Rychle, co se vám vybaví, když řeknu „Mallorca“?? Áááá, vidím to v jasných barvách – dovolená, moře, výborné jídlo a víno… a co takhle rally? Ne?! Pravda, tento ostrov náležící Španělsku, jehož břehy omývá Středozemní moře, není přece jen synonymem tohoto typu volnočasové zábavy. A přece…

V termínu 9.-11. 2017 se zde konal již 13. ročník skvostné akce s názvem ORIS RALLY CLÁSICO. Na těch nejkrásnějších silnicích, které toto místo nabízí, se proháněly vozy, které psaly historii rally (a také jeden „závoďák“ zcela současný).

© sitorally.com

A závodíme!

Účastníci byli rozděleni do tří kategorií.

Ve skupině „CLASSIC CARS“ (jinak řečeno – kategorie RALLY) zvítězila posádka Oberdoester / Heupel s Porsche 911 RSR (1972). Stalo se tak již druhý rok za sebou. Na první příčku se dostala po třetím testu, když jejich největší soupeř, Španěl s ryze motoristickým příjmením Tacho (Porsche 911), byl nucen odstoupit pro technickou závadu. Na druhou posádku v cíli Galiana / Flores (Ford Escort MK2) pak najela více než jeden a půl minuty.

Z třetího fleku se mohl radovat Brit Steve Perez s Lancií Stratos. Fanoušci, kteří minulý rok navštívili Rallylegend v San Marinu, jej tam mohli právě s tímto vozet vidět v ostré akci.

Krásné vzpomínky v roli „předskokana“ jistě vyvolalo Subaru Impreza 555 posádky Rockingham / Scarrett v livreji „Stomil Olsztyn“.

© sitorally.com

V kategorii „REGULARITY“ („Pravidelnost – minimálně upravné vozy) protnula cílovou čáru jako první dvojice Maes / Pyck s Porsche 914.

© sitorally.com

Zcela na konec jsem si nechal skupinu – „LEGEND“ – i když nutno říct, že svým složením patří spíše na „špici“. V ní kralovala britská posádka Whale / Bull s „áčkovým“ BMW M3. V této kategorii se diváci dále mohli kochat klenoty jako Ford Sierra Cosworth nebo Lancia Delta Integrale.

V roli předjezdce této „grupy“ se představila posádka Whelan / Morgan, vodící po klikatých silnicích horkou novinku Fordu – model Fiesta R5 Evo 2.

Skupina B na startu

A co by to bylo za setkání historiků, kdyby zde chyběl reprezentant bájné skupiny B – v tomto případě spíše reprezentantka. Byla jí Lancia Delta S4 v barvách Martini. Za volant bestie se stejně jako v „Marínu 2016“ posadil Gianmaria Traversone. Zajímavostí je, že tento originální ex-tovární exemplář, se kterým v roce 1986 startoval Biasion v Argentině a posléze Tabaton na dvou soutěžích Mistrovství Evropy, se zpět v Evropě objevil až minulý rok. Dlouhou dobu totiž tato Lancia pobývala u fanouška a sběratele až v dalekém Japonsku.

© sitorally.com

Spíše než slovy se ale pokochejte fotografiemi – více zde Sitorally.com. Po dlouhé a chladné zimě jsou tyto snímky jako balzám na duši.

Ne nadarmo se této akci přezdívá „La Perla del Mediterráneo“, což v překladu znamená „Perla Středomoří“.

 

Share.

Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Leave A Reply