Rychle, co se vám vybaví, když řeknu „Mallorca“?? Áááá, vidím to v jasných barvách – dovolená, moře, výborné jídlo a víno… a co takhle rally? Ne?! Pravda, tento ostrov náležící Španělsku, jehož břehy omývá Středozemní moře, není přece jen synonymem tohoto typu volnočasové zábavy. A přece…

V termínu 9.-11. 2017 se zde konal již 13. ročník skvostné akce s názvem ORIS RALLY CLÁSICO. Na těch nejkrásnějších silnicích, které toto místo nabízí, se proháněly vozy, které psaly historii rally (a také jeden „závoďák“ zcela současný).

© sitorally.com

A závodíme!

Účastníci byli rozděleni do tří kategorií.

Ve skupině „CLASSIC CARS“ (jinak řečeno – kategorie RALLY) zvítězila posádka Oberdoester / Heupel s Porsche 911 RSR (1972). Stalo se tak již druhý rok za sebou. Na první příčku se dostala po třetím testu, když jejich největší soupeř, Španěl s ryze motoristickým příjmením Tacho (Porsche 911), byl nucen odstoupit pro technickou závadu. Na druhou posádku v cíli Galiana / Flores (Ford Escort MK2) pak najela více než jeden a půl minuty.

Z třetího fleku se mohl radovat Brit Steve Perez s Lancií Stratos. Fanoušci, kteří minulý rok navštívili Rallylegend v San Marinu, jej tam mohli právě s tímto vozet vidět v ostré akci.

Krásné vzpomínky v roli „předskokana“ jistě vyvolalo Subaru Impreza 555 posádky Rockingham / Scarrett v livreji „Stomil Olsztyn“.

© sitorally.com

V kategorii „REGULARITY“ („Pravidelnost – minimálně upravné vozy) protnula cílovou čáru jako první dvojice Maes / Pyck s Porsche 914.

© sitorally.com

Zcela na konec jsem si nechal skupinu – „LEGEND“ – i když nutno říct, že svým složením patří spíše na „špici“. V ní kralovala britská posádka Whale / Bull s „áčkovým“ BMW M3. V této kategorii se diváci dále mohli kochat klenoty jako Ford Sierra Cosworth nebo Lancia Delta Integrale.

V roli předjezdce této „grupy“ se představila posádka Whelan / Morgan, vodící po klikatých silnicích horkou novinku Fordu – model Fiesta R5 Evo 2.

Skupina B na startu

A co by to bylo za setkání historiků, kdyby zde chyběl reprezentant bájné skupiny B – v tomto případě spíše reprezentantka. Byla jí Lancia Delta S4 v barvách Martini. Za volant bestie se stejně jako v „Marínu 2016“ posadil Gianmaria Traversone. Zajímavostí je, že tento originální ex-tovární exemplář, se kterým v roce 1986 startoval Biasion v Argentině a posléze Tabaton na dvou soutěžích Mistrovství Evropy, se zpět v Evropě objevil až minulý rok. Dlouhou dobu totiž tato Lancia pobývala u fanouška a sběratele až v dalekém Japonsku.

© sitorally.com

Spíše než slovy se ale pokochejte fotografiemi – více zde Sitorally.com. Po dlouhé a chladné zimě jsou tyto snímky jako balzám na duši.

Ne nadarmo se této akci přezdívá „La Perla del Mediterráneo“, což v překladu znamená „Perla Středomoří“.

 

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře