RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Modely: FOX toys – Škoda Fabia R5
    Lifestyle

    Modely: FOX toys – Škoda Fabia R5

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser3.12.2019Updated:30.12.2019Žádné komentáře4 Mins Read

    Škoda Fabia R5 navázala na vítěznou linii předchozí Fabie S2000 a stala se nejúspěšnějším soutěžním vozem více než stoleté historie české automobilky s okřídleným šípem ve znaku. I když Škoda Motorsport nastoupila do moderní kategorie R5 s dvouletým zpožděním, konkurenci dohonila a předčila nejen ve výčtu titulů a jednotlivých vítězství, ale také v počtu prodaných vozů. A tato současná slavná kapitola zdaleka nekončí, protože letos na jaře odstartovala vylepšená Fabia R5 evo.


    Impozantní nástup na scénu

    Zatímco Fabie S2000 měla atmosférický dvoulitrový motor a šestistupňovou sekvenční převodovku, Fabia R5 skrývá pod kapotou úplně jinou techniku. Pohání ji přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva a o přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará převodové ústrojí Xtrac s pětistupňovou sekvenční převodovkou. U přeplňovaného motoru absence jednoho stupně příliš nevadí. Turbomotor má velký zátah od nízkých otáček. Jezdci si změněnou charakteristiku náramně pochvalují. Nemusí pružný motor vytáčet do maximálních otáček a odpustí jim i chybu při řazení. Motory opatřené turbodmychadly především podstatně větší točivý moment, rychlejší akceleraci a dynamiku. Fabia R5 má navíc díky nižší stavbě karoserie a delšímu rozvoru náprav stabilnější jízdní vlastnosti než její starší sourozenec.

    Mladoboleslavský speciál kategorie R5 je postaven na bázi třetí generace Fabie, ale přeplňovaná šestnáctistovka v této oblíbené modelové řadě zákazníkům nikdy nabízena nebyla. Konstruktéři museli upravit pohonnou jednotku z Volkswagenu Lamando 1.8 TSI, který se prodával v Číně.

    Vývoj soutěžní Fabie R5 trval pouhých 15 měsíců. Zkušení testovací jezdci s prototypy najeli 10 000 km za nejrůznějších podmínek. Jejich úkolem bylo nejen prověřit konkurenceschopnost nové zbraně okřídleného šípu, ale zároveň vyzkoušet trvanlivost dílů. Řada z nich totiž pochází ze sériové produkce, aby se cena vozu vešla do limitu 180 000 Euro. Například extrémně namáhané klouby hnacích hřídelí, turbodmychadlo nebo elektronika.

    Škoda Fabia R5 posádky Kopecký / Dresler v servisu na Rallye Šumava 2015

    Vítězná premiéra

    Škoda Fabia R5 absolvovala vítěznou premiéru s továrním jezdcem Janem Kopeckým na Rallye Šumava 2015. Od té doby sbírají okřídlené šípy jeden vavřín za druhým. Kopecký nepřetržitě vládne na domácích tratích, ale vítězí i při svých startech v seriálu MS. Loni se dokonce stal jako první český jezdec v historii mistrem světa v rally ve WRC2. Pro zelenobílé vozy to není první triumf. Ve WRC2 kralují už od nástupu na scénu, letos navíc získal tým Škoda Motorsport zásluhou mladičkého Fina Rovanpery a Kopeckého vítězství v novém seriálu WRC2 Pro.

    Úspěšní jsou i soukromí jezdci, kteří si Škodu Fabia R5 zakoupili. Díky nim má značka Škoda na kontě tituly snad ze všech regionálních šampionátů včetně letošního mistrovství Evropy. K tomu každoročně přibývají desítky národních titulů. Počet vítězství už podle statistiky překročil tisícovku. Impozantní je i extrémně nízký počet odstoupení na technické závady. O kvalitě Fabie R5 svědčí nejen téměř 300 vyrobených exemplářů, ale i fakt, že německý Volkswagen Motorsport podle ní stavěl své Polo GTI R5.


    FOXtoys: Škoda Fabia R5, Kopecký – Dresler, Barum rallye Zlín 2017

    • Katalogové číslo: FOX18-011
    • Výrobce: FOX18
    Jezdci: Jan Kopecký / Pavel Dresler. Model z limitované edice 500 ks! Kovové provedení v nejvyšší kvalitě a měřítku 1:18!
    Zakoupit na e-shopu FOXtoys

    Další modely Škoda Octavia WRC z nabídky FOXtoys:

    Technické parametry Škoda Fabia R5 2015

    Motor: Řadový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 1620 ccm uložený vpředu napříč. Výkon motoru 205 kW při 4750 ot/min, nejvyšší krouticí moment 420 Nm/ 4750 ot/min.

    Převodovka: Stálý pohon všech kol, pětistupňová sekvenční převodovka Xtrac. Přední a zadní nápravové mechanické diferenciály. Elektrohydraulický posilovač řízení.

    Podvozek: Zavěšení typu McPherson na všech kolech. Tlumiče pérování Sachs. Čtyřpístkové kotoučové brzdy Brembo průměr 355 x 32 mm s koly 8×18“ pro asfaltové tratě, 300 x 32 mm s koly 7×15“ pro nezpevněný povrch.

    Rozměry a výkony: Pětidveřová samonosná karoserie s ochranným rámem, délka 3994 mm, šířka 1820 mm. Bezpečnostní palivová nádrž 82,5 litrů, minimální hmotnost 1230 kg. Zrychlení z 0 – 100 km/h za cca. 3 s. Spotřeba v závodním režimu 60 litrů/100 km. Datum homologace 1. 4. 2015.

    Text/ foto: ZW / Foto: Škoda Motorsport

    1:18 Barum Czech Rally Zlín FOXtoys hobby Jan Kopecký modely Škoda Fabia R5 Škoda Motorsport
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.