RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»50. Acropolis rally 2003
    Acropolis Rally Greece 5th-8th June 2003 Ford Rallyesport driver Markko Martin in action in the Ford Focus RS WRC03.
    Závody

    50. Acropolis rally 2003

    Roman FluxaBy Roman Fluxa2.6.2013Updated:31.1.2017Žádné komentáře5 Mins Read

    Estonsko-britská dvojice Markko Märtin – Michael Park na 50. Acropolis rally vybojovala premiérovévítězství v seriálu mistrovství světa. Premiéru ve WRC slavil finský mladík Jari Matti Latvala.

    Padesáté výročí řecké soutěže se neobešlo bez slavnostního startu v Aténách. Novinkami byly nedělní rychlostní zkoušky v horách středního Řecka, severně od centra rally v Lamii a trať "superspeciálky", která byla na programu v pátečním a sobotním podvečeru.

    Okruh favoritů se od předchozí soutěže v Argentině nezměnil. Hlavně Peugeot neskrýval své odhodlání konečně pod řeckým sluncem uspět, naposledy zde vozy se lvem ve znaku triumfovaly v roce 1986! Šéf týmu Corrado Provera na toto téma řekl:

    ⇥

    "Před sezonou jsme si dali závazek prorazit na třech soutěžích, kde prozatím 206 na nejvyšším stupni chyběla. Argentina už je zdárně za námi…" C. Provera

    Proverova vize však utrpěla trhlinu již v samém úvodu rally. Úřadující šampion Marcus Grönholm se po Argentinské rally podrobil operaci kolena (následky dřívější motokrosové kariéry), ale pro Akropolis byl již zcela fit. Na rozdíl od palivového čerpadla Peugeotu 206 WRC. Grönholmův vůz sice disponoval dostatkem kvalitního paliva, brzký konec však mohl jezdec už jen suše komentoval:

    ⇥

    "K čemu to, když se jej nedařilo dostat do motoru…" M. Grönholm

    Citroën sázel na jednoho z nejúspěšnějších jezdců historie Rally Akropolis Colina McRae. Skot zde triumfoval již pětkrát, navíc v posledních třech ročnících získal čistý hattrick.

    Ford vsadil vše na Markko Märtina. Společně s Francoisem Duvalem pak na nových focusech vezli reklamy nového partnera týmu, společnosti BP.

    ⇥

    "Tým vstupoval do soutěže s novým šéfemsportovního oddělení Fordu Jostem Capitem. Další novinkou byl inovovaný design našich vozů, neboť se nám podařilo navázat spolupráci s koncernem BP. Doufám, že podpora této společnosti nám zajistí mnohem lepší podmínky a také nutnou stabilitu pro naši práci. Název koncernu se však objevil pouze na voze Francoise Duvala, já jsem vezl logo známé značky olejů Castrol. Ten se vrátil do rallysportu po několika letech," komentoval změny v týmu Markko Märtin.

    Markko Märtin

    Krom toho Ford připravil v Řecku překvapení, když nasadil do soutěže 18-letého Jari-Mattiho Latvalu (narozen 3. dubna 1985) se starší specifikací focusu.

    J-M Latvala

    Na řecký trůn si brousila zuby i dvojice jezdců Subaru, z nichž ani jeden zde nikdy v minulosti nezvítězil. Přesto měl tým na co navazovat, neboť v posledních deseti letech stála impreza na nejvyšším stupínku čtyřikrát. Navíc krátce před startem rally podepsal Petter Solberg nový kontrakt až do roku 2006.

    ⇥

    Škoda v Řecku konečně ohlásila premiéru Fabie WRC, plánovanou na Německou rally 2003.

    Silnou sestavu nasadil Hyundai. Dvojici továrních jezdců Loixe a Schwarze doplnili s loňskými modely Jussi Valimäki a Manfred Stohl.

    Mezi špičku se chtěla prosadit i trojice peugeotů pod hlavičkou Bozian Racing (Gilles Panizzi, Roman Kresta a Juuso Pykalistö). Panizziho speciál se připravoval přímo v továrních dílnách ve Velizy, zatímco zbývající u Bozianu.

    Roman Kresta s Janem Tománekm na Acropolis rally 2003

    Roman Kresta startoval poprvé od loňského Sanrema s Janem Tománkem (Řecká rally 2003 očima Romana KrestyZDE). Španělské "dvojče" Citroënu Piedrafita Sport umožnilo světovou premiéru v kokpitu Xsary WRC úřadujícímu mistru JWRC Danielu Solá.

