RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Modely: FOX toys – Škoda Octavia WRC
    Lifestyle

    Modely: FOX toys – Škoda Octavia WRC

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser15.11.2019Updated:30.12.2019Žádné komentáře4 Mins Read

    Před 20 lety slavil na věhlasné Rallye Monte Carlo světovou premiéru první soutěžní speciál značky Škoda nejvyšší kategorie WRC. Mladoboleslavská automobilka zvolila model Octavia, který navazoval na verzi Škoda Octavia Kit Car s dvoulitrovým atmosférickým motorem a pohonem předních kol. I když ostře sledovaný debut skončil neslavně, z Octavie WRC se postupně podařilo vyvinout spolehlivé auto do nejtěžších podmínek.

    Trnitá cesta ke spolehlivosti

    Projekt prvního soutěžního vozu s okřídleným šípem pro kategorii WRC byl odstartován za hlubokého utajení už v roce 1996 a probíhal paralelně s vývojem Octavie Kit Car. Zkušenosti s pohonem všech kol, elektronikou a přeplňovanými motory museli mladoboleslavští technici získávat v zahraničí. Octavia WRC měla navíc několik technických specifik. S délkou přes 4,5 metru se jednalo a nejdelší vůz kategorie WRC, anomálií byl i dvacetiventilový rozvod motoru. Turbodmychadlo Garrett dokázalo zvýšit výkon dvoulitrového motoru na hranici 300 koní. O přenos maximálního krouticího momentu 500 Nm na trať se starala šestistupňová sekvenční převodovka a trojice diferenciálů (přední a centrální byly aktivní).

    V polovině roku 1998 byl do týmu angažován Armin Schwarz a o pár měsíců později absolvoval prototyp Škody Octavie WRC první testovací jízdy.

    Brzy se ukázalo, že světová premiéra v lednu 1999 byla uspěchaná. Mnoho subdodavatelů speciálních komponentů a elektroniky mělo zpoždění a na obou startujících autech se intenzivně pracovalo až do technické přejímky. V Portugalsku odstoupil Schwarz i Triner opět kvůli problému se spojkou. Ani při třetím startu ve Španělsku se Octavie WRC nedočkaly cílové rampy.

    Karta se obrátila teprve v polovině sezony. Na obávané Rally Acropolis dojely oba mladoboleslavské vozy konečně do cíle. Umístění ve druhé desítce však nebylo příliš lichotivé. Tovární tým si částečně napravil reputaci až doma „pod komínem“, když Emil Triner vyhrál Rally Bohemia. Živou vodou bylo až angažmá Bruna Thiryho. Belgický jezdec dokázal při prvním startu za volantem Octavie WRC dojet na britské RAC rally čtvrtý v celkovém pořadí.

    O rok později mladoboleslavský speciál dominoval alespoň na domácích tratích. Roman Kresta vyhrál Bohemii i Barumku a stal se suverénně mistrem České republiky. Titul obhájil i v dalším roce a zaznamenal i několik dobrých výsledků ve světovém šampionátu. V seriálu MS byla vrcholem Škody Octavie WRC dobrodružná Rally Safari v Africe. Schwarz se dokázal v roce 2001 probojovat až na stupně vítězů a jeho bronzová příčka se stala historicky nejlepší výsledkem.

    Octavia WRC se dočkala dvou vývojových evolucí a tratě mistrovství světa brázdila až do roku 2004, kdy ji nahradila kompaktnější Fabia WRC. Celkem bylo vyrobeno 25 exemplářů, které se na tratích objevují dodnes.


    FOXtoys: Škoda Octavia WRC Evo2 n. 11 Rally Safari 2001

    • Katalogové číslo: FOX18026
    • Výrobce: FOXTOYS
    Jezdci: Schwarz Armin/Hiemer Manfred. Kovový model ve špičkové kvalitě! Limitovaná verze 250 kusů!
    Zakoupit na e-shopu FOXtoys
    Další modely Škoda Octavia WRC z nabídky FOXtoys:

    Technické parametry
    Škoda Octavia WRC 1999

    Motor: Řadový zážehový dvacetiventilový čtyřválec DOHC se vstřikováním paliva uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1999 ccm (vrtání 82,5 x zdvih 93,5 mm), stupeň komprese 8,7 : 1. Přeplňovaní motoru turbodmychadlem Garrett s mezichladičem stlačeného vzduchu. Maximální výkon 296 koní při 6250 ot/min. Nejvyšší krouticí moment 500 Nm při 3250 ot/min. Řídicí jednotka EFI.

    Převodové ústrojí: Stálý pohon všech kol. Sekvenční šestistupňová převodovka, aktivní elektronický přední a mezinápravový diferenciál, zadní mechanický. Karbonová dvoukotoučová spojka Alcon.  Hřebenové řízení s posilovačem.

    Podvozek: Vpředu i vzadu zavěšení kol typu McPherson, seřiditelné třícestné plynokapalinové tlumiče pérování Proflex, vinuté pružiny. Na obou nápravách zkrutné stabilizátory. Šestipístkové kotoučové brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči 366/ 304 mm (asfalt/ šotolina) vpředu a 304 mm vzadu. Hydraulická ruční brzda. Osmnáctipalcová kola 8 x 18“ pro asfalt, 7 x 15“ pro nezpevněný povrch. Lité disky z lehké slitiny Speedline, pneumatiky Michelin.

    Karoserie, rozměry a hmotnost: Pětidveřová samonosná karoserie s  vestavěným bezpečnostním rámem. Délka vozu 4511 mm, šířka 1770 mm, rozvor 2512 mm. Hmotnost 1240 kg. Maximální rychlost dle převodů až 210 km/h, zrychlení z 0 – 100 km/h za 4,6 s.

    Text a foto: Zdeněk Weiser / foto: Škoda Auto, FOXtoys

    1:18 Armin Schwarz FOXtoys hobby modely Škoda Motorsport Škoda Octavia WRC
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.