Za rekordní divácké účasti, odhady uvádí více než 50 000 fanoušků!, proběhly dvanácté Legendy v San Marinu. Skvělých výsledků dosáhli také posádky z Česka, kterých se do malého knížectví sjelo celkem 13.

Závod

V kategorii HISTORIC vybojoval hattrick finský veterán Markku Alen s Ilkkou Kivimakim a Lancii 037 Rally. Skvělým výsledkem se blýskly také dva žluté speciály Opel Kadett C-GT/E 16V z Hájek Rally Teamu. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem vybojovali v hvězdné konkurenci 6. místo a mimo jiné zavzpomínali na souboje s Norem Jensenem (5. místo) z ME historiků. 11. příčka Petra Fulína je pak příjemným překvapením (více v příspěvku Hájkův tým s Janotou a Fulínem bavil v SanMarinu)

Za zmínku stojí bezpochyby výkon dvojnásobného českého mistra v rally Jiřího Urbana. Bývalý člen Barum Teamu a továrního týmu Škoda zvítězil v San Marinu v hodnocení kategorie H1.

„Závodit a vítězit zde v San Marinu bude vždy fantastické. V Lancii 037 Rally si to navíc neskutečně užívám.“ Markku Alen

HISTORIC (absolutně / overall)

1. ALEN (FIN) – KIVIMAKI (FIN) Lancia Rally 037 (1983) 1:10’16.7
2. BRAZZOLI (ITA) – BARONE (ITA) Lancia Rally 037 (1984) +19.4
3. CALZOLARI (SMR) – COSTA (SMR) Ford Escort Rs (1979) +37.0
4. CESARINI (SMR) – GABRIELLI (SMR) Ford Escort Rs 1600 (1973) +2’03.5
5. JENSEN (NOR) – PEDERSEN (NOR) Lancia Rally 037 (1984) +2’10.3
6. JANOTA (CZE) – VYORAL (CZE) Opel Kadett Gte (1975) +2’49.5
7. BAGGIO (ITA) – ZANELLA (ITA) Lancia Rally 037 (1983) +4’14.5
8. AULENBACHER (GER) – MIROW (GER) Lancia Stratos (1976) +4’16.3
9. CECCOLI (SMR) – CECCOLI (SMR) Ford Escort Rs (1979) +5’07.9
10. RENZI (SMR) – ROSSINI (ITA) Porsche 911 Sc (1973) +6’10.7
11. FULIN (CZE) – PALIVEC (CZE) Opel Kadett Gte (1975) +7’36.4

13. URBAN (CZE) – KRIVANEC (CZE) Skoda 130 RS (1977) +11’35.5
27. PERNIK (CZE) – VOTAVA (CZE) Skoda 130 LR(1985) +18’22.1
34. NOVAK (CZE) – NEUBAUER (CZE) Skoda 1000 MB (1964) +29’01.5

Bavoráky nabitou kategorii MYTH obsadili také Jiří Jirovec s Jiřím Horákem, kteří navzdory více než dvouminutové penalizaci dokázali vybojovat 11. příčku absolutní klasifikace. Té v cíli vévodila italská dvojice Miele – Beltrame s vozem BMW M3 E30. Velký favorit na vítězství Juha Kankkunen musel v neděli odstoupit z první příčky poté, co na jeho Lancii Delta HF Integrale vypovědělo službu servořízení.

