Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Lifestyle»Modely: FOX toys – Škoda Fabia R5
    Lifestyle

    Modely: FOX toys – Škoda Fabia R5

    By Zdeněk Weiser3.12.20194 Mins Read

    Škoda Fabia R5 navázala na vítěznou linii předchozí Fabie S2000 a stala se nejúspěšnějším soutěžním vozem více než stoleté historie české automobilky s okřídleným šípem ve znaku. I když Škoda Motorsport nastoupila do moderní kategorie R5 s dvouletým zpožděním, konkurenci dohonila a předčila nejen ve výčtu titulů a jednotlivých vítězství, ale také v počtu prodaných vozů. A tato současná slavná kapitola zdaleka nekončí, protože letos na jaře odstartovala vylepšená Fabia R5 evo.


    Impozantní nástup na scénu

    Zatímco Fabie S2000 měla atmosférický dvoulitrový motor a šestistupňovou sekvenční převodovku, Fabia R5 skrývá pod kapotou úplně jinou techniku. Pohání ji přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva a o přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará převodové ústrojí Xtrac s pětistupňovou sekvenční převodovkou. U přeplňovaného motoru absence jednoho stupně příliš nevadí. Turbomotor má velký zátah od nízkých otáček. Jezdci si změněnou charakteristiku náramně pochvalují. Nemusí pružný motor vytáčet do maximálních otáček a odpustí jim i chybu při řazení. Motory opatřené turbodmychadly především podstatně větší točivý moment, rychlejší akceleraci a dynamiku. Fabia R5 má navíc díky nižší stavbě karoserie a delšímu rozvoru náprav stabilnější jízdní vlastnosti než její starší sourozenec.

    Mladoboleslavský speciál kategorie R5 je postaven na bázi třetí generace Fabie, ale přeplňovaná šestnáctistovka v této oblíbené modelové řadě zákazníkům nikdy nabízena nebyla. Konstruktéři museli upravit pohonnou jednotku z Volkswagenu Lamando 1.8 TSI, který se prodával v Číně.

    Vývoj soutěžní Fabie R5 trval pouhých 15 měsíců. Zkušení testovací jezdci s prototypy najeli 10 000 km za nejrůznějších podmínek. Jejich úkolem bylo nejen prověřit konkurenceschopnost nové zbraně okřídleného šípu, ale zároveň vyzkoušet trvanlivost dílů. Řada z nich totiž pochází ze sériové produkce, aby se cena vozu vešla do limitu 180 000 Euro. Například extrémně namáhané klouby hnacích hřídelí, turbodmychadlo nebo elektronika.

    Škoda Fabia R5 posádky Kopecký / Dresler v servisu na Rallye Šumava 2015

    Vítězná premiéra

    Škoda Fabia R5 absolvovala vítěznou premiéru s továrním jezdcem Janem Kopeckým na Rallye Šumava 2015. Od té doby sbírají okřídlené šípy jeden vavřín za druhým. Kopecký nepřetržitě vládne na domácích tratích, ale vítězí i při svých startech v seriálu MS. Loni se dokonce stal jako první český jezdec v historii mistrem světa v rally ve WRC2. Pro zelenobílé vozy to není první triumf. Ve WRC2 kralují už od nástupu na scénu, letos navíc získal tým Škoda Motorsport zásluhou mladičkého Fina Rovanpery a Kopeckého vítězství v novém seriálu WRC2 Pro.

    Úspěšní jsou i soukromí jezdci, kteří si Škodu Fabia R5 zakoupili. Díky nim má značka Škoda na kontě tituly snad ze všech regionálních šampionátů včetně letošního mistrovství Evropy. K tomu každoročně přibývají desítky národních titulů. Počet vítězství už podle statistiky překročil tisícovku. Impozantní je i extrémně nízký počet odstoupení na technické závady. O kvalitě Fabie R5 svědčí nejen téměř 300 vyrobených exemplářů, ale i fakt, že německý Volkswagen Motorsport podle ní stavěl své Polo GTI R5.


    FOXtoys: Škoda Fabia R5, Kopecký – Dresler, Barum rallye Zlín 2017

    • Katalogové číslo: FOX18-011
    • Výrobce: FOX18
    Jezdci: Jan Kopecký / Pavel Dresler. Model z limitované edice 500 ks! Kovové provedení v nejvyšší kvalitě a měřítku 1:18!
    Zakoupit na e-shopu FOXtoys

    Další modely Škoda Octavia WRC z nabídky FOXtoys:

    Technické parametry Škoda Fabia R5 2015

    Motor: Řadový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva o objemu 1620 ccm uložený vpředu napříč. Výkon motoru 205 kW při 4750 ot/min, nejvyšší krouticí moment 420 Nm/ 4750 ot/min.

    Převodovka: Stálý pohon všech kol, pětistupňová sekvenční převodovka Xtrac. Přední a zadní nápravové mechanické diferenciály. Elektrohydraulický posilovač řízení.

    Podvozek: Zavěšení typu McPherson na všech kolech. Tlumiče pérování Sachs. Čtyřpístkové kotoučové brzdy Brembo průměr 355 x 32 mm s koly 8×18“ pro asfaltové tratě, 300 x 32 mm s koly 7×15“ pro nezpevněný povrch.

    Rozměry a výkony: Pětidveřová samonosná karoserie s ochranným rámem, délka 3994 mm, šířka 1820 mm. Bezpečnostní palivová nádrž 82,5 litrů, minimální hmotnost 1230 kg. Zrychlení z 0 – 100 km/h za cca. 3 s. Spotřeba v závodním režimu 60 litrů/100 km. Datum homologace 1. 4. 2015.

    Text/ foto: ZW / Foto: Škoda Motorsport

    1:18 Barum Czech Rally Zlín FOXtoys hobby Jan Kopecký modely Škoda Fabia R5 Škoda Motorsport
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák7.6.2025

    Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

    Ivo Nowi Novák23.4.2025

    Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

    Ivo Nowi Novák26.9.2024

    Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.