Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Jänner: VW Ralye Golf G60 – Unikát na startu
    Soutěžáky

    Jänner: VW Ralye Golf G60 – Unikát na startu

    By Zdeněk Weiser5.1.20124 Mins Read

    K technicky nejzajímavějším vozům startovní listiny Jänner Rallye patří bezesporu originální extovární VW Ralye Golf G60, se kterým startuje v rámci historických vozů skupiny H (třída 12) domácí Christoph Weber. Jedná se o poslední soutěžní model, se kterým se značka Volkswagen oficiálně účastnila seriálu MS.

    První čtyřkolka od Volkswagenu

    Čtyřicetiletý Rakušan Christoph Weber patří vedle Klausnera s Audi Quattro k největším favoritům soutěže v kategorii historických vozů. Zejména pokud by nakonec napadl sníh.

    Disponuje originálním exemplářem vozu VW Ralye Golf G60, se kterým startoval v roce 1990 jeho jmenovec, tovární jezdec týmu VW Motorsport Erwin Weber, na Australské rally. Jedná se o první soutěžní vůz značky Volkswagen s pohonem všech kol, na který by měl v příštím roce navázat nová koncernová zbraň VW Polo WRC.

    Weber je rakouským mistrem historiků z roku 2009 a díky svému atraktivnímu jezdeckému stylu patří k vděčným objektům diváckého zájmu. Titul vybojoval s dalším cenným vozem své sbírky – továrním VW Golfem 16V GTI, se kterým jezdil v roce 1988 Raimund Baumschlager. Weber letos reprezentuje tým More Bottle Than Throttle, jehož název naznačuje pohodový přistup k rallysportu. „Stejně jako ostatní bychom si přáli sníh, abychom mohli pozlobit jezdce s Mitsubishi,“ říká za všechny Weber.

    Tajemství G dmychadla

    Když se Kennethovi Erikssonovi podařilo v roce 1987 souhrou příznivých okolností vyhrát Rally Pobřeží Slonoviny, stoupla Němcům sláva do hlavy. Rozhodli se s golfem druhé generace vytáhnout do přímého boje proti sportovním vozům Lancia Integrale a Toyota Celica. Odvážný záměr měl naději na úspěch, ale koncern VW podcenil několik skutečností a do projektu neinvestoval dodatek financí.

    Volkswagen na konci osmdesátých let experimentoval v sériové výrobě se spirálovým mechanickým dmychadlem, které bylo alternativou k mnohem rozšířenějšímu turbodmychadlu. Zatímco turbo pohánějí horké výfukové plyny, G dmychadlo je podobně jako kompresor poháněno prostřednictvím ozubeného řemene klikovou hřídelí. Výhodou je okamžitá odezva na zvýšení otáček motoru bez pověstné „výkonové díry“. Podobné řešení (Rootsův kompresor) úspěšně použili Italové o pár let dříve u Lancie 037 Rally.

    Konstruktéři implantovali G dmychadlo na osvědčený, ale poněkud zastaralý motor EA111 o zdvihovém objemu 1,8 litru s osmiventilovou hliníkovou hlavou. Z obavy před deformací bloku zmenšili vrtání a objem klesl na 1764 ccm. Výkon přeplňovaného agregátu stoupl díky přeplňování a vícebodovému vstřikování paliva na 282 koňských sil. Konkurence ovšem už v té době lámala hranici 300 k, ačkoliv musela používat restriktor sání. Spirálové G dmychadlo (označení 60 je odvozeno od průměru sacího traktu) s magnéziovou skříní bylo umístěno před motorem, aby se dalo snadno vyměnit. Technici dobře věděli, že životnost silně namáhané spirály je značně omezena. Zruční mechanici zvládali výměnu během deseti minut!

    Krátká kariéra vozu

    Zvýšenému výkonu byla přizpůsobena šestistupňová nesynchronizovaná převodovka., ale pohon všech kol vycházel z koncepce Syncro a nebyl na soutěžní použití dostatečně dimenzovaný. Neměl mezinápravový diferenciál, nýbrž pouze přední a zadní lamelové diferenciály s omezenou svorností.

    Tovární jezdec Erwin Weber představil nový VW Golf Rallye G60 nejprve v roli předjezdce na domácí mistrovské soutěži a později na Rally Costa Smeralda (6. místo). První start v MS se odehrál na obávané Rally Acropolis 1990 v Řecku. Weberovy časy byly navzdory výkonovému handicapu slibné, ale po řadě drobných problémů zakončil debut roztržený řemen vodního čerpadla.

    Při druhém vystoupení na Novém Zélandu museli mechanici dvakrát měnit kardan, ale německý jezdec tentokrát dojel až do cíle a navíc se mohl radovat ze skvělé bronzové příčky. V Austrálii už Erwin Weber na špičku nestačil. Na rychlé trati se mu nepodařilo vyhrát ani jedinou rychlostní zkoušku. Navíc měl znovu technické problémy, nemohl nastartovat a po vytlačení z prostoru časové kontroly byl diskvalifikován.

    Na sklonku první sezony byla k dispozici robustnější rychlostní skříň a viskózní centrální diferenciál, ale VW Motorsport mezitím na účast v seriálu MS rezignoval. Díky tomu jsme měli příležitost vidět vůz v Mladé Boleslavi, kde Raimund Baumschlager porazil na listopadové Bohemce Holanďana Bosche s BMW M3 o zdrcujících 5 minut.

    Christoph Weber historické automobily Jänner rallye Rakousko Volkswagen závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Jakub Skýpala30.10.2023

    Herbst rallye Dobersberg 2023

    By Ivo Nowi Novák23.10.2023

    Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (212) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (60) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (167) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (41) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.