Martin Semerád letos po boku Michala Ernsta absolvuje už svou třetí sezonu v mistrovství světa PWRC.
Pro jednadvacetiletého Martina Semeráda bude v letošní sezoně prioritou mistrovství světa produkčních vozů PWRC, kde se zúčastní šesti závodů, které tým dopředu nominoval. Je potěšitelné, že má další český jezdec šanci reprezentovat Česko na nejvyšší úrovni v soutěžích PWRC. I v tomto roce bude Martinu Semerádovi číst rozpis Michal Ernst a společně usednou do osvědčeného Mitsubishi Lancer Evo IX Semerád Rally Teamu.
„Čeká nás třetí světová sezona a už nemůžeme a ani nechceme být jenom do počtu. Chci se prát o co nejlepší umístění a chci závodit se špičkou PWRC pokud na to na daném závodě budeme mít. Když se podívám mezi přihlášené, tak je tam minimálně pětice velmi rychlých jezdců, kteří mají velké zkušenosti hlavně ze šotoliny, která v MS převládá, a já se mezi ně chci rozhodně občas podívat. Tajné přání je být na konci roku do třetího místa v PWRC. Během těch uplynulých dvou let v MS jsem poznal, že často není důležité být absolutně nejrychlejší na jednotlivých rychlostních zkouškách, ale hlavně spolehlivě dojet všechny soutěže. Já jsem si většinu výsledků zkazil buď hned v úvodu soutěže nebo na jejím konci. Musím se víc zamyslet nad spolehlivostí a to je můj cíl pro tento rok. Rád bych také odstartoval na více závodech než je těch šest startů v MS, ale je to hlavně o penězích. Pro náš rodinný tým je extremně náročné sehnat finance na starty ve světě a vše navíc je ve hvězdách. Pokud bych si ale mohl vybrat, tak bych před světovými soutěžemi rád vyrazil na jeden nějaký podobný závod do zahraničí, než třeba celý rok závodit u nás ve sprintech. Zkušenosti z asfaltu mi budou pomalu chybět, ale teď je prioritou PWRC a tam se pojede na asfaltu jen jednou," říká k nadcházející sezoně Martin Semerád.
V rámci PWRC odstartuje česká dvojice ve Švédsku, v Portugalsku, v Argentině, ve Finsku, Španělsku a ve Walesu. Jezdce teď čeká ještě krátká a intenzivní rehabilitace, protože teprve před pár týdny mu lékaři z nohy odstranili dráty po loňské těžké havárii při testu.
„Pokud se má Martinova kariéra v rally dál rozvíjet, tak je potřeba aby opět startoval ve světě. Po dvou letech, kdy jsme byli v MS naprostými nováčky se náš tým už trochu rozkoukal a víme, co od které soutěže můžeme očekávat. Martinovi nechybí rychlost, to už prokázal mnohokrát, když se často pohyboval i na pódiovém umístění. Bohužel se ještě nedokázal úplně vyvarovat chybám, které pak znamenaly velkou ztrátu nebo poškození auta. Stále patří mezi velmi mladé jezdce, ale současně už má dost zkušeností a já bych byl moc rád, kdybychom už začali ty zkušenosti přeměňovat v body a celkové umístění. S Martinovými dosavadními výsledky a zkušenostmi si musíme dávat reálné cíle a já bych byl na konci sezony rád, kdybychom byli do třetího místa PWRC. Není to přehnané očekávání, ale nebude to vůbec jednoduché, protože i když ze skupiny odešel mistr světa Araujo, tak konkurence je opět hodně velká, dokonce bych řekl, že větší než loni. Čeká nás hodně práce na zajištění všech startů technicky i logistikou a velkým oříškem bude hlavně start v Argentině," doplňuje Martinův otec Josef Semerád.
Sezona pro Semerád Rally team začne ve Švédsku. Na sněhu bude Martin Semerád startovat už potřetí, kdy svou první světovou soutěž absolvoval v Norsku.