RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Martin Rada: Vítězství na Monte se nemusí opakovat
    Osobnosti

    Martin Rada: Vítězství na Monte se nemusí opakovat

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý10.1.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře9 Mins Read

    Třetí start na Rallye Monte Carlo znamená pro Martina Radu pokračování úspěšné tradice. Jezdec Agrotec racing teamu dojel potřetí zdárně do cíle náročné soutěže, bonusem je nejlepší výsledek jeho kariéry. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem a osvědčenou Alfou Romeo zvítězil ve třídě 8.

    Závěr soutěže obsahoval známé testy nad Monakem. První obsahoval přejezd slavného průsmyku Col de Turini (ccm 1600 m.n.m.), cíl druhé vložky zavedl posádky z Lantosque do Luceramu. Konvoj zbylých posádek absolvoval oba testy dvakrát.

    „Závěr závodu jsme už absolvovali s vidinou náskoku, ale i s mírným handicapem. Popravdě jsme nepočítali s tím, že bychom na Monte použili tvrdý slick, a tak jsme ho neměli k dispozici. Měkká guma se však hodně přehřívala a už na Col de Turini byl vždy problém s její funkčností. Za tohoto stavu pneumatiky hodně klouzaly, čemuž jsme museli vždy přizpůsobit závěr vložky a druhý test. Podobné podmínky jsem na Col de Turini ještě nezažil,"
    řekl Martin Rada.

    Pomyslným vyvrcholením pětidenní soutěže byla dnešní Power Stage, ve které špička bojovala o bonusové body za první tři místa. V jejím cíli se výsledek hustopečského týmu uzavřel na 42. pozici.

    „Nejtěžší z mých startů na Monte byl asi ten první, kdy se jelo nejvíce na sněhu. I když třetí den a druhá vložka v úvodní etapě byly též hodně složité."

    „Z našeho výsledku mám obrovskou radost. Nedovedu popsat své pocity, je to neopakovatelné. Vyhrát na Monte třídu, to už se nikdy v životě nemusí povést. Tohoto prvenství si určitě cením více než vítězství ve třídě ve velkém mistráku. Monte má stále obrovský zvuk," zhodnotil Martin Rada.

    Nováčkem na Monte nebyl ani spolujezdec Jaroslav Jugas.
    „Letošní Monte bylo hodně náročné. Na přípravu, na logistiku, co do počtu ostrých kilometrů i zablokovaných přejezdů. Byl to více než týdenní maratón. Ale výsledkem je vše zapomenuto. Navíc atmosféra na Col de Turini byla úchvatná, bylo vidět i spousty českých vlajek. Navíc slavnostní vyhlášení před knížecím palácem je vždy pomyslnou třešničkou na dortu,"
    doplnil zlínský navigátor.

    Rada - Jugas  RMC 2012


    Martin Rada: Klasické Monte bylo zpět

    Ve třetí etapě Rallye Monte Carlo si posádka Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas upevnila vedení ve třídě 8, celkově figuruje na 43. místě.

    Když Martin Rada po druhé etapě hořekoval nad panujícími podmínkami, určitě netušil, co ho bude čekat ve třetí etapě slavné soutěže. RZ11 a 12 se staly opravdu těžkou zkouškou schopností všech posádek. O to více těší 29. čas české dvojice v RZ12, kdy za sebou nechali třeba rychlé produkční mitsubishi Kosciuzska či domácího Fraue.
    „Průběh třetího dne byl nesmírně zajímavý. Měli jsme informace o nevlídných podmínkách na tratích dopolední sekce, proto jsme na alfu obuli mokré pneumatiky s hlubokým vzorkem. Řada konkurentů jela intermédia, ale brzy se ukázalo, že se naše volba vyplatila. Na startu v St. Jean en Royans hodně pršelo, následně se objevila mlha a na vrcholcích to hodně klouzalo.
    Na následujícím dvanáctém testu byla situace ještě horší. Věděli jsme o zbytcích ledu ve druhé polovině vložky, takže jsme před startem nazuli dvě pneumatiky s hrotem s rezervy na přední nápravu. Opět jsme tím neprohloupili, neboť v průběhu testu se vystřídala břečka, sníh, mlha a závěr byl totálně na ledu. Určitě to byla nejnáročnější část dosavadního průběhu soutěže,"
    popsal Martin Rada.

    Ještě před příjezdem do Monte Carla čekala Martina Radu s Jaroslavem Jugasem ´přejezdová erzeta´ s cílem v Eygalayes.
    „Bohužel podmínky se vrátily do režimu – sucho. Jeli jsme měkký slick a test jsme s vidinou následného 250 km dlouhého přejezdu do Monaka projeli bez maximálního rizika,"
    přiznal hustopečský jezdec.