    ⇥

    "Bude to pro mě novinka, zkušenosti s WRC však mám z dřívějších domácích startů se seatem. Před soutěží jsme testovali v Alicante a mnoho času zabralo zejména nastavení elektronických prvků," prohlásil před startem Španěl.

    Vítězná dvojice Märtin - Park v cíli 50. Acropolis rallyZajímavosti a výsledky 50. Acropolis rally

    Prvního absolutního vítězství v seriálu mistrovství světa se dočkal Märtin, na stupních vítězů ho doplnili Sainz a Solberg. Vítězství si Markko Martin o to víc poté, když loni na stejné soutěži připravil Estonce o vítězství připravil defekt pneumatiky ve druhé etapě. Pro Ford to znamenalo 44. historické vítězství, čímž se dostal zpět na úroveň Peugeotu. Technické problémy odsunuly McRae na osmé místo, svou pozici si kvůli volbě příliš měkké směsi pneumatik neudržel na úkor Burnse ani Mäkinen. Fantastický vstup do MS zaznamenal J-M Latvala, který uzavřel první desítku poté, když kvůli nízkému tlaku paliva přepustil FInovi své místo Stohl.


    "Vítězství na Rally Akropolis se nezapomenutelně vryje do mé paměti, neboť jsem zde poprvé zvítězil v soutěži mistrovství světa. Byl to rovněž první triumf nového focuse, navíc premiérově v barvách společnosti British Petroleum." Markko Martin


    Zuřící Solberg

    Napínavý souboj svedli Petter Solberg (Subaru) a Carlos Sainz (Citroën). V poslední etapě se Solbergovi podařilo Sainze přeskočit, ale na následujícím úseku se Nor nevyvaroval"hodinám" a poslední kilometry absolvoval v prachu za pomalu jedoucím McRaem (CItroën – porucha elektroniky, problém s plynovým pedálem).

    ⇥

    Jezdec Subaru ztratil téměř dvacet sekund a ani vítězství na posledním testu mu druhou příčku nevrátilo. Tento incident rozproudil mezi oběma týmy vlnu vášní, na výsledcích se ale nic nezměnilo.

    Drama v servisu škody a peugeotu

    Škoda Motorsport získala zásluhou devátého Auriola bod do hodnocení značek. Chybělo však málo a soutěž pro český tým mohl skončit blamáží.

    ⇥

    Mechanici museli v ranním servisu poslední etapy vyměnit na Auriolově Octavii WRC palivová čerpadla. Závadu na palivovém systému odhalili v závěru večerní kontroly. Technická data prokázala nižší tlak paliva než obvykle a jediným řešením byla výměna čerpadel. Vzhledem k tomu, že se nacházejí uvnitř nádrže, jejich výměna nebyla vůbec snadná. Během ní navíc z bezpečnostních důvodů není povoleno provádět žádnou další opravu. Kvůli složitosti této operace trvala celá výměna o dvě minuty déle a pro Auriola to znamenalo dvacetisekundovou penalizaci.

    Porada týmu Škoda Motorsport Didier Auriol

    Před startem poslední etapy museli řešit zajímavé dilema u Peugeotu. A to zda nechat v Burnsově voze stávající převodovku bez dvojky, či vrátit kus používaný v první etapě bez trojky. Rozhodnutí ponechat vůz beze změn se ukázalo jako šťastné…

    TOP 10 pořadí 50. Rally Akropolis 2003

    1. Märtin – Park (EE/GB – Ford Focus WRC)4:53:40.5
    2. Sainz – Marti (E – Citroën Xsara WRC) + 0:46.0
    3. Solberg – Mills (N/GB – Subaru Impreza WRC2003) + 0:52.7
    4. Burns – Reid (GB – Peugeot 206 WRC) + 2:06.6
    5. Mäkinen – Lindstrom (FIN – Subaru Impreza WRC2003) + 2:12.3
    6. Rovanperä – Pietilainen (FIN – Peugeot 206 WRC) + 3:44.7
    7. Panizzi – Panizzi (F – Peugeot 206 WRC) + 3:54.3
    8. McRae – Ringer (GB – Citroën Xsara WRC) + 4:05.0
    9. Auriol – Giraudet (F – Škoda Octavia WRC) + 6:27.2
    10. Latvala – Williamson (FIN/GB – Ford Focus WRC) + 11:33.4

    Acropolis rally Peugeot Řecko Subaru WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.