V dnešní „blbé“ době je každá pozitivní zpráva vítána. Pro nás, kteří většinu roku čpíme benzínem, je skvělou novinou, že druhý ročník Rallye Kroměříž je připraven a nic nebrání jeho uskutečnění.


Rallye Kroměříž 2020 s novinkami

Loňský první ročník kroměřížské rally se dal považovat za zkušební. Byl prubířským kamenem jak pro samotné pořadatele, tak pro obce a obyvatele v místech, kudy vedly tratě erzet. Úseky rychlostních testů byly vybrány tak, aby jejich průběh co nejméně omezil běžný život v jejich okolí. I přesto se našli odpůrci, kteří dokázali dát dosti nevybíravým způsobem najevo, co si o novince v okolí Hanáckých Atén myslí. Pořádající tým musel spolknout velké množství hořkých pilulek. Nakonec si však řekl, že kdo nic nedělá, nic nezkazí a rozhodl se v roce 2020 uspořádat druhé pokračování.

Novinkou bude slavnostní start na Hanáckém náměstí v Kroměříži. Proběhne v sobotu 3.10.2020. První auta se na náměstí objeví zhruba v 16:00 hodin a samotný startovní ceremoniál započne v 16:30. Spojen bude s probíhajícím Malým Burger Festem, takže u sledování aut můžete něco skvělého zakousnout a ušpinit si řádně oblečení dresinkem.

Servisní areál je opět situován do areálu firmy Navos v Kotojedech. V důsledku hygienických opatření však přístup do něj bude umožněn pouze posádkám a jejím doprovodům. Pro diváky je to letos AREA51…


Neděle 4.10.2020 = závodní den

Velkými změnami prošly úseky samotných erzet. Pojďme si je ve zkratce představit.

RZ 1/4/7 – Postoupky-Zlobice (7:53/11:20/14:37)

Tato rychlostní zkouška je známá už z minulého roku. Došlo však ke změně její úvodní pasáže. Posádky odstartují na šotolinové komunikaci za družstvem v Postoupkách. Levou zatáčkou se dostanou na poměrně kvalitní úzkou asfaltovou cestu, která je několika zatáčkami přivede až do prostoru pod dálničním mostem. Zde se vložka napojí prudkým pravým odbočením na trať, jež posádky znají už z loňského roku. Divácky velmi atraktivní je pasáž u dálničního mostu nedaleko Miňůvek. V divokých mokrých podmínkách ročníku 2019 dokázala potrápit velkou část posádek. Několik zatáček s jedním hlubokým „cutem“ a odjezdovou „dlouhou levou“ lze sledovat z nadhledu z mostu. Špatnou zprávou je, že na poli, odkud se loni dalo také bez problému a bezpečně průjezdy sledovat, stojí stále nesklizená vysoká kukuřice. Závěr RZ je rychlejšího charakteru. Rovný úsek po obslužné komunikaci podél dálnice ukončí levé odbočení a po dalším kalupu s několika lehčími zatáčkami dojedou závodní vozy do cíle před obcí Zlobice.

RZ 2/5/8 – Slížany-Troubky (8:26/11:53/12:34)

Ano, tohle byla při ročníku 2019 rarita mezi rychlostními zkouškami nejen v České republice. Dvakrát přes železniční přejezd. Jenže kdeže loňské deště jsou! Start je za obcí Slížany, kde po náročném esíčku následuje rychlejší úsek do Troubek. Najdeme zde několik rychlých, ale obtížných zatáček. Nedávno zde probíhaly úpravy příkopů a už teď je tam místy slušně „vytaháno“. V centru Troubek je dvojitá pravá zatáčka přes mostek (přístup je sem však pouze pěšky). Stoupáním se trať dostane do Zdislavic a po jejich opuštění klesá k těžkému levému vracáku u kapličky. Zde bude nutné najít správný brzdný bod, na výjezdu je poměrně hluboká příkop. Následuje rychlý úsek se dvěma nepříjemnými horizonty, které budou zřejmě nadnášet. Trať se vrátí k Troubkám, kde odbočí vlevo do úzké brány soukromého družstva na rozbitou panelovou cestu. Z něj vyjíždí pravou zatáčkou, aby se po cca 200 metrech levým odbočením v křížovatce dostala do závěrečné, rychlé pasáže. Cíl je situován před křižovatkou u Zborovic.

RZ 3,6,9 – Zlámanka-Těšnovice (9:07/12:34/15:51)

I tato „rychlostka“ v loňském harmonogramu nechyběl. V roce 2020 je však plánován její průjezd v protisměru a zcela nová je dlouhá pasáž na jejím začátku. Vozy odstartují za obcí Zlámanka směr Lubná. Úsek v údolí je rychlý, s relativně nekvalitním povrchem. Za zmínku stojí možná rozbité esíčko kousek od startu. Je otázkou, jak moc do něj budou auta už rozjetá. I průjezd Lubnou je rychlý, mezi domy a není sem v podstatě žádný přístup, pouze daleko pěšky od startu či z Vrbky. Za Lubnou vede trať prudce do kopce s jednou nepříjemnou houpavou zatáčkou. Po vjezdu do Vrbky se RZ napojí na loňský úsek, ale v protisměru. Zatáčkovitým úsekem s převýšením auta přijedou do divácky přehledného a dobře dostupného pravého odbočení u Velkých Těšan. Následuje uskákaný sjezd do Bařic, kde se levým vracákem objíždí přírodní ostrůvek v centru obce. Za obcí se dostáváme do závěrečné pásaže s nepříjemným horizontem, do kterého není vidět a zatáčkami různých poloměrů. Cíl vložky je před Těšnovicemi.

INTERAKTIVNÍ MAPA RALLY by Zdeněk Omelka

Popřejme si, aby vše proběhlo bez velkých zádrhelů a po prvním, notně propršeném ročníku, pro druhé pokračování, slovy prvního polistopadového prezidenta Václava Havla především „Co nejvíce zážitků a co nejméně bláta“!

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře