Boj o devátou příčku absolutní klasifikace Rallye Monte Carlo mezi Armindem Araujem a Martinem Prokopem nebyl jen o těchto dvou jezdcích, ale také o cestě, pro kterou se letos rozhodli. Zatímco Araujo je registrovaným pilotem FIA, Prokop pokračuje v roli soukromníka.

Možnost jezdce či týmu bodovat do hodnocení MS značek nemusí být takové provilegium, jak se může zdát. Své o tom po Monte ví i desátý muž celkové klasifikace Armindo Araujo. V cíli ho pokořil Martin Prokop o 5,9 sekundy. Český pilot nastoupil na start bez registrace, což mu podle jeho slov zajišťuje více "svobody". S tím souvisí možnost větší obměny náhradních dílů, neomezené testovaní a rovněž nižší vklady startovného.

Naopak Armindo Araujo se svým World Rallye Teamem se potýkal s omezením testů, navíc po požáru v Prodrivu na nich s novým vozem najezdil jen 70 – 80 kilometrů.

"Prostě jsme kvůli tomu půl dne netestovali. Pak už jsme neměli povolení. Navíc to bylo pouze za sucha. Neměli jsme k dispozici ani oficiální pneumatiky Michelin, které si před startem mohly vyzkoušet pouze plnohodnotné tovární týmy," řekl ředitel společnosti Motorsport Italia Bruno de Pianto, která pro Arauja připravuje vůz Mini.

Armindo Araujo  RMC 2012

Share.
Leave A Reply