    ⇥

    „Nyní nás čekají dva průjezdy kultovními zkouška přes Col de Turini a do Luceramu. Moc se na ně těším, ale zároveň z nich mám velký respekt. Stále je to 80 náročných kilometrů. Také bude záležet, jaké budou panovat na trati podmínky. Přesto věřím, že v závěru soutěže se nepřipravíme o doposud solidní výsledek," uzavřel Martin Rada.


    Martin Rada: Na Monte mi chybí sníh

    Posádka Agrotec racing teamu Martin Rada – Jaroslav Jugas poskočila během druhého dne Rallye Monte Carlo do čela hodnocení třídy 8, celkově okupuje 45. místo.

    Martin Rada startuje na Monte už potřetí, ale podobné podmínky zatím nezažil. Na známém testu St. Bonnet si každý rok užíval jízdu po zasněžené vozovce, avšak letošní ročník je výjimkou. Místo sněhu jsou tratě měřených testů spíše pokryty vytahaným blátem. Řada úseků navíc byla vlhkých a ve spojení s nečistotami hodně klouzavých.

    „Druhý den bych charakterizoval jako klasickou mokro suchou soutěž, jakou známe z domácích luhů a hájů. První test byl napůl suchý a mokrý, ale vzhledem k počtu aut před námi tam už bylo hodně bláta. Na druhý test sekce, kultovní St. Bonnet, jsem se pravidelně těšil. Při předchozích startech byl pod sněhem, nyní jsme ho absolvovali poprvé na mokru. Samozřejmě z jezdeckého hlediska bych si sníh přál, byla by to větší zábava. K Monte to vždy tak nějak patřilo. Bohužel dnešní den byl spíše o blátě. Tak bych charakterizoval i poslední vložku ze tří, které byly dnes ve dvou průjezdech na programu. Tím se dnešní den stal extrémně rychlým," komentoval průběh Martin Rada.

    Posádka Agrotec racing teamu absolvovala celý den na měkkém slicku, který mechanici dořezali do krajů pro lepší odvod vody a bláta. To byla jednoznačně dobrá volba. I díky tomu se česká dvojice posunula do čela třídy 8.
    „Jen jednou jsme s naším hlavním soupeřem dnes prohráli, na RZ8 o 1.3 sekundy. Z velké ztráty máme rázem slibný náskok, který jsme si na večerním testu ještě upevnili. Jdeme spát v čele, ale také s vědomím, že do konce je ještě stále moc daleko,"
    pronesl hustopečský jezdec.
    „Celý den jsme odjeli bez problémů. Často však nechtěně závodíme i na přejezdech. Ty jsou časově moc našponované, navíc se s erzet vrací i fanoušci. Co jsme prováděli posledních dvacet kilometrů do večerního servisu ve Valence, za to bych se jako normální řidič styděl. Ale neměli jsme jinou alternativu. Naštěstí lidé jsou shovívaví, rádi nás pustí před sebe,"
    uzavřel.


    AGROTEC racing team zdárně v cíli první etapy

    Martin Rada s Jaroslavem Jugasem figurují po první etapě slavné Rallye Monte Carlo na 46. místě a druzí ve třídě 8.

    Úvod soutěže přinesl posádce hustopečského týmu mírné komplikace. Proti seznamovacích jízdách se výrazně změnily podmínky. Dříve suché asfalty pokryly ledové plotny a zbytky sněhového podkladu. To se týkalo zejména druhého testu dopolední i odpolední sekce Burzet (RZ 2/4).

    Avšak ještě před jeho prvním průjezdem postihl Martina Radu s Jaroslavem Jugasem za polovinou úvodního testu defekt pneumatiky. Na vložce měnili pravé přední kolo.
    „Prvních osm deset kilometrů vložky bylo vlhkých, pak přišel hrozně klouzavý úsek. Ale na slicku jsme ho docela zdárně probruslili. Ale za polovinou zkoušky jsme v jedné zatáčce trefili kámen a prorazili kolo. Museli jsme ho samozřejmě vyměnit, což nás stálo tři minuty. Navíc závěr byl opatrnější, neboť jsme jeli vpředu slick v kombinaci s pneumatikou s hřebíkem,"
    popsal smolný okamžik Martin Rada.
    Ve druhé vložce patřil české posádce solidní 40. čas. „Na přejezdu jsme nazuli na přední kola komplet pneumatiky s hrotem, což se ukázalo být skvělou volbou. Začátek byl sice sušší, ale v nejvyšších partiích testu bylo hodně namrzlých zatáček. Zajeli jsme výborně a s časem jsem byl spokojen," řekl jezdec alfy.