MYTH (absolutně – overall)

1. MIELE (ITA) – BELTRAME (ITA) Bmw M3 (1986) 1:09’25.3
2. COLOMBINI (SMR) – SELVA (SMR) Bmw M3 E30 (1987) +1’48.3
3. DI GIUSEPPE (ITA) – DI GIUSEPPE (ITA) Lancia Delta Evo (1991) +4’06.9
4. LOPES (ITA) – MAZZETTO (ITA) Lancia Delta 4Wd (1987) +4’17.4
5. MESSORI (ITA) – CAPUTO (ITA) Mitsubishi Lancer Evo III (1995) +4’29.5
6. SUCCI (ITA) – BIORDI (SMR) Bmw M3 (1987) +5’28.7
7. FISCHER (HUN) – BUNA (HUN) Subaru Impreza WRX (1998) +5’41.2
8. GASPERONI (SMR) – CASADEI (SMR) Peugeot 106 Rally (1994) +6’33.0
9. CONTI (ITA) – PERINO (ITA) Lancia Delta HF (1994) M/M6 +6’48.6
10. DEL BIANCO (ITA) – DE ANGELIS (SMR) Peugeot 106 Rallye (1996) +9’19.4
11. JIROVEC (CZE) – HORAK (CZE) Bmw M3 E30 (1988) +9’54.5

Stejně jako Alen v kategorii HISTORIC obhájil své loňské vítězství v Hankook Wrc-Kit Car Trophy Didier Auriol s Citroënem Xsara WRC. Francouz dlouho bojoval s Tobiou Cavallinim s idetickým vozem, kterého však v závěru zradila technika (diferenciál) a frustrovaný Ital klesl na konečné 7. místo. Spokojený s druhým místem byl další z ostřílených borců Armin Schwarz s citroënem. O příčku hůře ve srovnání s loňským ročníkem dokončili Češi Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem. V kategorii KITů zvítězil domácí miláček publika Paolo Diana, který vyměnil fiat za spolehlivější Peugeot 306 Maxi Kit.

WRC / KIT (absolutně – overall)

1. AURIOL (FRA) – BARJOU (FRA) Citroen Xsara Wrc (2003) 1:05’10.9
2. SCHWARZ (GER) – LYTTLE (USA) Citroen Xsara WRC (2003) +1’45.2
3. VOJTECH (CZE) – ERNST (CZE) Peugeot 206 WRC (2001) +1’47.8
4. ROVANPERA (FIN) – PIETILAINEN (FIN) Peugeot 206 WRC (2002) +2’41.3
5. PEDINI AMATI (SMR) – MULARONI (SMR) Peugeot 206 WRC (1999) +3’00.9
6. DIANA (SMR) – MINI (ITA) Peugeot 306 Maxi Kit (1998) +3’03.8 (1st KIT cat.)
7. CAVALLINI (ITA) – FARNOCCHIA (ITA) Citroen Xsara WRC(2004) +4’27.0
8. TORTONE (ITA) – TAMAGNONE (ITA) Peugeot 206 WRC (2002) +5’21.2
9. VAN HOOF (NED) – JACOBS (NED) Mitsubishi Lancer Evo IV (1998) +5’54.5
10. MARTI (ITA) – CECCHI (ITA) Subaru Impreza WRC (2001) +6’09.9

14. 45 M. PLIHAL (CZE) – STROSS (CZE) Skoda Octavia WRC (2001) +11’06.9
15. 76 K. JOHANEK (CZE) – KOKOSKA (CZE) Skoda Felicia Kit (1997)+11’24.7


Program Rallylegend 2014

Čtvrtek 9. října

9:00 – otevření Ralylegend Village

Rallylegend Arena
19:15
– Rally Village: Zahajovací ceremoniál „The Legend Parade“ – představení Top Drivers

Pátek 10. října

Rallylegend Village
15.30
– stánek Eberhard – autogramiády s jezdci

Rallylegend Arena
16.30
„LEGEND BJÖRN“
Na kariéru zeslulého Björna Waldegårda zavzpomínají HANS THORZELIUS, STIG BLOMQVIST, DIDIER AURIOL, JUHA KANKKUNEN, MARKKU ALEN, KIKKI KIVIMAKI, HARRI TOIVONEN.

17.00 „STIG BLOMQVIST WRC 1984-2014“
30 let uplynulo od zisku titulu mistra světa Stiga Blomqvista. Zavzpomínejte spolu s legendárním Švédem na krásná léta starávená především se značkou AUDI.

