Designéři z Kia Motors America (KMA) zažili silnou chvilku. Výsledkem je studie Track’ster. Muskulaturní sportovní kupé postavené na bázi úspěšného modelu Soul.
"Myšlenka byla, navrhnout a postavit Track’ster tak, aby vypadal jako buldog," přiblížil Tom Kearns, Chief Designer KMA. "Nicméně výsledek je použitelný také v reálu. Naším záměrem bylo představení vozu, ve kterém lidé poznají původní Soul. Zároveň ale ukázat, jak silného sportovního ducha může Kia mít," dodal Kearns.
Mise splněna
V základu zůstaly zachovány proporce i základní tvary produkčního modelu Soul. Výrazný rozdíl představuje otvor v předním nárazníku s atraktivní mřížkou. Sportovní rysy podtrhují kulaté světlomety opatřené systémem LED diod určené pro denní svícení.
Dvě koncovky výfuku posilují agresivní vzhled zádě vozu. Otvory pro chlazení a vytažené blatníky ideálně doplňují vysoko umístěná koncová světla tvaru písmene C. Bílý odstín karoserie Whiteout doplňuje oranžový odstín Inferno. 19ti palcová kola vychází ze sériového modelu HRE-K1 od výrobce ráfků HRE. Modifikované disky obuli designéři do pneumatik Michelin Pilot Sport PS2 o rozměrech 245/40 vpředu a 285/35 vzadu.
Interiér kombinuje šedou, bílou a oranžovou barvu. Sportovní sedačky jsou čalouněny kombinací semiše a kůže. Stejný materiál nejdeme na volantu a výplních dveří. Ukazatele teploty oleje nebo napětí baterie jsou umístěny nad sedmipalcovou obrazovkou navigace a multimediálního systému.
Příkaz "amputovat" zadní sedačky s vervou využili designéři. Výsledkem jsou ukázky excelentního produktového designu v podobě uchycení náhradního kolo a servisní sady pro opravu auta. Oko příznivce motorsportu potěší prostor pro helmy, rukavice a kombinézy pro posádku.
O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 184 kW (250 k), který pohání všechna čtyři kola. Převodů naleznou sportovně založení řidiči celkem šest. Sportovně laděný podvozek doplňují kotoučové brzdy Brembo s 356 mm kotouči ašestipístkovými třmeny vpředu, vzadu pak 345 mm s čtyřpístkovými.
Rozměry
Oproti Soulu sice přišel Track’ster o jeden pár dveří, rozvor však nabyl o 20 mm a ve výsledku činí 2 570 mm. "Tuningovými" úpravami, při kterých došlo k celkovému rozšíření vozu o 13 cm!, získala studie celkovou šířku 1 918 mm.
I když nejsou k dispozici žádné informace o zařazení Track’steru do sériové výroby, tým designérů Kia neskrývá nadšení z tohoto projektu.
⇥
"Koncepční automobily jsou třešničkou na dortu," řekl Kearns. "Umožňují týmu designérů z KMA, snít a přemýšlet o tom, co by mohla přinést budoucnost. Zda se tento sen se stane realitou, nebo ne, je už jiná otázka. "
Video – představení Track’steru