Ještě před startem španělské Rally RACC Catalunya odkryl MICHELIN své plány do budoucna.

Brzy vejdou v platnost některá nová nařízení ohledně závodních pneu. Situaci komentuje ředitel Michelin Competition:

"Nová pravidla omezují počet pneumatik pro jednotlivé podniky. Žádný z týmů a jezdců pochopitelně nechce nic slyšet o snižování rychlosti a šetrnějším přístupu k obutí. Naším cílem tedy musí být zvýšení životnosti pneumatiky bez vlivu na její výkon. V tomto ohledu naši inženýři zapracovali a pro šotolinové podniky připravili novou generaci pneu s názvem "Michelin Latitude Cross". Ta bude dostupná v obvyklých dvou verzích, tvrdé směsi H2 a měkké S2. Tento model se bude vyznačovat symetrickým vzorkem. Pro asfaltové podniky připravujeme evoluci osvědčené Michelin Pilot Sport. Opět v provedení H2 a S2." Pascal Couasnon

MICHELIN s asymetrickým vzorkem

Asymetrický vzorek se od uvedení v roce 1990 úspěšně prosadil po celém světě. Tak proč jej nyní měnit? Vysvětlení revoluční změny poskytl Jacques Morelli, manažer pro rallyové pneu u Michelinu:

"Především se nám podařilo najít nové řešení a vyvinout vzorek, který by měl dobře fungovat. Získali jsme symetrickou pneu, která má mimo jiné zjednodušit logistiku. Příští rok bude možné vyměnit v servisu pouze čtyři, na rozdíl od letošních pěti pneu. Pokud v současnosti disponujete pouze jedinou volnou gumou s asymetrickým vzorkem, vybírat si nemůžete. Máte volbu pouze pravé, nebo levé strany. Pokud uděláte defekt, rázem je tady problém. Nemůžete předjímat, kterou gumu prorazíte. U nového řešení se symetrickým vzorkem tato komplikace odpadá. "


"Současně musíme zapracovat na bočním profilu tak, aby pneumatika lépe a bezpečněji seděla na ráfku. Opět se řídíme novými regulemi FIA. Jelikož budeme hustit kola pouze do hodnoty 8 barů, musíme provést změny, umožňující maximální kontakt s diskem,"
dodal Morelli.

Share.
Leave A Reply