Boj o devátou příčku absolutní klasifikace Rallye Monte Carlo mezi Armindem Araujem a Martinem Prokopem nebyl jen o těchto dvou jezdcích, ale také o cestě, pro kterou se letos rozhodli. Zatímco Araujo je registrovaným pilotem FIA, Prokop pokračuje v roli soukromníka.
Možnost jezdce či týmu bodovat do hodnocení MS značek nemusí být takové provilegium, jak se může zdát. Své o tom po Monte ví i desátý muž celkové klasifikace Armindo Araujo. V cíli ho pokořil Martin Prokop o 5,9 sekundy. Český pilot nastoupil na start bez registrace, což mu podle jeho slov zajišťuje více "svobody". S tím souvisí možnost větší obměny náhradních dílů, neomezené testovaní a rovněž nižší vklady startovného.
Naopak Armindo Araujo se svým World Rallye Teamem se potýkal s omezením testů, navíc po požáru v Prodrivu na nich s novým vozem najezdil jen 70 – 80 kilometrů.
⇥
"Prostě jsme kvůli tomu půl dne netestovali. Pak už jsme neměli povolení. Navíc to bylo pouze za sucha. Neměli jsme k dispozici ani oficiální pneumatiky Michelin, které si před startem mohly vyzkoušet pouze plnohodnotné tovární týmy," řekl ředitel společnosti Motorsport Italia Bruno de Pianto, která pro Arauja připravuje vůz Mini.