Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Na Šumavu či na Lavanttal?
    Závody

    Na Šumavu či na Lavanttal?

    By Jiří Dokulil4.4.20115 Mins Read

    Druhý podnik mistrovství Rakouska, Lavanttal Rallye, představuje velmi zajímavou alternativu blížící se Šumavy. Stále váháte, kam se vydat? Pak právě Vám je věnován tento článek.

    Nejprve si srovnejme fakta: Na Lavanttal je přihlášeno 126 posádek, na Šumavu ani ne polovina. Okruh favoritů máme na obou soutěžích zhruba stejně veliký: zatímco na Šumavě si to o vítězství rozdají Kresta, Valoušek a Pech, v Rakousku se utkají Baumschlager s Harrachem a Winterem. Propastný rozdíl je však patrný v nižších patrech startovního pole. V rakouské startovní listině nalezneme šest desítek dvoukolek (!) a skoro třicítku atraktivních historiků. Šumava naopak konkurencí v nižších třídách potvrzuje smutný trend našeho nejvýznamnějšího seriálu (slovy čísel: čtyři enkové šestnáctistovky, pět áčkových čtrnáctistovek, dva enkové dvoulitry). Když k tomu připočteme údaje o vstupném (v Rakousku se nevybírá, na Šumavě stojí pernamentka na obě etapy 200 Kč) a uvědomíme si, že za dva dny lze na obou soutěžích stihnout přibližně stejný počet RZ, tak už jen zbývá vypravit se a vyrazit správným směrem :-)).

    Lavanttal Rallye je pro našince jedním z nejvzdálenějších rakouských podniků. Tím však negativa končí. Moravským fandům cesta ubíhá rychle a například pro návštěvníky z Brna nevyjde výlet na Lavanttal ujetými kilometry o mnoho dráž než na Šumavu (rozdíl cca 100 kilometrů). Budovaný dálniční úsek do Vídně se rychlým tempem rozšiřuje k našim hranicím, a tak asi nikoho nepřekvapí, že 70 km z Mikulova do Vídně dneska nezabere ani tři čtvrtě hodiny. „Motání" přes Vídeň bývá zvláště v pátek odpoledne charakteristické častými dopravními zácpami, další část cesty směrem na Graz už ale probíhá poklidně a do dějiště závodu ve Wolfsbergu je to z Vídně jen něco přes dvě hodiny pohodové jízdy.

    Jakmile se přiblížíte centru soutěže, zasáhne Vás čilý ruch. Cesta k zaparkování poblíž servisního areálu je na první pohled trochu krkolomná, díky všudypřítomným směrovkám a obětavým pořadatelům však nezabloudíte. Pak už jen zbývá poohlédnout se po nějakém pěkném místečku na tratích RZ a užívat si nádherného prostředí podhůří Alp. Pokud je nějaká rakouská soutěž traťově zajímavá, je to právě Lavanttal. Většina úseků je situována na klikaté horské silničky, a tak se na rychlostních zkouškách jen opravdu zřídka setkáte s rovným úsekem.

    Trať Lavanttal Rallye se v posledních letech prakticky nemění, což v praxi znamená, že sebekvalitnější zahraniční host nemá v nabitém startovním poli místních borců při prvním startu výrazné šance. Loni to potvrdil špičkový český dvoukolkař Jan Šlehofer, který po první etapě zaostával o 15 sekund za domácím Michaelem Koglerem s VW Scirocco – tedy za stejným jezdcem, který o rok dříve na rally ve Vyškově dostával od Šlehofera v průměru dvě sekundy na kilometr. Z diváckého pohledu ale nemůžeme tratím Lavanttal Rallye nic vytknout. Na své si zde přijdou milovníci serpentin, rychlých protahováků, „srdcových padáků" i ostrých vraceček. Nechybí rovněž šotolina, která má výrazně odlišnou konzistenci než v České republice, a tak ani za špatného počasí nehrozí její neprůjezdnost. Zvláště lesní šotolinové partie však za tohoto ročního období hodně kloužou a na dlouhé rychlostní zkoušce z Vordelimbergu se posádky v posledních letech musely (navzdory pěknému jarnímu počasí) poprat i se zrádnou namrzlou vozovkou.

    Úvodní RZ je umístěna blízko centra soutěže a nabízí dvě výtečná divácká místa. Široká levá zatáčka v polovině testu (přístup od Arlingu) nabízí zajímavý pohled, jakou která posádka volí stopu. Skuteční fajnšmekři však nedají dopustit především na závěr zkoušky, který je tvořen rychlými protahováky v klesání až po závěrečný pravý „vracák" zhruba 200 metrů před cílem. Druhá RZ je jednou z nejhezčích zkoušek v celém rakouském šampionátu, nicméně pro diváky je velmi špatně dostupná. Zajímavým místem je prudká pravá odbočka ve třetí čtvrtině vložky, kam posádky brzdí po velkém „náletu" (u Eberhardu, příjezd po úzké lesní cestě).

    Druhá etapa začíná legendární zkouškou Hammer – Prebl, v jejímž závěru před třemi lety tragicky zahynul Herbert Breiteneder. Perfektní divácký post nabízí samotný úvod této RZ: po přejezdu mostu následují přehledné serpentiny ve stoupání, bez kterých se neobejde snad žádný videosestřih z této soutěže (přístup od startu RZ v Hammeru; pozor na omezené parkování, radši buďte na místě s předstihem). Vedlejší rychlostní zkouška z Preblu do Perneru je zase populární díky své závěrečné pasáži. Serpentiny v lese zpravidla hodně kloužou, a tak zde není nouze o smyky ani o krizové situace. Cílová fotobuňka je sice umístěna trochu nevhodně před zajímavou pravou zatáčku, většina soutěžního pelotonu však obvykle diváky nezklame a podrží plyn na podlaze i za letmým cílem.

    Pořadím může zamíchat i závěrečná sekce, čítající dvě velmi náročné zkoušky se střídavým povrchem. Atraktivní polookruh Eitweg (na němž každá posádka absolvuje dvě kola) nabízí výtečné divácké místo u Ulrichu, kde je po odbočení na šotolinu k vidění nádherné esíčko u fotbalového stadionu. O pár desítek metrů dále trať mírně klesá k zajímavé pasáži v lese (na šotolině), která odhaluje závodnické srdce jednotlivých posádek.

    ⇥

    A ještě jeden tip na závěr: V žádném případě nespoléhejte na kvalitu map v oficiálním programu! Nákresy jednotlivých RZ jsou každoročně jen schematické a v prostředí Wolfsbergu, kde je na každém rohu nějaká horská cestička, je bez kvalitní mapy velmi těžké se vyznat. Absolutním protipólem programu jsou přehledné webové stránky, na kterých jsou pro návštěvníky perfektně zpracovaná divácká místa i s fotkami a záběry. Pokud se na Lavanttal chystáte, určitě stojí za to web rally navštívit.

    Oficiální web: www2.bprallye.at

    Videoklip z loňského ročníku (s většinou výše popsaných míst): http://www.youtube.com/watch?v=OQuGT4Le3zs (autor: Jan Olejníček)

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ18.6.2025

    Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

    Redakce RL.CZ13.6.2025

    Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

    Ivo Nowi Novák3.6.2025

    Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    June
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
          1
    234567
    • Lak Racing Rallye Plzeň 2025

      All day
      07/06/2025
      https://www.arkp.cz

      LaK Racing Rallye Plzeň 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    8
    9101112131415
    1617181920
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    21
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    22
    23242526272829
    30      
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.