Bezmála rok od první homologace vozu MINI John Cooper Works je připravena další, jež nabyde platosti 1. března. Co nového přináší?

Především změnu evolučního označení vozu. V životopise závodního speciálu bude od 1. března stát zkratka "01B". Samotná písmenka však vůz technicky dál neposunou. Pro zlepšení jízdního projevu byly homologovány tyto změny:

– úprava polohy chladiče tak, aby bylo zlepšeno chlazení motoru

– v souvislosti s optimalizací chlazení a sání vzduchu byl také lehce přepracován přední nárazník tak, aby nedocházelo k ucpávání důležitých vstupních otvorů nečistotami na trati
(podnět k těmto opatřením poskytly technické potíže obou vozů MINI při Finské rally 2011, způsobené nasátím zvířené šotoliny)

– homologována je nová pumpa posilovač řízení a elektronická vodní pumpa, tato změna má přinést zvýšení výkonu o 5-7 koní

– vůz bude od 1. března vybaven přepracovaným výfukovým potrubím

– v důsledku aplikace nové elektronické vodní pumpy bylo změno uspořádání přívodních kabelů

Uvedené změny vejdou v platnost příliš pozdě na to, aby se mohly objevit již na Mexické rally. První vozy s nově homologovanými díly odstartují na Rally Portugal. Definitivní specifikace vozu "01B" bude známa po skončení čtyřdenních testů, které nyní probíhají pod taktovkou Prodrive. Mimo jiné za účasti "odejítého" Krise Meeka.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply