Na italských Legendách si člověk opravdu připadá jako v osmdesátých letech minulého století. Závodí dobová auta s otevřenými výfuky, diváci stojí mnohde těsně u trati, panuje uvolněná atmosféra. Můžete bez problémů prohodit pár slov s Markku Alenem nebo Miki Biasionem. Nechybí ani atrakce, na kterou dodnes fanoušci rally s nostalgií vzpomínají. Takzvaná vítězná kolečka.
Drifting na kruhovém objezdu
V dřívějších letech bylo i u nás dobrým zvykem, že nejrychlejší jezdci po průjezdu cílovou rampou předvedli divákům, jak umí driftovat. Na volném prostranství uzavřeného parkoviště povolili uzdu výkonu motoru a předvedli divákům několik koleček, která končila až v oblacích spálené gumy. Dělo se tak pravidelně i na Barumce. Naposledy jsem podobné „bláznění“ zažil na Mikulášském rallysprintu, kde pár jezdců dělalo „kolečka“ na široké silnici před závodištěm. Pořadatelé však záhy pochopili, že neudrží diváky v bezpečné vzdálenosti a akci rychle ukončili.
V Itálii se zastavil čas. V oáze svobody, která se jmenuje San Marino, to platí dvojnásob. Není divu, že Rallylegend našlo zázemí právě zde. Na Olympijském stadionu v SanMarinu je však položena antuka, takže tady „kolečka“ nehrozí. Diváci si přesto přijdou na své. Zorganizovali si sami spontánně podobnou atrakci přímo na kruhovém objezdu před cílovou rampou! Posádky, přijíždějící ze závěrečné rychlostní zkoušky, výmluvnou gestikulací přesvědčovali, aby předvedli svá „vítězná kolečka“ přímo v silničním provozu. Řada jezdců se nenechala dlouho pobízet a s radostí předvedla své umění a sílu svých vozů. Nejaktivněkší byli v tomto směru podle očekávání posádky na bavorácích. Z recese se ukázali i někteří odvážnější řidiči civilních automobilů a alespoň zatáhli za ruční brzdu.
Se širokým úsměvem na tváři projel kruhový objezd dokola dokonce i „strojvůdce“ turistického vláčku.
Graziano Rossi – Vrchol celé podívané
Otec italské motocyklové modly je fanouškem rally a Legendy si málokdy nechá ujít. Před dvěma lety se proháněl po trati závěrečné rychlostní zkoušky se sportovním Maserati Trofeo Coupé, letos řídil nenápadné BMW M3 se stylovým startovním číslem 46.
Když přijel známý vyznavač driftingu poprvé na „kruháč“ obsypaný nadšenými fanoušky (ještě cestou na závěrečnou vložku), neváhal ani vteřinu. Vykroužil pár koleček a za nadšeného aplausu pokračoval dál.
Po pár minutách přijel z druhé strany znovu. Ani tentokrát „nedělal Zagorku“ a s chutí se pustil do řádění. Tentokrát v opačném směru. Rakouský šoumen Klausner, který na kruhovém objezdu uváděl horkokrevné „tifosi“ do varu se svým Audi Quattro před půlhodinou, si zahrál na toreadora a střihnul Rossimu hlubokou poklonu. Všichni, kdo tam byli, zažívali návaly adrenalinu a příjemné mrazení. Škoda, že něco podobného se dá zažít asi jen v Itálii!