17.30 „WRC BOYS“
Báječní muži na silných strojích – GIGI GALLI, HARRI ROVANPERÄ and ARMIN SCHWARZ.

Rallylegend Village
16.00 – 18.00
možnost prohlídky prostor Starting Parku

Startovní rampa
19.30 – Start I. etapy
2 RZ (2x) „San Marino“ a „I Laghi“
00.30 – Cíl I. etapy

Sobota 11. října

Rallylegend Village
9.00 – 12.00
– možnost prohlídky prostor Starting Parku

Rallylegend Arena
10.00
„THE SEVEN LIVES OF THE HYENA“
Knihu BOBA CAMBIAGHIHO v překladu nazvanou „Sedm životů hyeny“ představí Emanuele Sanfront.

Rallylegend Village
10.30
– stánek Asset Banca – autogramiáda s jezdci

Rallylegend Arena
11.00
„VOLKSWAGEN WRC: WINNING DUO“
Volkswagen jede v MS na vítězné vlně! O své dojmy a zážitky se podělí JARI MATTI LATVALA, MIIKKA ANTTILA, LUIS MOYA and PETER THUL (VW Marketing a Product Communication).

Starting Podium
13.30 – Start II. etapy
3 RZ (2x) – „Le Tane“, „La Casa“ a „The Legend“
18.30 – Cíl II. etapy

Neděle 12. října

Startovní rampa
10.30 – Start 3. etapy
2RZ (2x) – „Piandavello“ a „The Legend“
15.00 – Cíl a vyhlášení


Info před startem

Stig Blomqvist, Didier Auriol, Luis Moya,…

S blížícím se startem italských Legend se plní seznam přihlášených hvězd. Se stejným vozem Audi Quattro A2, se kterým získal titul mistra světa v sezoně 1984, oslaví jubileum dosaženého úspěchu Švéd Stig Blomqvist. Na loňský start v kategorii WRC přijede navázat Didier Auriol. V San Marinu usedne do Citroënu Xsara WRC tým D-Max RT.

Nejen diváci, ale i samotné posádky, se mohou opět těšit na Markku Alena, který je kromě špičkového pilota také výborným bavičem. Společně s Ilkkou Kivimakim a Lancií 037 vyrazí za obhajobou loňského vítězství. Další zajímavou tváří bude Luis Moya. Nepředstaví se však po boku Carlose Sainze, jak by mnozí čekali, ale společně s Bernhardem Ostmannem a muzejním Volkswagenem Golf Gti group 2.

Italská esa

Potěšující zprávu vyslali pořadatelé příznivcům populárního „Luckyho“ Battistolliho. Stejně jako v minulosti bude k vidění za volantem Ferrari 308 GTB. Dalším tahákem především pro italské fandy bude start italského šampiona z roku 1975 (Fiat 124 Abarth) „Boba“ Cambiaghiho. Zatímco mistrovského spolujezdce Emanuele Sanfronta si jezdec „ponechal“, fiat vymění „Bobo“ za mnohem agilnější Porsche 911.

Hans Thorszelius uctí vzpomínku na parťáka Björna Waldegårda

Vzpomínku na svého „fáru“ přijede uctít do San Marina ten nejpovolanější, Björnův letitý spolujezdec Hans Thorszelius. Neexistuje člověk, který by dokázal popsat osobnost prvního mistra světa v rally lépe, než Hans, který strávil po Švédově boku 11 sezon. U této příležitosti budou v Rally Village vystaveny některé z Waldegårdových vozů.

Juha Kankkunen a Armin Schwarz rozšiřují seznam hvězd

12. Rallylegend získaly příslib účasti dalších dvou hvězd. Radostné zprávy však staví do stínu odchod Björna Waldegårda ze soutěžáckého světa.