    Rada - Jugas  RMC 2012

    V odpolední sekci pokračovala česká dvojice ve stabilních výkonech a bez zásadních komplikací přivezla svou Alfu Romeo do večerního servisu.
    „V posledním testu se začalo už stmívat, navíc podmínky byly hodně zrádné. Řada míst byla nebezpečných, a tak jsme raději zvolnili, abychom se vyvarovali možných problémů,"
    řekl Martin Rada.
    Posádka Agrotec racing teamu absolvuje soutěž bez klasických špiónů, pouze podmínky konzultuje se Štěpánem Vojtěchem a Zdeňkem Jurkou, kteří pracují pro Martina Prokopa.
    „Štěpán nám popisuje podmínky na trati, sdělil mi hodně poznatků o zrádných místech. Sice nemáme informace o každé konkrétní zatáčce, přesto jsou informace od nich super,"
    uzavřel hustopečský jezdec.


    AGROTEC racing team míří potřetí na Monte

    Na základě úspěšného startu na 77. a 78 . Rallye Monte Carlo v letech 2009 a 2010 došlo k rozhodnutí navázat na tuto tradici a objevit se na startu 80. ročníku Rallye Monte Carlo 2012.

    „Ucházeli jsme se o start i loni, ale pořadatelé odpustili v rámci stého výročí prvního ročníku soutěže posádkám startovné. Sešlo se jim mnoho přihlášek a nás k závodu nepřijali. Monte Carlo je ale kultovní soutěž, a proto jsme vše směřovali k dalšímu ročníku. Mám touhu opět absolvovat tuto rally, neboť vycházím ze zážitků a atmosféry z minulých startů. Tak proč nezkusit pokořit slavnou soutěž potřetí," naznačuje Martin Rada.

    Rallye Monte Carlo je letos opět součástí světového šampionátu WRC 2012. Svou délkou a náročností rychlostních zkoušek patří k nejzajímavějším a nejvyhlášenějším soutěžím světa. Centrem soutěže bude město Valence, v dalších dnech se posádky přesunou na tratě jižní Francie v horách nad Monte Carlem.
    „Dva přecházející starty jsme absolvovali jako podnik IRC, nyní se soutěž vrací do světového kolotoče WRC. To je pro nás největší novinka. Pro mě osobně to bude první start v MS, spolujezdec Jaroslav Jugas je už v této statistice zkušenější. Očekávám, že atmosféra WRC bude odlišná, ale to poznáme až v průběhu závodu. V každém případě bude na startu kompletní světová špička, což přinese větší zájem diváků a atraktivnější kulisu celého závodu,"
    říká hustopečský jezdec.

    Rada - Alfa Romeo  MC 2009

    AGROTEC racing team se vydá do Valence 13. 1. 2012. Jak už bylo zmíněno, toto město bude centrem úvodu soutěže. Soutěžní posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas absolvuje ve dnech 14. – 16. 1. 2012 seznamovací jízdy.
    „V sobotu 14. ledna si vyzvedneme itinerář v monackém autoklubu a odpoledne začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem. Neděli už strávíme v oblasti Valence. V pondělí nás čeká zbytek seznamovacích jízd a následně administrativní a technická přejímka. Během každého dne budeme muset absolvovat pořádnou porci kilometrů. V tom je harmonogram tréninku náročný, navíc je potřeba zmínit, že tratě můžeme projet jen dvakrát,"
    doplňuje k programu týmu spolujezdec Jaroslav Jugas.

    Potřetí se Martin Rada pustí zdolat trať Rallye Monte Carlo s vozem Alfa Romeo 147 2.0 TS.
    „Vůz prošel kompletní repasí. Máme nový motor, vyměnili nebo zrepasovali jsme i další komponenty. Funkčnost alfy jsme vyzkoušeli v prosinci v Slušovicích. Doufáme, že jsem nic nepodcenili nebo nezanedbali. Poslední úpravou bude podle panujících podmínek na tratích doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu a připravit ho na tak dlouhou soutěž,"
    popisuje pilot.

    Martin Rada  Slušovice 2011

    Složení AGROTEC racing teamu pro RMC 2012

    jezdec : Martin RADA
    spolujezdec: Jaroslav JUGAS
    hlavní mechanik: Luboš HORÁČEK
    mechanici: Bronislav DOFEK, Josef BLÁHA

    Červená Alfa Romeo se v úterý 17. 1. 2012 kolem 19. hodiny objeví na slavnostním startu na hlavní třídě ve Valence… O jejich snažení na francouzských tratích vás budeme samozřejmě informovat.

    jezdci WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.