly zadními nárazníky jen několik centimetrů od publika. A to všechno v místech, která by měla nabídnout relativně bezpečnou podívanou především rallyovým laikům, neznalým dynamiky soutěžních vozů.

    A ještě o jedné věci se musím zmínit. Od návštěvy Barum rally 2009 jsem nikde neviděl tolik cedulí zakázaný prostor na jednom metru čtverečném jako právě tady. Záplava kolíků s těmito nápisy však rozhodně k ničemu pozitivnímu nepřispěla a spíše komplikovala práci fotografům. Nemohu se zbavit dojmu, že dřívější liberální přístup slušel disciplinovaným Rakušanům o poznání více…


    Evropské parametry

    Až na výše zmíněné nedostatky je korutanské soutěži těžké něco vytknout. Na první pohled upoutala úžasnou atmosférou, ke které přispělo dokonalé slunečné počasí a s tím spojená obrovská divácká návštěva. Kapitolou samou pro sebe jsou tratě, jež snesou to nejpřísnější hodnocení. Nejedná se o žádné monotónní serpentinové orgie – na posádky zde čeká vše od prudkých sjezdů, náročných na přesné brzdění, přes rychlé protahováky podél hlubokých srázů až po atraktivní (a kvalitně udržované) šotolinové úseky na polozapomenutých horských cestách necestách. O výrazné ztížení už tak mimořádně náročné soutěže se ještě postaraly zbytky zimního posypu, které číhaly na každém rohu připraveny potrestat sebemenší jezdeckou chybičku. Větší množství prachu samozřejmě vítali fotografové, kteří si na fotogenickém Lavanttalu mohli připadat jako v pohádce.

    Doslova evropské parametry měl i samotný boj o vítězství. Baumschlager a zvláště Harrach po trati letěli tempem, kterým by se určitě neztratili ani v o poznání prestižnějších šampionátech. Pohled na jízdu mladého hraběte v rychlých pasážích budil dojem, že se dostal na samotnou hranici možností, kterou s „enkovým“ Lancerem již nelze dále posunout. Jízda „přes zoubek“ Harrachovi vyšla a výsledkem je trochu překvapivé vedení v šampionátu.

    Stáj Raimunda Baumschlagera rozhodně má o čem přemýšlet. „Mundl“ dlouho držel s Harrachem krok, v samotném závěru ale dostával od mladého jezdce takové „obklady“, na které dlouhá léta nebyl zvyklý. Na jeho straně je výborné zázemí, veliká zkušenost a obdivuhodný jezdecký um. Stárnutí ale zastavit nelze a v pasážích na nejvyšší rychlostní stupeň šlo ve vystoupení lehoučce jedoucího Harracha a o poznání těžkopádnějšího 51letého Baumschlagera přeci jen vidět rozdíl. Nezbývá, než se těšit, co „Mundl“ vymyslí na blížící se Bosch Rallye. Nikdo jiný by již do souboje o titul reálně zasáhnout neměl. Waldherr se ani po renovaci svého zastaralého Pola k vedoucímu duu nepřiblížil a Winterovi prozatím k objektivnímu srovnání chybí další kilometry za volantem neznámého vozu.


    Skvost, kam se podíváš…

    Na startu Lavanttal Rallye se objevil pěkný kus rallyové historie. Od maličkého VW Brouk přes Opely Manta, Ascona, Kadett, Porsche 911, Fordy Capri, Sierra, Escort RS 2000, VW Golf první generace (slavící 35. výročí od svých prvních rallyových krůčků), Fiat Uno Turbo až po hejno slovinských Zastaw Yugo. A to se ještě na startu neobjevil ohlašovaný Němec Anton Werner, který měl do Rakouska přivézt atraktivní Audi Quattro. I přes toto oslabení (z rakouské špičky chyběl i Rosenberger s porsche – ve stejném termínu startoval na ME v Itálii) bylo startovní pole obdivuhodně pestré, a tak se bylo na co dívat prakticky od začátku až do konce.

    Zajímavosti byly k vidění i mezi soudobými auty. Premiéru si v Rakousku odbyl atraktivní Citroën DS3 R3T, který budí pozornost značně atypickým zvukem motoru, lehce připomínajícím prskající „áčkové“ Celicy a Escorty. Účastník soutěže Pirelli Star Driver 2009 Daniel Wollinger se s možnostmi nového speciálu seznamoval prozatím opatrněji, přesto držel krok s širší špičkou rakouských dvoukolek. V závěru se bohužel projevily dětské nemoci zbrusu nového vozu a Wollinger ze čtvrtého místa (z vozů skupiny R jej porážel jen famózní Danzinger na Fiestě) putoval do seznamu odstoupivších.

    Některé vozy na startu jsme znali i z našich soutěží. Swift S1600, který loni na sprintech sloužil jako náhradní vůz pro Jana Dohnala, vodil po trati samotný šéf týmu Martin Zellhofer (návrat do rakouského mistrovství po šesti letech) a dojel si s ním pro druhé místo ve dvoukolkách za mladým Neubauerem. Na trati byla k vidění i Evo sedmička, se kterou se v minulosti hodně natrápil Eddy Schlager. Vůz, jenž stupněm svých úprav odpovídá skupině A, ale vzhledem k prošlé mezinárodní homologaci nyní spadá mezi rakouská „háčka“, osedlal objev loňské sezóny – 21letý Philipp Lietz. Mladý dravec, dosud jezdící s obstarožní Evo trojkou, zaujal atraktivním stylem jízdy a až se s více než 300koňovým speciálem více sžije, měl by být kandidátem minimálně na umístění v první desítce.


    Víkend mimořádných událostí

    Bohužel, ani Lavanttalu se nevyhnuly černé události, které o předešlém víkendu zasáhly evropský rally sport. Pilot stáje Schlager Rally Sport Waldemar Benedict, který se na svůj comeback mezi dvoukolkaře připravoval na Vyškovsku, měl ve své kategorii patřit k černým koňům. Nakonec se ale nesvezl ani metr. Půlminuty před ostrým startem do RZ1 se mu udělalo nevolno a byl převezen do nemocnice ve Wolfsbergu. Odtud v noci putoval vrtulníkem do Klagenfurtu, kde se musel podrobit náročné operaci prasklé aorty. Benedictův stav zůstává vážný, podle dostupných informací je však naštěstí z nejhoršího venku…

    komentář Lavanttal rallye Rakousko
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák24.9.2025

    23. RALLYLEGEND 2025 – cesta do minulosti pod majestátním Monte Titanem

    Ivo Nowi Novák4.8.2025

    Barum Czech Rally Zlín 2025 – seznam přihlášených posádek

    Ivo Nowi Novák3.8.2025

    STAR Rally Historic 2025 – seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.