Sbohem příteli

Rallyový svět zasáhla zpráva o úmrtí vůbec prvního soutěžáckého mistra světa Björna Waldegårda (článek ZDE). Švéd měl k legendám velmi úzký vztah, když stál u samého zrodu této akce v roce 2004. Před dvěma lety se do San Marina vrátil za volantem Mercedesu 500 SLC. „Odešel velký přítel, který nám bude všem velice chybět,“ zaznělo z organizačního týmu legend. Björnova vzpomínka bude uctěna v průběhu konání letošního ročníku.

Jeho přípravy jsou v plném proudu a dnes byla představena další dvě jména hvězd, které se představí fanouškům v San Marinu. Juha Kankkunen dostane „do ruky“ osvědčenou Lancii Delta HF Integrale a odstartuje v rámci kategorie MYTH.

O zpestření kategorie WRC se postará bývalý tovární jezdec Škoda Motorsport Armin Schwarz. O vítězství v kategorii Wrc Hankook Trophy bude bojovat za volantem Citroënu Xsara WRC.

JM Latvala první potvrzenou megastar

Pořadatelé Rallylegend v San Marinu odtajnili první velkou hvězdu letošního ročníku. Ekipu „Létajících Finů“ zapsaných v kronice italských Legend rozšíří tovární jezdec VW Motorsport JM Latvala.

Průběžně druhý muž hodnocení WRC 2014 usedne v roli předjezdce do Volkswagenu Polo R WRC. V rámci reklamního partnerství značky VW s Legendami tak naváže na předchozí starty Carlose Sainze.

JM Latvala je znám svou nákloností k historické rally technice. V minulosti se již účastnil závodů historiků a sám několik vlastní několik vozů, mezi nimi například Audi Quattro Gr. 4 či Ford Escort RS. Ve svém domovském Tuuri, malém městečku na západě Finska s pětistovkou obyvatel, dokonce před časem založil vlastní muzeum s názvem JM-RALLY PARC FERME (článek ZDE)


První informace k Rallylegend San Marino 2014

S tradičním formátem, centrem v San Marinu a několika zajímavými novinkami odstartovali pořadatelé italských Legend oficiální závěrečnou fázi příprav. Srdce podniku zůstává v Multieventi Sport Domus. Organizačně je soutěž opět rozdělena na kategorie HISTORIC, MYTH, WRC-Kitcar a Legend Stars. K zajímavým novinkám patří bezesporu navázání spolupráce s novými partnery.

HANKOOK sponzorem WRC-KIT CAR TROPHY

Hankook Tyre, jeden z předních světových výrobců pneumatik a jedna z nejrychleji rostoucích společností v automobilovém průmyslu, podpoří Rallylegend. Hankook upřel svou pozornost na World Rally Car a Kit Car Trophy.

„Dohodou s novým partnerem HANKOOK jsme nadšeni. Z naší strany uděláme maximum, abychom vzájemnou spolupráci upevnili i pro další ročníky.“ Vito Piarulli, generální ředitel Rallylegend

PROGRAM 12. RALLYLEGEND

Čtvrtek 9. října
– otevření Rally Village a tiskového střediska
– zahájení akreditací
– zahájení seznamovacích jízd
– administrativní přejímky
– 19:45 Legend Parade – představení hvězd Rallylegend 2014

Pátek 10. října
– shakedown (konec ve 14:00)
– technické přejímky a zaparkování vozů do ÚP
– 16:00 – 18:00 prohlídka vozů pro veřejnost na Olympijském stadionu
– 19:30 start páteční skce
– 00:00 cíl páteční sekce

Pátek 11. října
– 09:00 do 12:00 otevření Olympijského stadionu pro veřejnost
– 13:00 start sobotní sekce
– 19:00 cíl sobotní sekce

Neděle 12. října
– 10:30 start nedělní (závěrečné) sekce
– 15:30 cíl soutěže s předání cen
– 17:30 slavnostní zakončení 12. Rallylegend

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře