Před několika dny jsme představili Mitsubishi MMR25 Rally Racer. První ze dvou futuristických konceptů představených na autosalon v Los Angeles 2008 v rámci soutěže Motorsport 2025. Následuje druhá vize s názvem Bio Runner designérů z Wolfsburgu.
Bio Runner představuje futuristický koncept založený na principu redukce zásob paliva a obsluhy speciálu. Základ této kategorie soutěžních vozů představuje pouze jediná nádrž o striktně limitovaném objemu 10 galonů. Obsluhu vozu zajišťuje pouze jezdec. Tato omezení mají za cíl maximální využití dostupných technologií, schopností jezdce a strategie týmu.
Základem kokpitu vozu je ochranná klec, obepínající jezdce, sedícího na sedle podobném tomu, které známe u motocyklů. Pilot ovládá celý vůz prostřednictvím senzorů, jež má upevněny na rukou a nohou. Díky unikátnímu systému ovládání všech kol dochází k maximální kontrole odpružení a trakce vozu. Podobně jako u motocyklu může jezdec měnit úhel sklonu kol k povrchu. Dosáhne tak optimální změny těžiště, jež má za následek efektivnější a rychlejší průjezd zatáčky.
Futuristický Volkswagen Bio Runner je poháněn motorem, jehož základ tvoří dvojice turbín dosahujících až 500.000 otáček za minutu. Lopatky turbín roztáčí unikátní patentované bio syntetické palivo.
Bio Runner se pyšní systémem Arial Reconnaissance Drone (AR-D), který generuje video obraz řidiči v momentě, kdy je snížená viditelnost.
Speciální, pro potřeby transportu, doprovodu a v případě nehody nebo poruchy k provedení servisu, navržená helikoptéra disponuje řadou unikátních systémů. Kromě speciálního propojovacího portu, umožňující spojení se speciálem, je vybavena speciálním software, určenému k diagnostice potíží v průběhu závodu. Dojde-li ke kritické situaci, především ztratí-li jezdec kontrolu nad vozem, převezme z důvodu bezpečnosti řízení.
Předchozí studie: Mitsubishi MMR25 Rally Racer